Kullis Startet 28.August.2008 Del på Facebook Startet 28.August.2008 (redigert) Hei! Noen som har en bra metode på å få på glykol på en direktekjølt Volvo 4,3L m/drev? Min ”slipper” kjølevann mellom akterspeil og drev + noe ut av propellen sammen med eksos. Ikke noe problem å ferskvannskjøre den en halv time med ”øreklokker” fra Biltema, men kan ikke se en grei og enkel måte å få på glykolen. Drevet er såpass stort og når kjølevann kommer ut et stykke opp på akterspeilet er det ikke enkelt å kjøre den i ei balje…Finnes det for eksempel et sted ”høyt” på motoren hvor man kan direkte fylle på..??? Hadde ikke tenkt å ta av drevet i år, nye belger og lignende før denne sesongen. Redigert 28.August.2008 av Kullis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 (redigert) Velkommen til båtplassen Hvis du har sjøvannspumpe på motoren og ikke i ditt drev så kan du gjøre som beskrevet i linken . Hvordan drev har du ? Hvis du søker litt så finner du mange svar på dette , men klikker du her finner du ett svar . Redigert 28.August.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kullis Svart 28.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2008 Takk for svar.. det høres sikkert rart ut, men jeg er faktisk ikke sikker på drevet heter.. båten står på hytta.. skal sjekke i helgen. Jeg har også en båt med Mercruiser.. her er det veldig enkelt… ”tappeslanger” fra laveste punkt for kjølevann (innvendig), to skruer for høyeste punkt for påfylling. For motorolje er det en plugg på utsiden av båten.. Her har nordiske båtprodusenter mye å lære! Dette er slik jeg hadde tenkt å gjøre det, før noen har en bedre løsning eller mener min ikke er bra nok. Bruke dobbeltkran på hageslangen sammen med ”øreklokkene” fra Biltema.. en slange fra glykolkanna som er ferdigblandet med vann og en slange fra vannkrana. Kjører først en halvtime med kun ferskvann (fra vannkrana), stenger så denne og deretter åpner krana fra glykolkanna som står plassert noe høyere enn vanninnsuget på drevet. Motoren skal jo kunne suge selv og da venter jeg til det kommer blått kjølevann... eller motoren blir for varm.. he, he.. og finner på noe annet. Noen som mener dette ikke går bra…??? Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Klem i vei men det er sikkert lurt med en hjelpemann / dame når du gjøre dette . Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.