beertrip Startet 10.Juni.2006 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2006 Hei Er det noen som har prøvd dette undervannskameraet fra netthandelen: undervannskamera Hvordan er kvaliteten? er det ok bilde? Tenkte kun å ha dette for sjekk av fortøyning Mvh beertrip Sitér dette innlegget Link to post
affanavy Svart 10.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2006 (redigert) Jeg har nettopp kjøpt dette kameraet, og bare prøvd det en gang. Jeg hadde ikke de helt store forventningene, men det fungerte bra. Var nede på en 15 - 17 m. På sandbunn kom det godt med lys ovenfra, og det viste et godt bilde. Over mørk bunn er en avhengig av lysdiodene rundt kameralinsen, og de gir rimeligvis ikke det helt store flomlyset. Objekter som skal studeres må da være nær kameraet. Skjermen er innebygget i koffertlokket, som har tre plastskygger som brettes ut for kunne se skjermen i sollys. Skal du studere noe nær overflaten fungerer kameraet greit. Da kan du også ta vekk loddet og montere kameraet på f.eks. et kosteskaft, slik at du får styring på det. Det har du ikke mulighet til på større dyp. Redigert 10.Juni.2006 av affanavy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 10.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2006 (redigert) Hvor mye kostet dette? Kan kanskje brukes til å senke ned når man fisker for å se om det er fisk i området? Redigert 10.Juni.2006 av klikk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
affanavy Svart 10.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2006 Jeg løste inn Trumf bonuspoeng. Men skulle jeg betalt i kr. ville det kostet ca 2000 (hos Trumf). Har ikke sett det avertert andre plasser, men regner med det finnes for mindre enn 2000. Min hensikt er også å se etter liv i havet. Over sandbunnen var det mulig å se rimelig langt, og jeg fikk bekreftet at det ikke fantes fisk i det observerte området. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 14.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2006 Hei Har nå "vunnet" dette kameraet på netthandelen. Ser de går for mellom 1100,- og 1700,- alt etter budgiving. Kan jo være en rimelig forsikring for sjekk av fortøyning. Mvh beertrip Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 1100 - 1700???? Også jeg som betalte 2.000 for mitt! Litt lett å la seg rive med på auksjon dessverre. Får håpe det svarer til forventningene. Jeg mistet et rustfritt lokk aktenfor båten for et par uker siden. Tenkte kameraet skulle få sin ildåp her. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Tar opp den her igjen. Fikk kameraet før helgen og testet litt. Faktisk ikke noe leketøy, men ser ut til å være skikkelig solid. Klare, fine bilder og forbausende lyssterkt. I tillegg er det utstyrt med lysdioder rundt linsen som var perfekt da jeg inspiserte bunnen av båten. Alt sammen i en hendig alu-koffert. Fant det rustfrie stållokket som jeg rotet over bord for en månedstid siden også. Fisket det opp med en skjælrive. Det eneste minuset er at det er vanskelig å styre da det bare henger i ledningen. Jeg kjøpte derfor en sånn teleskopisk vinduspusserstang på tre meter og tapet kameraet fast til denne. Perfekt, så i dag mekker jeg et mer permanent feste til denne. Første oppdrag nå blir å finne mobilen som en i havna rotet over rekka i helga. Det er et sim-kort han gjerne vil ha tak i. Videoutgang er det på det også. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Så på linken, og slik jeg oppfatter det er det avbildet to forskjellige modeller??? Hva er forskjellen på dem mht spec/pris/kvalitet. Bare så man er sikker på å sammenligne epler og pærer... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
tuffff Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Så på linken, og slik jeg oppfatter det er det avbildet to forskjellige modeller??? Hva er forskjellen på dem mht spec/pris/kvalitet. Bare så man er sikker på å sammenligne epler og pærer... Det er vel bare et??! mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Jeg har også lurt litt på dette kameraet, men reagerte på at det var to forskjellige typer avbildet. Hvordan ser kameraet ditt ut tuffff ? Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Jeg spurte netthandelen i forrige uke om nettopp dette spørsmålet - hvilket kamera? De svarte at det er det med 2 bolter og det oppfatter jeg som det som er vist til høyre her. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
affanavy Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Jeg har det kameraet som er avbildet til venstre. Var ute i går og prøvde det igjen. Var nede på ca 20m over tareskog, og fikk et godt bilde. Det virket som sjøen hadde mer "grums" og at det begrenset sikten noe.Så i hvert fall fisk i går. Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Kameraet med en bolt, så jeg til salgs på messen i Lillestrøm. Husker ikke prisen, men det var betraktelig dyrere enn det dere begge har betalt. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Sebaldus Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Gikk et par sånne kameraer på netthandelen for under 1000 lappen før "ryktet" hadde spredt seg. Dum som jeg er slo jeg ikke til... Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Nokså lik sak på finn.no: undervannskamera Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Jeg har det kameraet til høyre, med to lodd. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
JensKH Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Jeg gikk inn på Netthandelen i går kveld, og ble så ivrig at jeg klarte å by over meg selv . Jeg havnet på 1 og 4 plass. Det var godt jeg ikke havnet på 1 og 3 og dermed endt opp med to kameraer. Uansett, nå gleder jeg meg til å prøve det. PS: Det er første gang jeg prøver Netthandelen. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Nokså lik sak på finn.no: undervannskamera Nokså lik, bortsett fra at den bare har SV monitor og en mye stivere pris. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
klikk Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Gikk nå nettopp ett kamera til kr.1300,- på netthandelen. Så det er fortsatt mulig å gjøre bra kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Har nå sett disse kamerasettene på netthandelen.no (farge skjerm og kamera) gå for alt fra 1100 kr til 2300 kr i løpet av de siste to ukene og har selv også kjøpt - kom ikke helt ned på 1100 jeg da men nesten Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
sigurdh Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Jeg fikk et for kr. 1400 i dag. Blir morsomt å sjekke hvor mye groe det er under båten. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 28.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2006 fikk dette i dag: Måtte ikke skru på det,la bare ved bormaskinen for å vise størrelsen. Både kameraet og kofferten er ganske liten, og jeg ventet ikke det helt store. Men den første "landtesten" falt ut positivt. Ganske bra bilde for 1100,-skal bli morsomt å se dette nede i sjøen. Mvh beertrip Sitér dette innlegget Link to post
divemaster1 Svart 28.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2006 (redigert) Hei og hå Jeg ringte til de som selger dette kamsaet(etter litt leting på nett) Det er en kar i møre som selger de. Spurte å maste mye rundt dette og han snakket veldig varmt om settet. Da jeg prøvde meg på litt pruting ble jeg stoppet på 5600,- Har nå kjøpt settet på nett handelen for 1300.- og gleder meg til å teste dette. Blir litt gøyere for ungene når far skal dykke :) Ha en strålende sommer. Redigert 28.Juni.2006 av divemaster1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Noen som vet hvor man får tak i slike kamera nå?? Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 31.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2010 Maritim har tilbud på lignende type til 1990 Link Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.