Jump to content

Transporthjelpen


Verrie

Recommended Posts

Hei, velger å starte ny tråd vedrørende "Transporthjelp"

 

Mange av oss medlemmer her handler over det ganske land. Mange av gjenstandene er store og tunge, noe som vanskeliggjør vanlig postpakkeforsendelse. Mange kanskje lar være å handle grunnet transport-problem.

 

Det er også slik at mange medlemmer her farter land og strand rundt, og kanskje har lyst og anledning til å hjelpe andre båtvenner med transport ?

 

Dersom der ikke er interesse for en slik "fellestråd" for transportløsninger, lar vi den ganske enkelt "dø bort"...

 

Dersom det hjelpes til med transport av gods som medfører omveier, vekt i bil/henger som medfører høyere driftskostnader, avtaler man selvsagt seg i mellom om honorar for dette.

 

Måten jeg tenker dette isåfall kan fungere på, er at når et medlem har lyst og anledning til å hjelpe andre, føres det innlegg i denne tråd om dato, ca.klokkeslett og reiserute. "Trengende" medlemmer kan da følge med på dette.

 

Likeledes kan et "trengende" medlem legge inn sitt transportbehov, og de som skal ut og reise kan eventuelt følge med på behovene.

 

Vi får se om dette kan bli noe av.

Link to post
Share on other sites

Fredag 6/5 skal jeg med stasjonsvogn og tilhenger (mulig med kapell) strekningen Grimstad, Oslo, Strømstad, Oslo, Holmestrand, Grimstad.

 

Starter ca. 0600, retur ukjent, men samme dag. Dersom transporthjelp utføres, avtales klokkeslettene når avtale inngåes.

 

Noen som trenger hjelp?/send i såfall IM.

Link to post
Share on other sites

Skal i slutten av mai/begynnelsen av juni fra Stryn (Nordvestlandet) og til Tvedestrand og Arendal.og hente div. til båten. Har pickup. Kjører tom ned, så eg kan ta med en del dersom noe trenger det. Oppigjen er det mindre plass. Skal bl.a ha med bakvegg til båten, dørkplater og kjøleskap, men får nok med meg noe liten dersom det er av inntresse.

Link to post
Share on other sites

Send en pm dersom dere trenger frakt av stor størrelse. Vi har biler fra østeropa 2 ganger i uken.De er stort sett på retur frakt tomme fra Ålesund via Oslo eller Kristiansand. Kan sikkert fikse noe her.

(Trailer rundt 25 m) 80 m3

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Løfter denne igjen, selv om kanskje behovet for en slik tråd ikke helt er til stede ?

 

Okkesom er så skal jeg førstkommende lørdag strekningen :

 

Grimstad - Holmestrand - Oslo - Grimstad.

 

Mulig jeg også skal til Moss en tur samme dag.

 

Dagen går med til henting og bringing av båtutstyr til forskjellige.

 

Har stasjonsvogn og henger, har fortsatt noe plass.

 

Ta kontakt om det er noen duppeditter som skal der eller der som jeg kan hjelpe med mtp transport.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Noen som skal strekningen Moss - Grimstad i nær fremtid ?

 

Jeg betaler 5-600 dersom du har plass og gidder å ta med en del båt-utstyr som ligger i Moss som skal til Grimstad. Det gjøres oppmerksom på at det tar litt plass.

 

Ta kontakt for eventuell informasjon............

 

Hvis ingen melder seg, får jeg ta det som en harrytur til grensa og Moss i løpet av jula :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Oooops, ordla meg litt feil her Bitteliten, mente så absolutt ikke harrytur til Moss da :lol:

 

Bare så synd der er en del detaljer jeg gjerne skulle arbeidet med i Januar i utstyret, deriblant doradeventiler (2 stk)......

 

Forøvrig støper de vel skroget til båten din i Grimstad tenker jeg. Mange av båtene til Windy støpes her, før de transporteres til Arendal. Har et par kompiser som arbeider der......

Link to post
Share on other sites

Du får be de være nøye med min da :yesnod:

Frakt Moss-Sandefjord fikses i januar - om det er til hjelp

Skal jeg gjøre :wink:

 

De ansatte var forøvrig på test i nå med tanke på injisering av glassfiber, fremfor støping forleden dag. Fungerer tydligvis svært bra. Sto artikkel i en eller annen lokalavis forleden om dette. Tror ikke de er kommet så langt at de iverksetter det riktig enda, men det er vistnok rett før....

 

Jeg takker for tilbud, kommer tilbake til deg om ikke annet dukker opp tidligere, eller om jeg tar turen.....

Redigert av Perlen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei. Om noen har båtutstyr som skal leveres eller hentes strekning Grimstad - Strømstad, så skal jeg denne strekningen førstkommende Tirsdag.

 

Ta kontakt.....

 

Bitteliten : Jeg tar gjerne imot tilbudet uti januar en gang. Har handla noe i Moss, men vedkommende er ikke tilstede i romjul. Snakker med deg en gang senere.........

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

:lol: Ja den tynger vel litt i overkant på bakramma ja! Har ikke sjekket med hensyn til frakt ennå .

Spørs det ja.

Sjekket med Tollpost; det koster rundt 500 hvis jeg beregnet riktig, blir kanskje litt kostbart?

Husker ikke vilket firma jeg brukte når jeg fraktet en innenbordsmotor for ett par år siden, men jeg ble da overrasket over en rimelig pris.

Kan godt være at avsender hadde kontaker innen det firma.

Du har ikke noen kontakter i den bransjen da som kunne tatt den med seg?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...