Tomas Vestnes Startet 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2013 Kjøpt ny båt, motoren stopper noen ganger når man setter den i revers. Det går selvfølgelig ut over sikkerheten når man skal legge til. Motoren er en utenbords Mariner 115hk 2 takter fra 1989, 6sylindret. Noen som vet hvor jeg skal begynne å feilsøke? Sitér dette innlegget Link to post
yam2 Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Hadde samme problem på en yamaha 70hk og jeg gikk rett i kaia. Fant egentlig ikke ut hvorfor men fant ut at det var rett og roe ned turtall noe før den skulle i revers. Feil full spiker og ned til neutral og revers =stopp Rett rolig hast så neutral og revers=bruker den i dag også da møte med kaia fortsatt lever. Sitér dette innlegget Link to post
Weltzin Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Hadde lignende problemer med en 84 mercury 50hk. Stoppa av og til på tomgang også. Skifta plugger, og etter det har den virka helt fint. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Jeg ville sjekket at du har riktig tomgangsturtall. Dersom du har for lavt tomgangsturtall så kan det være mange grunner til det, noen enkle og noen litt verre å sjekke - jeg nevner noen: Vann i bensinen Rusk i tomgangsdysa Brudd i tennpluggkabel Flotørventil som ikke tetter, slik at en forgasser renner over Rett og slett for lavt justert tomgang dårlige plugger er allerede nevnt Fillern, så først nå at det var din første post, velkommen Tomas. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.