Jump to content

Trøst for antithrust, medlemsverving!


Nyste

Recommended Posts

La ikke de store tro at du er thrusterløs :nono:

 

Ved havnemanøver :

1) Send kokken på do

2) Avtal presis kommunikasjon

3) Finn en plass langs kaien som er litt i minste laget

4) Gå rett mot med overbevisende fart :eek: vind i ryggen gjør ikke noe..

5) 1 meter igjen : be kokken dra eh...gi dokverna en touch

6) Smil og hold stilen fortsatt :cool:

7) Legg over og sats alt på finnekjølen din og at båten turner eksentrisk rundt den (de uten finnekjøl sliter nå :eek: )

8) Be kokken touche kverna atter engang (men nå må farten begrenses raskt :cryin: )

9) Spenn VP`en i revers, og håp at den ikke har sovnet :sleep:

10) Smil mer :smiley::smiley:

11) Be kokken legge ut de strømpebelagte fenderene og feste skuta

12) Smil fortsatt og ta en :cheers: med de store

13) Send kokken en siste gang på kverna, den siste overbevisning om at det rette utstyret er på plass i skuta :cool::cool:

 

14) Fikk du det ikke til ? :cryin::cryin::cryin: For ærens skyld må du nå belage deg på kun utehavner resten av livet (hvis forsikringspengene holder til ny båt) :headbang:

Link to post
Share on other sites

Får heller ta en sving rundt og grave opp en pen liten hekkbølge som takk for sist hvis jeg møter noen av de på fjorden til sommeren. :smiley::smash::smash:

Gleder meg til det. Kan jeg få hoppe i de bølgene? Om vi er heldige og raske kanskje vi kan gjøre dette før 5 knops grensa innføres i Mossesundet - da kan vi demonstrere ekte båtglede for Svenning - kanskje til og med ta et glass Champagne på altanen hans mens vi beskuer våre vakre skip.
Link to post
Share on other sites

13) Send kokken en siste gang på kverna, den siste overbevisning om at det rette utstyret er på plass i skuta

Dette er særlig viktig!

Kraftfull og mektig thrusting etter at båten er fortøyd.

Gjerne akkompagnert av potent og overbevisende ut og innkjøring av kjettingwinch.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Så sant, så sant.

 

Siden jeg er thruste(r )løs, så pleier jeg å ta det veeeeldig med ro til kai.

God planlegging redder æren, skipshunden (og ungene) er på forhånd bundet nede, kikkerten er tatt inn og sjefen min er klar med båtshaken......... :eek:

 

For å unngå kjefting i andres nærvær, så har jeg på forhånd avtalt med henne hvilke tegn som gjelder.....og de egner seg slett ikke alltid på trykk :lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Gleder meg til det. Kan jeg få hoppe i de bølgene? Om vi er heldige og raske kanskje vi kan gjøre dette før 5 knops grensa innføres i Mossesundet - da kan vi demonstrere ekte båtglede for Svenning - kanskje til og med ta et glass Champagne på altanen hans mens vi beskuer våre vakre skip.

Dere er selvfølgelig hjertelig velkomne alle medlemmer i denne, jeg gjentar DENNE edle forening!

Vi kan jo samles på flybridgen vår (les altanen) for å beskue defileringen av flåten. Med dertil hørende inntak av for foreningen selvfølgeligheter. Vi har champagneglass med Båtbyggeriets logo, og jammen observerte jeg ikke (hav) fruen på en nettside igår der hun undersøkte muligheten for leveranse av (hvite) servietter med samme logo ....!!

Bilde

 

PS: Jeg har bestilt alle mulige og umulige duppeditter til nybåten, kanskje jeg også kan få medlemskap her?? Dog uten thruster, men utlån av veranda og velvillig sponsing av væske kan kanskje kompensere ??

Link to post
Share on other sites

Melder meg til tjeneste og søker herved om opptak på flg grunnlag:

 

Kvalifikasjoner:

- Marex 32 Friendship med 120 hk Ford Sabre (nærmeste jeg kommer sabelen til Bitteliten), begge ærverdige 1978 modeller. Kan produsere ganske ok hekkbølger om jeg vil.

- Muir Cougar aktermontert ankervinsj (disse gutta leverer også til Mega Yachter og kommersielle fartøy, kjetting kabularet gir storskipsfølelse og gjør at alle i havna hører det når jeg lar ankeret gå.

- Original (selvsagt) 15 kg Bruce, 10 kg Danforth som reserve og en 10-15 kg paraply dregg som reserve reserve.

- Raymarin C120 plotter - et vidunder av en elektronisk duppeditt

- Jabsco joystikk operert lyskaster, kjekt for far, gøy for barna.

- Nok av deilig, varmt vann både i pentriet, badet og i dusjen ute på badeplattformen.. Kan også dusje på soldekket midtskips.

- Wallas supersikkert, flammeløst kokeapparat, med ekslusiv dobbeltfunksjon takket være et high tech temperaturstyrt viftelokk.

