Verrie Startet 1.Mai.2005 Del på Facebook Startet 1.Mai.2005 Hei, velger å starte ny tråd vedrørende "Transporthjelp" Mange av oss medlemmer her handler over det ganske land. Mange av gjenstandene er store og tunge, noe som vanskeliggjør vanlig postpakkeforsendelse. Mange kanskje lar være å handle grunnet transport-problem. Det er også slik at mange medlemmer her farter land og strand rundt, og kanskje har lyst og anledning til å hjelpe andre båtvenner med transport ? Dersom der ikke er interesse for en slik "fellestråd" for transportløsninger, lar vi den ganske enkelt "dø bort"... Dersom det hjelpes til med transport av gods som medfører omveier, vekt i bil/henger som medfører høyere driftskostnader, avtaler man selvsagt seg i mellom om honorar for dette. Måten jeg tenker dette isåfall kan fungere på, er at når et medlem har lyst og anledning til å hjelpe andre, føres det innlegg i denne tråd om dato, ca.klokkeslett og reiserute. "Trengende" medlemmer kan da følge med på dette. Likeledes kan et "trengende" medlem legge inn sitt transportbehov, og de som skal ut og reise kan eventuelt følge med på behovene. Vi får se om dette kan bli noe av. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 1.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2005 Fredag 6/5 skal jeg med stasjonsvogn og tilhenger (mulig med kapell) strekningen Grimstad, Oslo, Strømstad, Oslo, Holmestrand, Grimstad. Starter ca. 0600, retur ukjent, men samme dag. Dersom transporthjelp utføres, avtales klokkeslettene når avtale inngåes. Noen som trenger hjelp?/send i såfall IM. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 1.Mai.2005 Del på Facebook Svart 1.Mai.2005 Meget god initiativ, Perlen! Sammen er vi sterke! :o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 1.Mai.2005 Del på Facebook Svart 1.Mai.2005 Dette forslaget støttes fullt ut Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 1.Mai.2005 Del på Facebook Svart 1.Mai.2005 Skal i slutten av mai/begynnelsen av juni fra Stryn (Nordvestlandet) og til Tvedestrand og Arendal.og hente div. til båten. Har pickup. Kjører tom ned, så eg kan ta med en del dersom noe trenger det. Oppigjen er det mindre plass. Skal bl.a ha med bakvegg til båten, dørkplater og kjøleskap, men får nok med meg noe liten dersom det er av inntresse. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 2.Mai.2005 Del på Facebook Svart 2.Mai.2005 Send en pm dersom dere trenger frakt av stor størrelse. Vi har biler fra østeropa 2 ganger i uken.De er stort sett på retur frakt tomme fra Ålesund via Oslo eller Kristiansand. Kan sikkert fikse noe her. (Trailer rundt 25 m) 80 m3 Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Verrie Svart 26.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Løfter denne igjen, selv om kanskje behovet for en slik tråd ikke helt er til stede ? Okkesom er så skal jeg førstkommende lørdag strekningen : Grimstad - Holmestrand - Oslo - Grimstad. Mulig jeg også skal til Moss en tur samme dag. Dagen går med til henting og bringing av båtutstyr til forskjellige. Har stasjonsvogn og henger, har fortsatt noe plass. Ta kontakt om det er noen duppeditter som skal der eller der som jeg kan hjelpe med mtp transport. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 3.Desember.2005 Del på Facebook Svart 3.Desember.2005 ingen som har en smart idè på åssen jeg får 4 passe store kolli, fra Malmø og opp til enten Strømstad eller helt til Oslo ? Har sjekket Bussgods, og syntes det ble vel dyrt. Særlig godsets lave verdi i betraktning.. Tips, ideer eller forslag ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Har ikke sett denne tråden før. God ide perlen! Kunne ikke denne stått på fremsiden sammen med vennetjenesten da? Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Verrie Svart 21.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Noen som skal strekningen Moss - Grimstad i nær fremtid ? Jeg betaler 5-600 dersom du har plass og gidder å ta med en del båt-utstyr som ligger i Moss som skal til Grimstad. Det gjøres oppmerksom på at det tar litt plass. Ta kontakt for eventuell informasjon............ Hvis ingen melder seg, får jeg ta det som en harrytur til grensa og Moss i løpet av jula Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Desember.2005 Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 (redigert) Jeg har jo tenkt meg en og annen tur til Arendal i løpet av våren - men jeg vet ikke helt når de starter byggingen av IV'ern. Harrytur ti Moss - nå har jeg hørt det også. Redigert 21.Desember.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 21.