Jump to content

Trøst for antithrust, medlemsverving!


Nyste

Recommended Posts

Tillater meg å sitere Skipper_Worse fra en annen tråd...

 

Tider skal komme. Hekkbølger skal henrulle.

Vår hevn skal bli grusom og nådeløs!

 

Hva med dette?

 

Formål: Danne et "Trust" for de "thrusterløse"

 

Finansiering: F.eks. ta kontakt med Norske Sjø, Gjensidige osv. søke om å få eksempelvis 5% rabatt på forsikringen for oss med thruster. Pengene går til et fonn.

 

Fonnets formål: Finansiere baugthrustere til de "Thrusterløse"

 

Skjult formål (liten skrift): Med de over nevnte midler rekruttere medlemmer fra de "Thrusterløse" for på den måten å utradere den eksklusive Club.

Link to post
Share on other sites

Fint med tre nye medlemmer på rappet!

Dere får foreslå kriterier for medlemskap....

Jeg mener at de som er avvist av "de thrusterløse" er selvskrevne.... burde kansje bli æresmedlemmer.

 

OT: Når jeg har litt ekspertise tilstede....

Jeg får ikke lagt inn sitater, eller smilies! noen settinger som mangler? Det gikk greit før oppdateringen her på forumet.

Link to post
Share on other sites

....... "Jeg mener at de som er avvist av "de thrusterløse" er selvskrevne.... burde kansje bli æresmedlemmer.".......

 

Med thruster i uthuset ble det avvisning, så da så.... :nonod:

Men opp med hodet, nå er det opp til oss å gjøre" Trøst for antithrust "-klubben like attraktiv som konkurrenten. Underholdende tråd mens vi venter på 20-metersbølgene her på kysten.

Håper Gygrehavnbrygga klorer seg godt fast der ute i natt....

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Fenix, Sitat: Får vel et aldri så lite B-preg dette, eller....?

 

Absolutt!!!!! Dette er tråen for de avviste, vi som ikke trenger å skryte av alt vi ikke har.....

Rett og slett B-gjengen, sigarrøkende, Cognac drikkende, men som elsker de "pene" linjer

både på båt.... også båt med thruster!

Det ligger i navnet, vi trenger trøst og den beste trøsten er den du gir deg selv.

Misunnelig jeg? å nja da!

Motto: Vi vil lære oss å leve med B-preget!

PS! Kanskje Fenix vil bli oppført på listen for fri baugthruster? Først til møllen, vet du

Link to post
Share on other sites

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=17531&st=30

Til o.b.lix

Som du ser har De thrusterløses eminente og diktatoriske leder gjort vitterlig at det er thruster, aggregat og flybridge som er utestengelseskriterier hos dem, så du kan nok søke.......

Men medlemsskap i begge leire skulle jo vært ypperlig... Som Ole Brum sa det så treffende en gang....( nå er det jo flere også som sier det samme, men det skal vi ikke snakke om her inne.....)

mvh

JanS

Redigert av JanS/ m/y Gygra (see edit history)

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg ikke truster da, men siden jeg har påhenger (med helelektronisk bensininnsprøytning) og kunn 17 fots båt så er ikke behovet for truster påtrengende.

Imidlertid så har jeg:

* Håndholdt GPS

* Bærbar PC med kart og USB GPS-mus

* Ekkolodd, med sjøtemperaturmåler

* TUrteller

* Knopmeter

* Trimmindikator

* Tankmåler

* Voltmeter

* Radio/CD med innebygget MP3 spiller

* Horn

* en 10 -12 sikkringskurser

* Og selvsagt 2 batterier

 

Holder det til medlemsskap ?

Link to post
Share on other sites

Håper på opptak, kan eventuelt stille med 3 vitner som kan bekrefte at nødvendig utstyr er montert og i funksjon.

 

Kan ellers nevne at salongen er utstyrt med "Black-light" lysstoffrør (slikt som får alle hvite gjenstander til å reflektere et kritthvit lys). Dette er utstyrt med en sensor som føler lydbølger, og får lyset til å blinke i takt med musikken. En uslåelig vinner når vi ut på kvelden åpner nattklubben for spesielt inviterte gjester. (og gjett hvem som blir avvist i døra!!)

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol:

Er nok kvalifisert til æresmedlem her jeg.......

Truster i begge ender, flybr, vinsj, radaroverlay og det som verre er.

Har så mye duppeditter at det snart ikke er plass til mer....

+ En røys med fjernkontroller, så jeg har problemer med skille dem. Prøver stadig å betjene feil duppedings med feil fjernkontroll. :lol:

 

 

 

Men

• Manuell korketrekker

Manuell korketrekker har jeg faktisk ikke :lol:

Må faktisk se å skjerpe meg på dette, kan jo være greit med annet enn Cognac og Cigar hele tiden. :lol:

 

 

Link to post
Share on other sites

Lurer på om ikke den ærede formannen hos de thrøstesløse seiler under falsk flagg. Se bare hva vedkommende selv postet for et døgn siden. Det er da vitterlig et bilde fra sb mannskapskvarterer, nederste dekk på Jokeren som illustrerer alt annet enn den nøysomhet foreningen påberoper seg. Kanskje vedkommende har havnet på feil hylle og egentlig burde vært i denne tråden og ærbødigst søkt om medlemskap? :confused:

Link to post
Share on other sites

Lurer på om ikke den ærede formannen hos de thrøstesløse seiler under falsk flagg. Se bare hva vedkommende selv postet for et døgn siden. Det er da vitterlig et bilde fra sb mannskapskvarterer, nederste dekk på Jokeren som illustrerer alt annet enn den nøysomhet foreningen påberoper seg. Kanskje vedkommende har havnet på feil hylle og egentlig burde vært i denne tråden og ærbødigst søkt om medlemskap? :confused:

Jeg tror han har skrevet navnet sitt feil. Det er vel Jokkern båten egentlig bør hete :lol:

:eek::eek::lol::lol::lol: Nå må dere gi dere snart! Jeg orker ikke mere. Har magekramper og det som verre er ... :lol:

 

Når det er sagt, får vel jeg søke om medlemskap her istedet jeg også da. Ble jo kontant avvist av de andre, så da så. :sad::wink:

Får heller ta en sving rundt og grave opp en pen liten hekkbølge som takk for sist hvis jeg møter noen av de på fjorden til sommeren. :smiley::smash::smash:

 

Og ja, jeg har også manuell korketrekker..........

Link to post
Share on other sites

Søker herved om medlemskap.

Har:

- baugthrust fra to styreposisjoner

- ikke hekkthrust fordi det ikke er behov, men monterer gjerne om det stilles som krav

- el-ankerwinch

- autopilot - logg - ekkolodd - 2 kompass - GPS

- kjempe inverter/lader

- helautomatisk sentralfyr......som virker hele tida (totalt 20kW)

- 3 VHFer

- køye og dørkvarme

- 6 gass kokebluss pluss rekkemontert Magma grill

- ca 3 x 5m flybridge

- trykk kaldt og varmt vann fra motor/kjele/gass/EL og 4 blandebatterier

- bruker mer enn 50% av nettoinntekt på og rundt båt

- hårføner, elektrisk boksåpner og kjøleskap (kjøleboks og fryseboks på planleggingsstadiet)

- daviter under montering

- dusj inne/ute

- stiller litt svakt på navigasjonssiden: papirkart/passer/klokke/sekstant/parallellforskyver

- over middels hekkbølge

- ++++ pluss masse mer om nødvendig for å bli B-medlem

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...