Guest Avmønstret# Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Jeg er ikke i tvil om at jeg har en avtale, selvsagt til avtalt pris, har begge deler skriftlig på e-post og har også fått det bekreftet pr. telefon. Så den drøftinga er egentlig ikke interessant. Har aldri hatt noen planer om å gå fra avtalen. Men om det dukker opp ny pris så har jeg vel ikke annet å forstå enn at jeg er i posisjon til å si både ja og nei. Noe annet ville jo være veldig rart. Ut fra e-posten jeg sendte når det kom ny pris, der jeg viste til avtalt pris (lavere) så har jeg, i mine øyne, sagt at jeg mener avtalen står, men selvsagt til avtalt pris. Så utleier vet at jeg tar plassen til avtalt pris. --------------- Om utleier hevder høyere pris så syns jeg det er helt ok, da finner jeg en annen plass. Om utleier hevder avtalt pris så er det ok også, da betaler jeg og tar plassen som avtalt. Nå lurer jeg egentlig på hvorfor jeg spurte, dette er jo enkelt :-) -------------- Men ikke prøv å klistre på meg at jeg ser en anledning til å stikke fra en dårlig deal. Prisen var helt ok i høst, men med et marked som er på vei ned så burde jeg ha is i magen og ventet til nå før jeg fant en båtplass og spart noen små kroner på det. Det er ikke pengene det står på men mer det at jeg kan få strøm, vann og mulighet for opptak og drivstoff i andre havner for samme prisen, eller litt under. Mer praktisk, mer for pengene. At en utleier roter med prisen kan skje, ikke noe problem, men om svaret er at prisen er satt opp rett midt i "våronna" for båt så syns jeg det er så uryddig at det i grunnen kan være greit å ha båten en annen plass, jeg liker ikke tusking og tulleball. Er det surr og rot på en ting så er det ofte det på andre ting også. Satser på at jeg får tilbakemelding om at prisen selvsagt er som avtalt og at faktura av en eller annen grunn var feil. Happy days og ny båtplass med flere fasiliteter neste år i stedet. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Alt ordnet seg. Hadde skjedd en feil ved fakturering ;-) Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Så bra - pleier som regel å gjøre det. Jeg opprettholder im. mine synspunkter om det kontraktsrettslige i denne saken. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Lars H. Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Ser en på beløpene ser det ut til at du ble fakturert for 3,75m bredde og ikke 3,5m. Uansett, greit at det ordnet seg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Ser en på beløpene ser det ut til at du ble fakturert for 3,75m bredde og ikke 3,5m. Uansett, greit at det ordnet seg. Ja det er jo et spørsmål også, båten er 3.15 på det breieste, som vel er fenderlista. Men skroget smalner jo relativt mye ned mot vannlinja, 3.5 meters plass er kanskje mer enn jeg trenger? Syns ikke det er noen fordel når jeg må fiske opp ene akterfortøyninga... Kanskje en 3 meter egentlig er nok? Noen erfaringer? Ligger i en ganske brei bås nå og må på en måte legge til som ved ei brygge, og kløner jeg og kommer for langt fra så er båsen så brei at jeg ikke kommer meg ned på utriggeren. Ikke noe stort problem egentlig men.. bås i riktig bredde, dvs smal nok, høres mer praktisk ut. Jeg får ta et søk her på BP sikkert en haug med tråder om emnet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 (redigert) Ja det er jo et spørsmål også, båten er 3.15 på det breieste, som vel er fenderlista. Men skroget smalner jo relativt mye ned mot vannlinja, 3.5 meters plass er kanskje mer enn jeg trenger? Syns ikke det er noen fordel når jeg må fiske opp ene akterfortøyninga... Kanskje en 3 meter egentlig er nok? Noen erfaringer? Fint det gikk i boks. En 3,5 m plass?? Har inn trykk av at de fleste marinaer måler fra senter på gangveien til senter på uteliggeren, så da blir lys-åpningen noe smalere. Og det er greit at en får plass til fendere. Redigert 6.Mai.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Ok, da er sikkert 3.5 perfekt :-) Det får jeg jo svar på etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.