- Stilig orange (70-talls mod) Eberspãcher varmeapparat. Ligger riktignok i deler i garasjen (tror jeg skynder meg å kjøpe en ny moteriktig sort)

- Antikvariatisk men ettertraktet og statusbefengt grønt Sailor 144 VHF apparat.

- Antikvariatisk Optimus messing enkeltbluss parafin kokeapparat med trykkpumpe til bruk ved feks kaffi koking på svaberget.

- Blondine grop (kanskje helt bona fide å ta det frem, men fakta er fakta)

- Ekslusive, håndlagede syrefaste fortøyningsbolter med dertilhørende like ekslusiv og håndlaget kombinert klubbe og øks.

 

Friendship'en er ellers ustyrt med de sedvanlige nødvendighetene for å kunne opprettholde en møblert, sivilisert livsførsel som separat lugar for kaptein m/frue, separat lugar for børn og mulighet for oppredning av dinette for besøkende. Videre kan jo nevnes kjøleskap, manuelt (saltvannslekkende) pumpedo av ukjent merke, elektrisk og manuell lensepumpe, stereoradio m/kassettspiller, manuell mobil mahogny skipsbar, manuell, kombinert korketrekker og boksåpner etc, etc. I tillegg finnes der ombord et relativt rikholdig skipsbibliotek og et knippe absolutte nødvendigheter slik som papir sjøkart for strekningen Lindesnes - Ålesund (hjemmehavn Kristiansand - langturene går østover, har aldri vært vest for Lindesnes).

 

Skal ikke liste opp alt utstyret jeg ikke har men bør vel i denne sammenheng la det bli kjent at jeg ikke har thruster. Jeg og Friendship'en har sålangt klart oss uten og vil tro vi fortsetter med det. Men vil ikke se bort fra at en slik sak vil stå på utstyrslisten til min neste båt, engang. Er absulutt klar over at slikt manglende utstyr ikke er til min fordel ved søknad om medlemsskap. Vil derfor driste meg til å nevne et forhold som bør være til min fordel; jeg søker medlemskap her først, ja la meg si det like ut, det er her jeg hører til. Jeg er ikke en av dem "de andre" har forkastet.

La meg få være med på leken!!!

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Ærede Losje medlemmer.

 

Undertegnede vil herved søge om at blive (paa det mest ydmyge) opptatt som medlem av Eders ærværdige Losje.

 

Mitt skip er af edel aargang, og besidder to meget røkende grønne monstere av noget Svensk fabrikat. De yder nogle hundrede hæstekrefte hver.

Skipet besidder også ankervinsje både forud og akterud, begge maskine med meget lange støiende kjættinger.

Det er videre utstyret med elektronisk inretning for visning av kart, med angivelse af position. Der er også en elektronisk inretning til at overvaage internæt og om nødvændig kunne vise kart og positioner, som resærve inrætning.

 

Det finnes selvføgelig varmt og koldt vann i dette skibe, man har da behov af mer komfort enn den vanlige almue. En anretning til nedkjøling af Champagne og andre drikker finnes sålædes ombord.

 

Alle nødvendige kokeaparater finnes til kockens disposition. Skipet er da ogsaa utstyret med aparat til komunikation med andre skipe, samt en stærk lyseanretning.

 

For at komme iland ved opankring i uthavne, er skipet utstyret med en lille baat av type opblaasbar gummi, ophængt i sitt daviter. Baaten er motoriseret.

 

Det er med megen beklagelse aa maatte medele den Ærede losje at mitt skibe ikke er utstyret med tværrstillet frontpropeller.

 

Jeg haaper eder kan bortse ifra denne manglende aparatur, og haaper at Eder finner min ydmyge søgnad akseptabel.

 

Deres mæget hændgivne

 

Faxen (MNBP)

(sign)

 

PS! Skipet er selvføgelig udstyret med barskab av mahogny, og fylt med nødvendig væske til avnydelse. DS!

Redigert av Faxen (see edit history)

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Endelig en eksklusiv klubb for oss som ikke bare nyter sjøen for hva den er, men også har stooor, barnslig, ekte glede av å omgi seg med teknologiske hjelpemidler og leketøy som kaller frem den ultimate båtgleden! :cool:

 

Søker herved medlemskap pga. følgende nødvendigheter om bord:

 

- Baugtruster (fjernkontoll er i planleggingsfasen)

- Har IKKE hekktruster da 4x stålpropeller lystrer villig mine kommanoer for styring av akterskipet

- El. ankervinsj forut og akterut - begge med fjernkontroll

- Ray E80 kartmaskin m/radar og ekkolodd - oppgraderes til Platinium med 3D i vinter

- Autopilot koblet til kartmaskinen

- IR kamera i maskinrommet med presentasjon på kartmaskinen

- Bærbar PC med div sjøkartprogram, AIS mottaker og selvfølgelig Internett over GPRS/EDGE

- Eber D4 for å ikke bli smøkjølig på fingertuppene +10Kw defroster

- Stasjonær VHF m/DSC + VHF håndapparat

- Lyskaster m/joystick

- 1500W inverter for alle 220V apparater

- Fastmontert Honda EU10 aggregat for å "pumpe opp" batteriene når uthavna er fristende for flere netter

- Batterimåler med A, V, Ah

- Ett kjøleskap til familien + ett til "far"

- Alarmanlegg koblet til skjult Guard Systems sender

 

Ahhhh.....dette er bare så deilig :lol::flag:

Link to post
Share on other sites

Mange fine søknader her, dere kan regne med å få søknader innvilget.

