Frivakt Startet 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2013 Kalesjen har krympet i vask. Den fikk en runde med bløtlegging i BioTex + ShiShape. Trodde jeg var forsiktig med temperaturen.. Når jeg nå fester den på ene siden, mangler jeg ca 5 cm på den andre siden. Noen som vet om det er andre løsninger enn å kjøpe ny? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 I en annen tråd her var det noen som sa: Fukt kalesjen skikkelig, og legg ned stengene, sett på kalesjen og sett opp stengene etterpå. Mulig du da klarer å dra stoffet ut igjen? Lykke til! PS! De andre manglet også 5-10 cm. Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Jonas78 Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Mest sannsynlig har den ikke krympet. Tipset over vil sikkert fungere. Pass også på at den står helt riktig på. Om en av stengene er litt feil ift hvordan de pleier å stå, kan det også gi store utslag. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Eureka Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 jeg stemmer i, fukt kalesjen og slakk ut på kalesjestenger/bøyler. Knepp på kantene og stram den passe opp. Over tid har kalesjen strekt seg og en har sannsynligvis etterstrammet med de ulike på stengene. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Takk for samstemte råd! Høres ut til at dette ikke trenger å bli så dyrt som jeg fryktet. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Gi en lyd når du har testet! Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.