sirius Startet 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2005 Har noen striper på båten min som er krakelerte og stygge, skal bytte dem ut med nye. Kan det være en ide å lime nye direkte utenpå de gamle, er det noen som har en formening om dette?? Hvor kan jeg skaffe nye striper i blått?? mvh Sirius Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
Hebbe Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Har noen striper på båten min som er krakelerte og stygge, skal bytte dem ut med nye. Kan det være en ide å lime nye direkte utenpå de gamle, er det noen som har en formening om dette?? Hvor kan jeg skaffe nye striper i blått?? mvh Sirius <{POST_SNAPBACK}> Skal du lime så kan du ta kontakt med et reklamebyrå, har gjort det med min Saga 27 og det kommer en fra dette firmaet og legger en blå stripe på min båt etter påske. Prisen er mellom kr 1500 og kr 2000 alt etter hvor mye jobb det er. Er det mye ujevnheter bør disse rettes ut og det gjør du vel lettest med å fjærne den gammle "tapen." Varmluftspistol og en skrape ordner dette enkelt. På min båt er den gammle stripa i gelcoten så jeg skal spakkle over riper med gelcoat spakkel og pusse dette ned. Har kjøpt spakkel i riktig farge så det også er mulig å rive av denne tapen om en skulle gå lei av den. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Windy37GM Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Brukte selv varmespistol fra 30-50 cm unna og på skrått inn mot stripene.. Brukte neglene til å dra av med, ble veldig bra (og litt sår på fingerene, men jeg er da mann for po***). Dra forsiktig og langsomt samtidig som du varmer opp. Blir så bra så :-) Skarpnes9100 Uten striper Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
goggen Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Dersom du ønsker originale striper tipper jeg at importøren kan skaffe det. Det klarer i alle fall Sea Ray. -og som det er sagt, varmluftspistol og skrape fjerner greit de gamle.... Legge på nye går også greit - bare ha tunga rett i munnen, og vær nøye med å få en riktig start..... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
GOE Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Vil nok anbefale deg å fjerne de gamle stripene istedenfor å legge utenpå. Har fått lagt på ny dekor nå i vinter. Fjernet de gamle med varmepistol. Pass på så du ikke bruker for mye varme, da blir limet sittende igjen. På min båt var det ganske mye dekor slik at det tok en del tid å fjerne den, men egentlig en grei jobb. Et firma som jobber med dekor/skilt reklame laget nye og satte de på for meg. De laget den nye dekoren 3mm bredere en de gamle for å dekke eventuelle fargeforskjeller i gelcoten. En prøve på resultatet kan du se her. Bildet er dessverre ikke av beste kvalitet. Lykke til. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
hkj00 Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Jag fjernade min gamla dekorlist och vaskade med rødsprit innan jeg satte dit den nya listen. Listen køpte jeg i Sverige (Dekorlist, tror jag firman hette). Listen hade et skyddspapper som fjernades innen man satte listen på plats. Det hela var billigt og resultatet blev fint. Hilsen Hans (Båten blev som ny og gikk opp i pris.) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Støtter hkj000. Mors hårføner duger også. Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 All gammel tape mp fjernes, også limet som evt sitter igjen. Bruk en varmepistol eller hårføner å prøv deg frem med temperaturen. Ved riktig temp blir også limet stort sett med. Enda bedre er det å bruke en steamer, kan leies hos de fleste farvehandlere. Har selv blåe skrogsider på min båt og byttet den ene i fjor vinter. Tok av det gamle selv og fikk ett reklame firma til å montere nytt. Koster ca 1000 + mva pr m2 ferdig montert. Gikk med 10 m2. Vurderer nå å bytte andre siden men gjør det selv. Mye å spare på folien hvis man undersøker litt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.