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Oooops, ordla meg litt feil her Bitteliten, mente så absolutt ikke harrytur til Moss da Bare så synd der er en del detaljer jeg gjerne skulle arbeidet med i Januar i utstyret, deriblant doradeventiler (2 stk)...... Forøvrig støper de vel skroget til båten din i Grimstad tenker jeg. Mange av båtene til Windy støpes her, før de transporteres til Arendal. Har et par kompiser som arbeider der...... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Desember.2005 Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Forøvrig støper de vel skroget til båten din i Grimstad tenker jeg. Mange av båtene til Windy støpes her, før de transporteres til Arendal. Har et par kompiser som arbeider der......Du får be de være nøye med min da Frakt Moss-Sandefjord fikses i januar - om det er til hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 21.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 (redigert) Du får be de være nøye med min da Frakt Moss-Sandefjord fikses i januar - om det er til hjelp Skal jeg gjøre De ansatte var forøvrig på test i nå med tanke på injisering av glassfiber, fremfor støping forleden dag. Fungerer tydligvis svært bra. Sto artikkel i en eller annen lokalavis forleden om dette. Tror ikke de er kommet så langt at de iverksetter det riktig enda, men det er vistnok rett før.... Jeg takker for tilbud, kommer tilbake til deg om ikke annet dukker opp tidligere, eller om jeg tar turen..... Redigert 21.Desember.2005 av Perlen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 22.Desember.2005 Del på Facebook Svart 22.Desember.2005 Dette er vel noe som burde ligge på nivå med vennetjeneste ved bruktbåtkjøp. Vi handler jo hele tiden et eller annet. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 25.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Desember.2005 Hei. Om noen har båtutstyr som skal leveres eller hentes strekning Grimstad - Strømstad, så skal jeg denne strekningen førstkommende Tirsdag. Ta kontakt..... Bitteliten : Jeg tar gjerne imot tilbudet uti januar en gang. Har handla noe i Moss, men vedkommende er ikke tilstede i romjul. Snakker med deg en gang senere......... Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 (redigert) Hei! Har handlet litt... Er det noen som har tenkt seg en tur sørover mot Kristiansand fra Lillehammer (Batdilla) i en eller annen fremtid??? Ikke nøl med å ta kontakt! TA Eller et stykke nedover alt hjelper! Redigert 2.Januar.2006 av classic fiberglass (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
classic fiberglass Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Løfter denne litt! Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
M/S Bastard Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Hei! Har handlet litt... Er det noen som har tenkt seg en tur sørover mot Kristiansand fra Lillehammer (Batdilla) i en eller annen fremtid??? Ikke nøl med å ta kontakt! TA Eller et stykke nedover alt hjelper! Hva er vekt på denne? og lengde bredde? sånn ca Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Det er jeg ikke heilt sikker på... skal sjekke med batdilla, vekta er vel en plass mellom 70-90 kg kanskje, en halv m bred x 1m x 70cm ? Skal du nedover?! Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Geir Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Hvor mye haster det? Skal nedover, men det blir ikke før i uke 5 eller 7. (litt usikkert når enda) Geir Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 HEI! Det haster ikke noe så veldig i det hele tatt, det hadde vært ypperlig! Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
M/S Bastard Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Det er jeg ikke heilt sikker på... skal sjekke med batdilla, vekta er vel en plass mellom 70-90 kg kanskje, en halv m bred x 1m x 70cm ? Skal du nedover?! Nei, blir litt tung for knallerten den vel. Lurte på om du har sjekket hva frakt koster Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Ja den tynger vel litt i overkant på bakramma ja! Har ikke sjekket med hensyn til frakt ennå . Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
M/S Bastard Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Ja den tynger vel litt i overkant på bakramma ja! Har ikke sjekket med hensyn til frakt ennå . Spørs det ja. Sjekket med Tollpost; det koster rundt 500 hvis jeg beregnet riktig, blir kanskje litt kostbart? Husker ikke vilket firma jeg brukte når jeg fraktet en innenbordsmotor for ett par år siden, men jeg ble da overrasket over en rimelig pris. Kan godt være at avsender hadde kontaker innen det firma. Du har ikke noen kontakter i den bransjen da som kunne tatt den med seg? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.