MR Swe Startet 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2013 Har en waeco perfect charge ia452, prøvd få lader kablerne sitte i hullerne men de detter lett ut.i manualen står det at man skal sette noe slags stift/kontakt på enden av kabeln og fæste den i ladern.noen som har noen bra løsing?? Bare 25 mm kabel rett inn sitter ikke bra Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Hvor tykk kabel klarer jeg med ? Går fra landstrøm til 45amp ladere med 3 utganger.. 1 skal lade start på 120 amp. 2 skal lade forbruk på 2* 120amp 3 lade baugpropell på 92amp. Er ca 1,5 meter fra lader til 1 og 2 Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Hei, Satte akkurat inn 25 kvadrat selv i dag, og de så ut til å sitte godt de. Forsøkte å dra i dem, men de satt som de skulle. Samme lader som deg. Er ette noe som skjer etter litt tid ? Ikke bra at de detter ut, da minus ligger like ved + kabelen...Satte en 50A sikring på minus kabelen, så den går vel forhåpentligvis før noe annet skjer. Ser at det vises noen hylser som muligens kan feste litt bedre, men vet ikke hvor man får kjøpt disse. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 hmm ..hvor langt inn satt du inn dom? såg at det sitter en liten skruve inne i hullet..kansje tråderne skal runt den. tror jeg bare putte inn dom ca 1 cm Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Slike koplinger skal det brukes niter på. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Hvor finner man det??? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Niter får du hos elektroforhandlere Elfa f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Har du noen link til hvordan de ser ut? Har elfa butikk eller er det bare nettbutikk Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 (redigert) Jeg avisolerte vel mellom 1,5 - 2 cm. Endehylser blir vel litt smør på flesk, om man har lang nok avisolering og kvadrat som fyller opp hullet ? Hadde jeg hatt det, så hadde jeg nok brukt det :-) Redigert : Slik ser de ut : http://www.abiko.no/forbindelseselementer/endehylser/uisolerte-endehylser.html Redigert 5.Mai.2013 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 har prøvd med 25 og 16mm kabler begge sitter når jeg skruver i det..men når jeg drar litt i det åt siderne så løssnar det rett fort..Vet at kabel ikke kommer dras fram og tilbake men vil at det skal sitt ordentlig fast Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 bilder fra manualen https://baatplassen.no/bildearkiv/40/40597/waeco_lader.jpg Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 da er endhylser kjøpt inn og tenkte nå få sette opp dette,, ett litet spørsmål Opsettet er utgang 1.. startbatteri, utgang 2 forbruk utgang 3 batteri som er framme i baugen til baugpropell utgang 4 - som kobles in til felles jord som sitter ved batteribanken 1-2 og så er det mitt spørsmål...det borde og gå jord fram til nr3 batteri framme i baugen..kan jeg bare kopple en kabel mellan - på det batteriet og felles jord som 1-2 bruker? Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Jammen godt du postet listen din, MR Swe. Fant ut at jeg hadde koblet feil rekkefølge. Antok utgang 1 ved minus pol, hvilket naturligvis er feil. 1 time ekstra jobb! Men, godt at det ble oppdaget. Forøvrig, jeg har tenkt å koble forbruk på U1 og startbatt på U2. Dette fordi U1 er prioritert kanal, og det er gjerne forbruksbank som blir mest brukt. Jeg tok feil med koblingene, så det er mulig jeg også tar feil mht. prioritet også ;-) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 hmmm det var en ide osmjeg og kansje kan bruke,,sette forbruk på u1 men har du noe kommentar med jorden fra baugpropellbatteriet? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 da er endhylser kjøpt inn og tenkte nå få sette opp dette Fikk du kjøpt en solid klemtang for disse hylsene til en grei pris? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MR Swe Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 fikk låne av elektrikevenn :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Du kan koble jord fra fremre batteri til felles jord på 1 og 2. Husk å bruke god kvadrat, og ikke en liten hyssing :-) Angående tilkobling, så lurer jeg på om jeg heller gjør som deg, setter Start på U1, og forbruk på U2.. Sitér dette innlegget Link to post
Jonesy Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Hei ! Er disse Waeco Perfectcharge laderne dobbeltisolerte ? (Med tanke på tæringsdebatten etc) Jordingen skjønte jeg ikke helt ? Har sett liknende ladeinstallasjoner med 2 utganger rett til start og forbruksbank uten noe mere ledninger til jord ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.