Jump to content

Arne Olav sin "nye" båt (Sweden Yachts 340)


@ArneO

Recommended Posts

Hei hei,

 

Da har endelig jeg også fått båt på plass. Har gått en del runder og lett etter riktig båt for meg, og nå føler jeg at jeg er der.... :flag_bp:

 

Har vurdert masse forskjellig, både av nyere og eldre, men har ikke funnet noe som jeg trives så godt om bord i som den gamle Svenske damen jeg har fått meg nå.

Endte opp med en Sweden Yachts 340 fra 1987. Har nå hatt den i 40 døgn, og har bodd i den i 37 av de. Uheldigvis ligger den nå på Sørlandet hos mine foreldre siden jeg måtte tilbake på jobb igjen på mandagen. Kan nesten ikke vente med å komme meg om bord igjen.

 

Om bord har vi det vi trenger for å ha det komfortabelt, samtidig som den ikke er så stor og grei å håndtere for meg alene. En plass må man jo starte :smiley: Det var en stor overgang fra With dromedille og Optimist til denne.... :cheers:

 

Her kommer det litt bilder av damen. Oppkalt etter min datters mellomnavn: S/Y Camilla

 

Planløsningen:

planloesning.jpg

 

Så kommer et utvalg av bilder her:

bilde.jpg

 

siden.jpg

 

soendeled.jpg

 

topp.jpg

 

mast.jpg

 

salong.jpg

 

salongbb.jpg

 

bysse.jpg

 

Så nå kommer det vel til å komme mye spørsmål fra meg fremover, når jeg begynner å pusle med alt som må gjøres om bord. Blir aldri ferdig med slikt.

Link to post
Share on other sites

Takker for hyggelige tilbakemeldinger.

Interiøret er skikkelig solid og ordentlig håndtverk. Utrolig hvor godt det har holdt seg i 23 år.

 

Jeg er ikke så stor enda, og med alt for lang utdannelse og masse studielån må jeg starte en plass :tongue:

Drømmebåtene blir stadig dyrere, nå som jeg har fått meg min første drømmebåt.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med en av "RollsRoyce"ene på sjøen.

Kvaltetsbåter på alle plan, godt plastarbeide, nydelig innredning og gode seileregenskaper.

Du har båt i mange år, skulle jeg gått tilbake til plast hadde den vært høyt oppe på lista over kandidater!

 

mange gode turer ønskes deg og mannskapet!

vimpel_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Godt å se du har originalputene i salongen.

Jeg har sett noen som har fått sydd seg nye, og det har uten unntak sett rart ut og slettes ikke så pent som de originale.

 

Under legger jeg et bilde fra i sommer.

Du som holder til ved Tønsberg, har helt sikkert vært i denne vika og kjenner deg igjen.

(om jeg ikke har vært for kjapp men å tolke det dithen at du holder til i Tønsberg da)

 

haakavika.jpg

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Originalputene er om bord. Det som er dumt er at det har blitt hull i sitteputa nærmest byssa. Det har nok vært "godkroken" som har blitt mye benyttet.

 

Jeg holder til i Tønsberg, har bodd her de siste 8 årene. Kommer opprinnelig litt lengre sørfra (Risør), og har vært uten båt frem til i år. Derfor må jeg innrømme at min kjennskap til Tønsbergskjærgården er relativt begrenset. Jeg jobber med den saken. :wink:

Link to post
Share on other sites

Bildet er fra Håkavika ytterst i Sandefjordsfjorden.

Fantastisk sted for både store og små båtfolk. Med en aktiv datter som du har, burde det være midt i blinken for dere på vei ned til Risør.

Jeg har tilbrakt de aller fleste av mine somre på Lyngør og bare MÅåå innom der hver sommer.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Vi får se om ikke vi kan få utforsket skjærgården her også etter hvert.

Nå står båten trygt på land.

IMG_0292.JPG

 

Jeg er nok litt mer kjent når vi kommer litt lengre sørover ja. Etter 8 år i skjærgårdstjenesten i Risør, er nok Risør og Tvedestrandsskjærgården litt mer min hjemmebane.

Link to post
Share on other sites

Fra Tønsberg er Håkavika ikke omvei i det heletatt om du skal sørover.

Som helgetur, er det heller ingen omvei. Finn det på kartet og sving innom når du er på de kanter, så tipper jeg at dere kommer til å stoppe der fast hver gang dere skal forbi.

 

Selv ligger jeg i boblehavn om vinteren og er stadig innom båten. I fjor hadde jeg hele romjulen i båten og koste meg som en unge.

Vanligvis drøyer jeg i det lengste med å kle på båten, men når har jeg litt å gjøre med motoren, så skuta er påkledd burka og klar for alt YR klarer å sende av vær.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...