Julie III Startet 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2013 Nå har jeg vært på besøk hos 2 VP-forhandlere for å kjøpe olje til gearene mine, og ble anbefalt 2 forskjellige oljer. 75/90 og 80/90... Hva er egentlig riktig?? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 (redigert) API GL-5 SAE90 i følge boka! Det vanligste er nok 75/90, men om det er 80/90 spiller sannsynligvis ingen rolle. Redigert 3.Mai.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Jeg brukte helsyntetisk 75/90 på de jeg hadde. Tror kanskje mineraloljen ofte blir levert som 80/90. Sitér dette innlegget Link to post
ultra1 Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Heilsyntetisk 75/90 Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 4.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 (redigert) Men det spiller ingen rolle hvem av disse oljene jeg bruker? Blir s堵sikker n岠det er s堤elte meninger... Og hvordan vet jeg hva som er p堦ra fr? Sent from my iPhone using Tapatalk Redigert 4.Mai.2013 av Julie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 (redigert) Gå i alle fall for helsyntetisk, om det er 75/90 eller 80/90 betyr lite, kjøp det du får tak i. Mål opp riktig mengde og dobbeltsjekk med peilepinnen etterpå, har vært noen havarier der drevet er fylt opp til merket på peilepinnen men ikke nok likevel da der har vært en luftlomme nede i drevet. Mener å huske at 290dp tar 2.7 liter. Spesielt viktig å tenke på nå når det er kaldt. Varm gjerne opp oljen til 35-40 grader før du heller den på. Redigert 4.Mai.2013 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Fjellbonden Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Jeg hadde en slangenippel med gjenger som passet i tappehullet og fyllte drevet nedenfra og opp med marcopumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 4.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Takk for hjelpen. Da klarer jeg meg vel med 80/90 oljen fra Lasa i Oslo. Har kjøpt pumpe til tappehullet :) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Hvis den er helsyntetisk så blir nok det bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.