Jump to content

stiftkontakter inn i waeco batterilader

MR Swe

Recommended Posts

Hei,

Satte akkurat inn 25 kvadrat selv i dag, og de så ut til å sitte godt de. Forsøkte å dra i dem, men de satt som de skulle. Samme lader som deg.

Er ette noe som skjer etter litt tid ? Ikke bra at de detter ut, da minus ligger like ved + kabelen...Satte en 50A sikring på minus kabelen, så den går vel forhåpentligvis før noe annet skjer.

Ser at det vises noen hylser som muligens kan feste litt bedre, men vet ikke hvor man får kjøpt disse.

da er endhylser kjøpt inn og tenkte nå få sette opp dette,, ett litet spørsmål

Opsettet er

utgang 1.. startbatteri,

utgang 2 forbruk

utgang 3 batteri som er framme i baugen til baugpropell

utgang 4 - som kobles in til felles jord som sitter ved batteribanken 1-2

og så er det mitt spørsmål...det borde og gå jord fram til nr3 batteri framme i baugen..kan jeg bare kopple en kabel mellan - på det batteriet og felles jord som 1-2 bruker?

Jammen godt du postet listen din, MR Swe. Fant ut at jeg hadde koblet feil rekkefølge. Antok utgang 1 ved minus pol, hvilket naturligvis er feil. 1 time ekstra jobb! Men, godt at det ble oppdaget.

Forøvrig, jeg har tenkt å koble forbruk på U1 og startbatt på U2. Dette fordi U1 er prioritert kanal, og det er gjerne forbruksbank som blir mest brukt. Jeg tok feil med koblingene, så det er mulig jeg også tar feil mht. prioritet også ;-)

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...