Enzo Startet 8.Juni.2008 Del på Facebook Startet 8.Juni.2008 Går ting som planlagt så tenker jeg at jeg henter nybåten i Stavanger Torsdag/Fredag og seiler den hjem til Tønsberg. Ser det er meldt nordvestlig kuling så det blir ihvertfall vind nok men det er over 10år siden sist jeg seilte Jæren,lista området. Regner med det kan bli endel sjø der i det været så jeg lurer på om dere lokalkjente kan si noe om det er mye roligere sjø lenger ut eller et det bare å følge kysten på den vindretningen. Jeg tror jeg blir å seile alene ihvertfall fram til Kristiansand Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 8.Juni.2008 Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Hei på deg og gratulerer med ny båt. Jeg har skrevet om dette i en annen tråd: I dette innlegget. Merk det jeg har skrevet om avstand fra land pga. sjøgang. Lykke til og god tur ! Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Enzo Svart 8.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Takk for linken , det var super info. Starter jeg om morgenen så når jeg vel rundt 100mil før mørket kommer og jeg begynner å føle for å sove og da burde vel kanskje Mandal være innenfor rekkevidde. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 8.Juni.2008 Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Vi må jo vite hva du har kjøpt for å komme meg gode råd. Er det en 50 foter eller en 20 foter har litt å si ;) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 8.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Det er en Hallberg rassy 34 seilebåt Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Juni.2008 Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 (redigert) F.eks en båt som er 50+20/2 minus 1 og ikke norsk og ikke finsk men noe midt i mellom? Kan se ut som jeg gjettet riktig? Gratulerer! Redigert 8.Juni.2008 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sebaldus Svart 8.Juni.2008 Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Gratulerer, da bør vel turen gå bra. Skal holde gluggene åpne i Mandal Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Er det båten som ligger ved Lunde båt på Grasholmen? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Enzo Svart 9.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Jepp det er den Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Bilder av båten, NÅ Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Enzo Svart 9.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 (redigert) Redigert 9.Juni.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Den er lekker Enzo. Gleder meg til flere bilder Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Hebbe Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Lekker.... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Seilaren Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Jeg var og så på den etter "jobb" i dag. Er instruktør i seilskolen rett over sundet der som båten din ligger Enzo. Må si den var meget vakker. Ble nesten litt Misunnelig Skal følge med og se om der er folk ombord i løpet av uken/helgen. Er der nesten hver dag.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Enzo Svart 9.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Båten skal på land Onsdag og på ettermiddagen samme dag så forlater den Stavanger for godt. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Har fri fra skolen på onsdag, så du må bare passe seg.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
LAKA Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Dette må være det nærmeste man kommer min drømmebåt. Helt herlig! Jeg har såå sansen for HR. Sitér dette innlegget Link to post
onkelmusa Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Gratulerer med ny båt. Etter å ha seilt mange år denne strekningen med både MTB og supply båter, er min erfaring at det faktisk er mye mindre rotete sjø lenger ut. I dårlig vær har jeg holdt meg utenfor 200M koten i kartet, det gir en mye behageligere seilas. En annen ting er at hvis du skulle få problemer med fremdriften, har du mye bedre tid på deg før du er i fjæresteinene. Husk spesielt at Syd for Oksøy (Kristiansand) blir sjøen veldig rotete fordi strømmer møtes. Hvis du går ut ved Feistein og bøyen ved Jærens rev, bør du finne en behagelig kurs ut mot 200M koten. Skal du direkte til Østlandet blir ikke seilasen så veldig mye lenger om du går ute. Fra Syd for Oksøy kan du trygt sette kursen mot Færder. (Har du tid, ville jeg seilt innenskjærs fra Øst for Lindesnes) Sjekk værmældingen. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Gratulerer med ny flott båt, Enzo! Turen hjem gleder du deg sikkert til. Husk å ta mange bilder som du senere deler med oss. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Godværseileren Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Gratulerer med kjempeflott båt! Nesten trist at slike perler forsvinner fra området vårt, man får aldri nok av dem. ...men jeg regner med at den vil gi deg mange gleder! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Veldig fin båt. God tur! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 10.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 En liten ting bare , jeg har bestilt meg en lazybag til båten , prøvde å finne bilder at den typen båt med slik bag men det var jammen ikke lett , snakket med Pollen og han sa han kun har solgt 1stk lazybag til HR og det var til en 342. Virker som HR folket ikke bruker bag på disse båtene. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Gratulerer med en flott båt. Innredningen så jo ny ut. Fredag er det meldt en del vind nå men fint ellers i helgen. Det kan fort blir veldig mye sjø med en del vind. Sitér dette innlegget Link to post
hos Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Gratulerer med lekker og flott båt! Fine bilder - innredningen ser jo helt ut som ny. God tur hjem! Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
SRA Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 hadde du båt fra før? hvilken? var den lettsolgt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.