Anabelle Startet 14.Mai.2006 Del på Facebook Startet 14.Mai.2006 Noen som kan høre med rederinnene sine? Er visstnok vanskelig å finne gardiner med maritime motiv i vanlige stoffbutikker. Noen gode tips? Anabelle Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
o.b.lix Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 (redigert) Vi kjøpte våre gardin hos Stoff og stil. Har ganske mye rart der. Men hvor du finner noe innpå der, kan jeg ikke si, for det er Lillefix som er kjent der inne Ellers kan du sjekke Spar kjøp og Kid Interiør Redigert 14.Mai.2006 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 Jeg kjøpte stoff fra Marimekko til gardiner. En type som er så tjukk at det sperrer for lyset når man skal sove. Ellers så kan du fore de med bevernylon hvis du vil ha det helt mørkt. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 Jeg kjøpte mine på Jysk. Meget pene var dem også:-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 Har kjøpt gardinstoff hos Hansen & Dysvik til både den nåværende og den forrige båten. fant "akkurat de rette" begge ganger. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
2mas Svart 20.Januar.2008 Del på Facebook Svart 20.Januar.2008 Hei! Vi holder på å trekke om snekken vår innvendig, og skal sy nye gardiner. Ingen av de "vanlige" butikkene har maritime gardinstoffer. Er det noen som har noen tips om butikker? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 21.Januar.2008 Del på Facebook Svart 21.Januar.2008 Hei, Har kjøpt Gardiner på Stoff og Stil, og et par andre billigkjeder. Billig er det og dårlig er det. På Princess er det dyrere og her ba jeg om de dysreste fineste mest UV bestandige og farge ekte gardinene. De var litt bedre... Men de har skikkelig kvalitetstoff hos SeaSea som er et kombinert pute og gardinstoff. De hadde det bare i et pår mørkeblå ensfargede farger og i to tykkelser. Dette blir pent og det holder bra. Ser ingen endring av stoffet etter 2 sesonger. Det som også kan være en god ide er å ta kontakt med leverandøren av båten og få oppgitt hvor de kjøper gardinstoffet. Men dette er som regel veldig dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 21.Januar.2008 Del på Facebook Svart 21.Januar.2008 maritime gardinstoffer. Hva er "maritimt"? Er det som JRK sier UV-bestandig og fargeekte, eller er du på utkikk etter anker/gullbord/fisketegninger o.l.? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
2mas Svart 21.Januar.2008 Del på Facebook Svart 21.Januar.2008 (redigert) Hva er "maritimt"? Er det som JRK sier UV-bestandig og fargeekte, eller er du på utkikk etter anker/gullbord/fisketegninger o.l.? Det går mest på som JRK sier at det skal være av god kvalitet og ikke blekne så lett i solen. Putene er trekt om i stoffet du ser på bildet her (Putestoffet). Det er det nederste blå stoffet som ligger i bunn. Det må ikke være for maritimt med masse broderier. Det enkle er ofte det beste. Samtidig kan det godt være litt lysere for at det ikke skal bli for mørkt nede i kabinen og bryter litt av stoffet i alle puter og ryggstøtter. Vi pusser opp hele båten. Nye puter ute, i akterkabin og forkabin, nye stoler, ny skottbekledning, alt treverk er mahogny beiset og oljet x antall lag. Da blir gardinene siste hånd på verket, og da må vi finne det "rette". Redigert 21.Januar.2008 av 2mas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tebi Svart 21.Januar.2008 Del på Facebook Svart 21.Januar.2008 Lurer litt på hvorfor alle skal ha sjøsjuke gardiner, laken, duker ol.? Er det ikke maritimt nok å være i båt, på sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 21.Januar.2008 Del på Facebook Svart 21.Januar.2008 Vi kjøpte store gardiner til vanlige husvinduer med maritime motiv som vi sydde om slik at de passet de små vinduene i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Anders Panders Svart 22.Januar.2008 Del på Facebook Svart 22.Januar.2008 Jeg har outsourcet hele jobben til svigermor Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 22.Januar.2008 Del på Facebook Svart 22.Januar.2008 Å outsourse er effektivt, men det kan bli dyrt. Før jeg visste ordet av det, hadde jeg gardiner til nesten 4000,- Sitér dette innlegget Link to post
my lady Svart 22.Januar.2008 Del på Facebook Svart 22.Januar.2008 VI KJØPTE DE HOS COLIBRI I DRAMMEN LIGGER I ROZENKRANS GT Sitér dette innlegget Link to post
2mas Svart 22.Januar.2008 Del på Facebook Svart 22.Januar.2008 VI KJØPTE DE HOS COLIBRI I DRAMMEN LIGGER I ROZENKRANS GT Åssen var de gardinene da? Mest med tanke på kvalitet i forhold til å blekes i solen. Hvordan var utvalget der? (fint om du kunne si litt om mønster etc.) Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 22.Januar.2008 Del på Facebook Svart 22.Januar.2008 Det går mest på som JRK sier at det skal være av god kvalitet og ikke blekne så lett i solen.Putene er trekt om i stoffet du ser på bildet her (Putestoffet). Det er det nederste blå stoffet som ligger i bunn. Er selv på jakt etter både gardin- og putestoff med god kvalitet - og ikke minst tepper. Hvor kjøpte du dette putestofet? Pris? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