 

Det er viktig at dere leser formålsparagrafen! Like viktig er det at det skjulte formålet, det med liten skrift, ikke lekkes til de "andre".

 

Den viktigste kvalifikasjonen er likevell: en bøtte med humor, den må vi finne plass til i våre rommelige skip!

 

PS! Jeg har pt. litt problemer med sitater og smilies, der er mye over jeg gjerne ville kommentert.

Men det kommer... har søkt kvalifisert hjelp!

Link to post
Share on other sites

Lurer på om ikke den ærede formannen hos de thrøstesløse seiler under falsk flagg. Se bare hva vedkommende selv postet for et døgn siden

Hah!!! Det er jo ikke blondiner en gang. Akkamei, hvor enkelt og fattigslig det må være i deisse underprivilegerte farkoster ... :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hiver meg paa søknadsrunden ...

 

Passe stor med Fly

To Store Detroit maskiner .. totalt 3 Tonn

Aggregat

Radar

VHF

Autopilot

GPS & PC Nav

4 sovekabiner

3 toaletter ... 2 med dusj og bidet

Dusj paa hekk.

Ankerspyling

Mikrobølgeovn

3 gassbluss + 1 elektrisk

Ankervinsj, 20 KG bruce & 75M kjetting (kontrollert fra Fly og Styrepos)

Mye varmt & kaldt trykkvann, med godt 24V trykkvansystem

 

MM .... men viktigst .... stor hekksjø (som kontrolleres etter behov)...

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Ja ja der har ikke Zodiac`en på 2,6m lengde 4 hk merk

så mye og stille opp med :blush::nonod::nonod::cryin::blush:

Glemte den ... har en av disse ogsaa, :crazy: men med 5 HK Selva (baaten kjoepte vi i Italia...), og har en liten landgang fra hekken ogsaa...

 

Men ingen Thruster er jeg redd for .... :cryin: er det et krav ???

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

God Aften.

 

Jeg ikke er kjent for å omgåes almuen alfor mye, men jeg har faktisk håndhilst

på en eller to håndverkere i forbindeles med vedlikehold av hjemmet.

Til nå har det gått rimelig greitt å bli medlem av KNBF og KNS.

Føring av splittflagg kommer, med dertil hørende ritualer og krav til anstendig oppførsel.

Utstyrlisten ombord skulle kvalifisere meg skulle jeg tro:

 

El.winch baug: Seawolf, 20 kg. Bruce 90 m. kjetting

Dusj/toalett fremme, ditto separat akter.

Daviter m/"horn" for styring av landgang.

Kjøleskap,

Eberspächer 4 kw.

2,75 m. teak landgang.

AVON 8 manns redningsflåte.

Raymarin RL80CRC m/radar. -03

Dreggwinch akter ILAS Admiral m/ 50 m. kjetting og Brucekopi.-03 m/fjernkontroll

Brig RIB-jolle -03 m/6hk Suzuki.

KOHLER 4 kw. strømaggregat. -03

Sidepower 75 t montert -04

Primus 4 bluss og komfyr -04

Håndholdt VHF, Entel HT640 -04

Fastmontert VHF, RAY 54 E -04

Raymarin S3G Smartpilot -05

Raymarin Smartcontroller -05

Raymarin RL 70 -05 (på flyb.)

1000 l. vann

1800 l. diesel (ikke bare til aggregatet)

 

Søknaden sendes i all ærbødighet.

 

Deres underdaninge

giver

Link to post
Share on other sites

Hvem er formann da? Vi kan jo ikke ha en allminnelig borger. Worse er vel selvskreven med sin gode adminstrative sans

Hei

Du har rett i at det bør være an mann i fra et møblert hjem med dannelse og

organisatoriske evner over det middelmådige.

Målgruppen er kanskje ikke så stor, men krevende.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

...Worse er vel selvskreven med sin gode adminstrative sans

Hør! Hør! Ikke bare god administrativ sans, men også et skarpsyn av en annen verden, en særdeles god smak for litt mer forfinede båtlinjer og i alminnelighet rappkjeftet nok til å målbinde den mest innbitne thrøstesløse.
Link to post
Share on other sites

Hei

Du har rett i at det bør være an mann i fra et møblert hjem med dannelse og

organisatoriske evner over det middelmådige.

Målgruppen er kanskje ikke så stor, men krevende.

mvh

giver

 

Hør! Hør! Ikke bare god administrativ sans, men også et skarpsyn av en annen verden, en særdeles god smak for litt mer forfinede båtlinjer og i alminnelighet rappkjeftet nok til å målbinde den mest innbitne thrøstesløse.

Godt, da er han valgt ved akklamasjon :yesnod::flag:
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...