Jump to content

Bytte tetninger på gearsjalter VP290DP

Julie III

Recommended Posts

Har en lekasje i det ene drevet mitt som skal utbedres. La ikke merke til dette ved opptak.

bilde

Var på Lasa i Son for å kjøpe oringer samt et tetningsstoff som man skal påføre flatene før man skrur fast sjalter med hus til drevet igjen. Damen bak disken var usikker på hva slags tetningsstoff jeg trengte, men endte opp med grease??

bilde

Riktig?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Se verkstedhåndboka for dette drevet som ligger i dokumentarkivet. Jeg synes å huske at det er presist beskrevet hvilket stoff som skal brukes under avsnittet for bytte av disse tetningene.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Jeg har brukt locktite sin variant av permatex. Dette er et flenstetnings middel. Det har holdt tett på mine drev. Når du først har det lokket av er det lett å fylle olje inn ved konen. Ha drevet i 45 grader og fyll olje til det kommer helt i kanten og nesten renner ut.

Sverre

Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...