2mas Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 (redigert) Kjetu: Det stoffet du ser på bildet ble kjøpt i Arendal. Der er det en forretning som heter Industrisøm (Webside Industrisøm). Der kjøpte vi stoff til alle inneputer og vi syr putene selv. Det ble vi ferdige med nå i helgen. Bare noen små pynteputer igjen. Husker dessverre ikke pris, men det kan jeg sjekke med "økonomiansvarlig". Hun husker sikker det, ellers kan du jo ringe butikken. I samme butikk leverte vi inn uteputer til omtrekking, bestilte nye stoler og fikk kalesjen renset. Ikke fått tilbake uteputene enda, men når vi var nede og leverte så vi puter som var omtrekt. Det så bra ut. Redigert 23.Januar.2008 av 2mas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2mas Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Hei! Dette er kona til "2mas": Vi kjøpte stoffet i butikken som er nevnt i innlegget over. Vi ga 250 kr pr meter, og det er ikke dyrt!!!!! Etter å ha undersøkt i alle tenkelige butikker falt vi for dette stoffet. Det er veldig tykt og godt, enkelt å klippe og greit å sy. Stoffet er "passe" mørkt. Jeg har sprettet opp alle de gamle putene og brukt dette som mønster. Lykke til! PS: Med maritimt mener jeg ett gardinstoff som består av polyester. Polyester falmer ikke slik som andre materialer. Noen som har en link eller tips? Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Fruen kjøpte stoff hos Ingemann Ellingsen i Arendal for noen år siden. Der var det både ankere og ratt å få tak i. (personlig synes jeg det blir litt voldsomt men hver sin smak). Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Bonita I Svart 26.Januar.2008 Del på Facebook Svart 26.Januar.2008 Hei!Dette er kona til "2mas": Vi kjøpte stoffet i butikken som er nevnt i innlegget over. Vi ga 250 kr pr meter, og det er ikke dyrt!!!!! Etter å ha undersøkt i alle tenkelige butikker falt vi for dette stoffet. Det er veldig tykt og godt, enkelt å klippe og greit å sy. Stoffet er "passe" mørkt. Jeg har sprettet opp alle de gamle putene og brukt dette som mønster. Lykke til! Takker for info. Hva med slitestyrke ? Prisen var egentlig "hyggelig" ellers. Når det gjelder gardinstoff kan du prøve denne linken http://www.omtrekk.as/crescendo.htm de sendte meg stoffprøver på dagen etter forespørsel, og prisene virker ok. Lykke til Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
my lady Svart 27.Januar.2008 Del på Facebook Svart 27.Januar.2008 de har holdt i 2 år uten å falme og de er blå i bakgrunn med seilbåter,anker og fyrtårn på de Sitér dette innlegget Link to post
2mas Svart 27.Januar.2008 Del på Facebook Svart 27.Januar.2008 (redigert) Da er vårt valg gjort på gardinfronten. For å unngå at gardinene falmer i solen er gardiner av polyester absolutt det beste, men etter å ha sjekket mange butikker er utvalget i 100% polyester ikke så stort (hvert fall i forhold til hva som falt i smak). Dessuten ble meterprisen ganske høy. Valget falt til slutt på en litt billigere løsning. Vi bestilte stoff fra Stoff og Stil. Det bestod av polyester og bomull. Da får de holde noen år og deretter sy nye. Det blir billigere enn å kjøpe dyrt stoff. Kan bytte noen ganger før det faller dyrere enn de gardine vi fant av 100% polyester. Så lenge madammen ønsker å sy er jo det greit, og da kan man få litt nytt mønster etter et par år og dermed litt variasjon:) Redigert 27.Januar.2008 av 2mas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 28.Januar.2008 Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Tror dere gjorde et smart valg. Jeg sydde selv nye gardiner til Amica for 2 år siden, jeg valgte et stoff jeg fant på salg hos Jysk. Jeg betalt 5 kr pr. meter for et stoff jeg jeg likte godt. Selv om gardinene ser like fine ut nå som da de var nye, kunne jeg godt tenke meg nye gardiner snart. Det er moro å fornye seg litt, og det kan en gjøre med god samvittighet, dersom det ikke koster for mye. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Otto R Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Vi har bestilt nye fra Nauticat. Det koster selvsagt noen "lapper", men her får man kvalitet og det er viktig. gardiner skal jo helst vare i minst 10 år, så deler man på antall år så blir det ikke så mye. Og ikke minst - da får man en kone som er veldig fornøyd- gardiner er tross alt førsteinntrykket Sitér dette innlegget Link to post
LineLotte Svart 19.April.2011 Del på Facebook Svart 19.April.2011 Her er noen fine http://www.batinterior.no/default/marineblatt-gardinstoff-med-seilbater.html Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.