Jump to content

Ny innredning av snekke

roy_n

Recommended Posts

Hei alle på BP:Jeg har planer om skifte av motor i Taule Grimsøy 21 snekka i vinter,motoren ser ut til å bli en Yanmar 2qm20 22hk som jeg får overta etter min far.Når jeg skal bytte motor så har jeg tenkt på nytt gulv o.s.v det blir helst ny innredning fra baug til akter.

Er det noen som har innspill forslag til matrialvalg,måter det kan gjøres på o.s.v

Takknemlig for svar. :drink:

roy_n

Takker for svar Bitteliten:Må se å få tatt noen bilder av båten,noen før ominnredning noen under arbeidet og av slutt resultatet.

Jeg må si jeg gleder meg til å ta fatt på prosjektet;regner med å bruke mye av vinteren.

Har vært så heldig at jeg har fått lånt verkstedet hos en kamerat.Håper båten blir mer behagelig å bruke etter motor bytte.Det sitter en FM L2 der nå den rister noe fælt,men er i bra stand.

roy_n :flag:

Hei Roy! Har samme planer som deg i vinter.Skal skifte ut respatex innredningen i min sandvik 25.

Har da planer om å skru ut innredningen og demontere den og bruke den gamle som mal,og kjøpe

plater av merantifineer (rimelige plater )og montere innredningen og behandle den med benarolje.

Dette blir et bra resultat da jeg har gjort det tidligere i en sjømann 22.Lykke til :yesnod:

• 4 uker senere...
Hei sjøman:Jeg hadde tenkt på samme matrial valg som du,men lurte litt på om jeg skulle behandle platene med Westsystem sin resin/epoxy.

roy_n

Svas kjemi har veldig mye billigere epoksy en det west system har

Hei alle på BP:Ja nå er snekka på land og jeg har begynt jobben med riving av innreding,har tatt ut 150 kg betong av bunnen/kjølen det var en forferdelig jobb men nå er det gjort.Nå må jeg foreta en grundig rengjøring lurte i den forbidelse på hva som er best å bruke.

roy_n :cheers:

Tynnet saltsyre burde duge hvis det er betong "slam" som skal av

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Hei roy_n!

Vet ikke om dette kan hjelpe deg på noen måte. Var og så på en Grimsøy 21 i Tønsberg i sommer. Denne hadde akkurat samme motoren som du skal installere:

Denne her var særdeles godt holdt - ikke en oljeflekk noen sted og ikke et rustflak å se......

BP_Grimsoey_21_Motor.jpg

her er et bilde av innredningen:

BP_Grimsoey_21_Innredning.jpg

Vedkommende har fått mye båt ut av 21 fot!

:o)

Lykke til med nyinnredningen!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hei igjen alle sammen:Nå er betongen i bunnen av båten fjernet,har fått vasket rent,jeg brukte først white sprit etter på en ordentlig omgang med høytrykkespyler det har tatt det meste av dritten.

Nå igjenstår det en omgang med azeton så er det klart for lakkering med hardtopp.

Det kommer bilder av prosjektet etter hvert.

roy_n :drink:

Redigert av roy_n (see edit history)

Jammen vi trenger før bilder så disse skulle hvert her nå :boxing::wink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

• 9 måneder senere...

Nå er ny eller mer riktig sagt brukt motor monert i snekka,det ble en Yanmar 1GM10, 1994 model det var en kjempe jobb ,men nå er jeg ferdig med innplastring av nye motor beddinger har fått laget til noen kraftige vinkeljern som motoren er festet på,aksel er rettet opp i forhold til motor.

Nå er det bare å ta fatt på selve innredningen.

Ps det kommer bilder i morgen.

Redigert av roy_n (see edit history)

Ja det går sakte fremover fikk gjort litt til på båten i dag,har fri fra jobben et par dager så da må tiden brukes i båt.

Har plastet in stringers bak motor beddingen,har planer om å lage maler til dørk platene i morgen +kjøpe lakk som skal brukes på skroget under gulv,er det noen som har noen anbefalinger om lakk type.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...