Jump to content

baatplassentreff Rogaland 18-20.8


Akult

baatplassentreff Rogaland  

97 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Ser i denne tråden at noen lufter tanken i forhold til et treff for baatplassen-medlemmer på sørvestlandet.

 

Vi tar sikkert innom Helgøysund Marina i løpet av helgen, og jeg kan jo lufte ideen med innehaver i forhold til reservering av kaiplass ei helg hvis dette er av interesse.

 

Det hadde sikkert vært kjekt og jeg starter denne tråden for å se om det er noe interesse eller innspill i forhold til dette.

Link to post
Share on other sites

Hadde vært kjekt det ja. Det var jo snakk om et treff på Kvitsøy i fjor, men det kokte visst bort i kålen :wink: . Så hvis noen føler seg kallet til å arrangere dette så kunne dette blitt artig. Men Helgøysund er kanskje litt langt borte for oss med snekker bare for en helg?? Det går jo noen timer både fra Stavanger og Haugesund...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei Akult!

 

Hørtes trivelig ut med treff, men det med å reservere kaiplass Helgøsund trur eg ikkje er så god ide? Hegøysund er vel Ryfylkes mest populære gjestehavn, er det ledig plass smetter me inn. Ser ikkje for meg at Nygård skulle avvise båter pga et båttreff!!? Her er det likt for alle og ingen holdes utenfor. :nono:

Link to post
Share on other sites

Men Helgøysund er kanskje litt langt borte for oss med snekker bare for en helg?? Det går jo noen timer både fra Stavanger og Haugesund...

Ja det tar det litt tid å komme seg dit, enten man kommer sør- eller nordfra. Men som du skriver er det noenlunde likt enten man kommer fra sør- eller nordfylket, og derfor noe av grunnen til at akkurat Helgøysund er foreslått.

 

Men – vi trenger ikke låse forslaget til akkurat dette stedet. Poenget er sosialt samvær og bli litt kjent med menneskene bak de forskjellige nick. Men det gjelder å finne tid og sted som gjør at flest mulig ønsker å komme.

 

Hørtes trivelig ut med treff, men det med å reservere kaiplass Helgøsund trur eg ikkje er så god ide? Hegøysund er vel Ryfylkes mest populære gjestehavn, er det ledig plass smetter me inn. Ser ikkje for meg at Nygård skulle avvise båter pga et båttreff!!? Her er det likt for alle og ingen holdes utenfor. :nono:

Ja det er jeg enig i, jeg har ikke sansen for typisk "gjeng-mentalitet". Men poenget med kaiplass var allikevel å akkurat denne helgen kunne samle båtplass-medlemmene litt mer siden tanken var at de som ønsker å bli litt bedre kjent med hverandre i forumet hadde bedre vilkår for det.

 

Men - området der inne er ikke så veldig stort, så vi hadde nok funnet hverandre uansett. Kontruktive innspill mottas med takk.

Link to post
Share on other sites

Synes Helgøysund er det ideelle stedet for Rogalandstreff mhp. plassering. Skudenes er flott, men kan vel være litt væravhengig. I tilfelle mye vær og vind finnes det jo mulige alternativer lengre innover (Erøy gjestehavn der det stort sett alltid er stille, bortsett fra v/kraftig sør-aust).

 

Stiller dersom datoen passer.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Synes Helgøysund er det ideelle stedet for Rogalandstreff mhp. plassering. Skudenes er flott, men kan vel være litt væravhengig. I tilfelle mye vær og vind finnes det jo mulige alternativer lengre innover.

Stiller dersom datoen passer.

Jeg stiller også, om datoen skulle passe. :yesnod::cheers:

Link to post
Share on other sites

Her og :cheers:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Helgøysund Marina er veldig positive i forhold til at vi tar sikte på å møtes der inne.

 

Midt i verste/beste ferietid koker det vel litt vel mye til å prøve å samle troppene. Jeg har blinket ut 3 mulige helger som jeg syns passer:

9. - 11. juni 16. - 18. juni 18. - 20. augustHva mener dere? En samling rundt ”langbord” av benker ved grillen på nordre brygge hadde vært ideelt. Skulle været bli dårlig vær kan det kanskje også ordnes slik at vi kan trekke under tak.

 

Vi kan sikkert også få til en ordning med Ingar der vi kan ha salg av baatplassen-effekter, for de som enda ikke har fått seg vimpel i masta.

Redigert av Akult (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde det vore opp til meg, hadde treffet vore i sunnhordland, sidan det er sånn cirkuscirkus mellom Stavanger og Bergen. Då er det enkelt å komme til Sunnhordland frå begge "kantar"... Men så bur eg i Sunnhordland og då :p Sikkert det som får meg til å meine det.

Link to post
Share on other sites

Med det begrensede engasjementet, tror jeg vi kan legge saken på is en stund, og heller se om det er større marked for dette senere en gang...

Synd. Det hadde vært artig med et treff. Men det må vel nesten bli en del deltakende for å få det til ja. Men men...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...