Jump to content

Bavaria Vision bilder


lano2

Recommended Posts

Følgende fra Lunde Båts hjemmesider:

 

Bavaria 40vision ca pris kr 1.345.000,-

Bavaria 44vision ca pris kr 1.525.000,-

Bavaria 50vision ca pris kr 1.985.000,-

Priser er basert på båt levert verft i Tyskland og 1 Euro = NOK 8.00

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

En vision 40 koster vel rundt 400k mere enn 39 Cruiser, rundt 1,4, men standard pakken er vistnok noget bedre på Vision... 44 Vision kostet vel drøye 1,5-1,6 om en henter den i kålåkeren i Bavaria..

 

Dette er villendene priser mener jeg og huske og svært omtrentelig

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg har begynt å få følelsen av at Bavaria er i ferd med å sette opp prisene på båtene sine. Tar jeg feil? Bavaria har begynt å snakke om at de har mest båt for pengene. Invision begynner å bli ganske dyr synes jeg.

 

Leste også en test av Bavaria 42 motorbåt i siste MBY og den blir slaktet på pris - de sier den er altfor dyr sammenlignet med konkurrentene når man ser hvilken kvalitet Bavaria leverer på denne båten. Uvanlig klar tale egentlig.

Link to post
Share on other sites

Prisene er på vision og cruiser, er ganske samstemte. Hvis du legger til blykjøl, gennaker-wincher

osv er det vel 6-8% høyere priser. Men ta gså med att vision er ett par føtter mindre. Så sånn

sett blir prisen en del høyere.

 

Ellers er prisen på vision høyere, enn DS versjonen til Jeanneu.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Jeanneau DS var iallefall en båt jeg ikke likte...hadde en sånn som charterbåt for noen år siden. Fletta ny båt. Karmene til luka i salongen knakk etter 3 dager. Døren til toalettet (som forøvrig var imponerende) gikk ikke an å åpne helt, da den gikk borti en seksjon...antar den knakk helt etterhvert.

 

Og med uspilet rullestorseil seilte den som et dass...

 

Håper de og andre lager bedre båter i dag.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Her er noen bilder etter en tur til Leangbukta i går, alle bildene er fra 44 Vision. En stor og romslig båt med mye "luft" og lys. Den seiler bra og er stivere enn Cruising modellene i følge de som seilte den fra Danmark, den kommer også med full spinnakerutrustning (bortsett fra selve spinnakeren) som standard.

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

Redigert av Chrian (see edit history)

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Performance cruiser er ordet, innredningen er veldig lik Cruiser. Bysseløsning i L lik som 37 Cruiser.

Ellers ser jeg de har gått fra kompass på hver pidestall til ett center-montert.

 

Fugepistol trengs ikke, heller skalldyr og champ.

 

Blir spennende og lese om tester fremover.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Mener du at de fyller hullene mellom innredningsseksjonene med rekeskall? I følge Worse vil det over tid gi en meget karakteristisk lukt :lol:

Det er der Champ. var tiltenkt :lol:

 

PS det var ikke du som var på vei sørover lørdag. Møtte en (tror) en ny Windy 37 HT utenfor Papper

løraag ettermiddag.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Mener du at de fyller hullene mellom innredningsseksjonene med rekeskall? I følge Worse vil det over tid gi en meget karakteristisk lukt :lol:

Som alltid skyldes dette manglende hygiene, ikke noe annet. Lano er bra, også for motorbåtfolk.

Seilere har visst dette lenge. :nono:

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Link to post
Share on other sites

PS det var ikke du som var på vei sørover lørdag. Møtte en (tror) en ny Windy 37 HT utenfor Papper

løraag ettermiddag.

Om det var vår båt så var det ikke vi som kjørte den. Vi befant oss høyere enn normalt over havet - men dog på landjorda.

 

Gleder meg å høre at det finnes fler med smak for HT. Tror det blir fler og fler som oppdager gleden ved å ha en allværsbåt som man slipper å bruke 15 minutter på å åpne og lukke hver gang man sloss med den store kalesjen :smiley:

Link to post
Share on other sites

Finn 1 feil...

Usannsynlig stor hekkbølge til å være en seilbåt som går for motor.

Hekkbølgen var jo fin og sensuell, den!!

Leste også en test av Bavaria 42 motorbåt i siste MBY og den blir slaktet på pris - de sier den er altfor dyr sammenlignet med konkurrentene når man ser hvilken kvalitet Bavaria leverer på denne båten. Uvanlig klar tale egentlig.

VANLIG klar tale, vel?? De pleier å si fra når det er ting de ikke liker. I motsetning til enkelte magasiner med adresse nærmere her ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

VANLIG klar tale, vel?? De pleier å si fra når det er ting de ikke liker. I motsetning til enkelte magasiner med adresse nærmere her ...

Nja - det er ikke jeg helt enig i - jeg synes de pakker inn litt mye noen ganger. Men det er jo et engelsk blad, og i England er jo understatement en kunst. Her sa de i fra svært klart. Det var poenget. De skrev jo omtrent " har du så mye penger at du ikke bryr deg om at du betaler for mye i forhold til det du får så kjøp denne båten"
Link to post
Share on other sites

. Forresten, var ikke det en sådan "sportscruiser"? :wink:

Det finnes dårlige båter i alle klasser. Det er det som gjør at man forstår hva som er bra og hva som er dårlig. :smiley:

 

På den nedre delen av skalaen har man feks en hel del eldre, 80-90 tallere fra england. I det øvre skikt har man en del vakre norske båter. Enkelte engelske også - men det er ikke mange. :wink:

 

Denne tyske 42 fotoren ser jo mer ut som en anabol daycruiser. En sportscruiser kjenntegnes av sitt smekre forskip som gjør at man ofrer noe kubikk under dekk til fordel for sportslige sjøegenskaper. Bavariaen har jo et forskip enhver Princess må misunne.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...