Jump to content

Bavaria Vision bilder


lano2

Recommended Posts

Det er en utrolig flott båt, med lekre moderne linjer..... Fantastisk design, pent og diskret slik som jeg ser det.... ikke noe klumpete pølsebulignende overbygg..

 

Den som bare hadde en og halv av de største å kjøpe båt for....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Smak og behag, samt størrelse på lommebok gjør at vi har mange forskjellige produkt på sjøen. Håper ikke dette blir enda en diskusjon om Bavaria.

 

Syns Vision ser flott ut og jeg forstår de som ønsker seg mer lys under dekk på en seilbåt, fruen syns iallefall det blir altfor mørkt ned i en "normal" seilbåt så da er det kanskje håp om ny seilbåten om noen år, for meg også...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Jeg må si at det lille jeg har sett foreløpig så syns jeg Vision serien ser penere ut enn Cruiser serien. Overbygget ser ikke så verst ut. Jeg liker fremdeles ikke vinduene i skrogsidene (dvs. designet), men det er mange båter som har lignende. Ser på dataene at Vision har mer ballast, og betydelig mer seilareal enn Cruiser. Litt motsatt av Jeanneau sine DS serie. Interessant.

 

Ser at også 35 Match er borte fra Bavarias hjemmesider, så da var det slutten for "performance" satsningen fra Bavaria?

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder Match båtene så ble de tatt av produskjonslinjen siden de vistnok solgte for dårlig i følge Lunde Båt avdeling vest...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Solgte for dårlig...jaja. Solgte jo bra en stund da. Det var vel heller hvofor de solgte så dårlig som var problemet. Vel vel tro at en brukt Match ikke er det letteste å selge for tiden :rolleyes: Men...en liten synsing. Folk som kjøper relativt store "performance" båter gjør det for å seile regatta, med kombinasjon av turseiling. De som seiler regatta, har stort sett litt bakgrunn, slik at de vet hva de skal se etter på en seilbåt. Jeg vil påstå, nå i ettertid at match serien var noe spinkel, i forhold til konkurrentene, riktignok som kostet dobbelt så mye. Mange ønsker vel at båten skal vare noen sesonger, også med hard regattaseiling.

 

Jeg mener jo at en seilbåt skal tåle å bli regattaseilt. Kan ikke se at båten egentlig blir så voldsomt mye hardere belastet i en regatta enn på tur. Annet enn at man kanskje venter med å sjekke ramlelyder av ting som faller ned under dekk...

Link to post
Share on other sites

"Problemet" ved regattaseiling, er at man har med et mannskap, og som regel ikke er eiere av farkosten.

Dermed er det ikke så nøye at spinnakeren fylles med vann, eller at fallene vinsjes "litt for høyt" opp i masta...osv

 

...eller ramlelyder, slik du beskriver Nefertiti .....

 

En X-Yachts tåler kanskje slike påkjenninger, men en Match ?

Redigert av lano2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Finn 1 feil...

Jeg ser ingen feil jeg. Tror kanskje at Bavaria har innsett 1 av 2 muligheter:

1. Båtene kan ha enda lavere listepriser om de annonseres uten rigg

2. Verftet har innsett at de fleste Bavariaeieren kun bruker motor, og hva skal man vel da med rigg?

:lol:

 

Jeg synes dette ser ut som en staselig fin båt.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Om noen har interesse for saken så er Vision 40 og 44 ankommet Lundebåt i Asker.... og de skal til og med være på sjøen og i disse tider ute med seilene oppe med journalister fra blant annet Seilas.. De vil forøvrig vises offentlig første gang på Orust på messen, deretter på Kadettangen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

ref:

vil forøvrig vises offentlig første gang på Orust på messen, deretter på Kadettangen..

 

Jeg som trodde at Orust messen bare viste svenske kvalitetsbåter :eek:

 

Har virkelig Bavaria fått plass på brygga ved siden av "Regina fra Vindø" :eek:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Har virkelig Bavaria fått plass på brygga ved siden av "Regina fra Vindø" :eek:

Det håper jeg da virkelig ikke de skal... men de skal ligge på sted på Orust... Det blir jo nedtur for de trange Reginabåtene om folk kan sammenligne direkte...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...