Jump to content

Mannskapsbørsen


Anonym

Recommended Posts

Denne posten er bare en mal, sørg for å gjøre annonsene deres ganske lik denne, for å sørge for få misforståelser.

 

Båten: Seilbåt, 32 fot, Guyline 95.

Skipper: Mann på 26 bosatt i Oslo, ingen regattaerfaring

Når: Onsdagsregatta i Oslofjorden (altså hele sesongen)

Hvor: Aker Brygge er avreisested

Hvem vil vi ha med: Andre seilinteresserte av begge kjønn, gjerne med noe erfaring fra regattaseiling

Pris: Kostnadene deles på hele mannskapet.

 

Så skriver man gjerne en litt med utfyldende beskrivelse her, og får med så mye man ønsker å ha med av opplysninger.

Dersom det vil koste penger å delta som mannskap, opplys da også om dette.

 

Denne annonsen er ikke en reell annonse, men er for å vise ca hvordan det bør se ut.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Søker mannskap min Comfortina 32 for seiling i treningsregattaer(indre Oslofjord), Færdern, Hollenderen og kanskje et par andre regattaer/turer (høsttur til Skagen kanskje?) Vil kalle oss for ”halvseriøse”, dvs. at vi seiler for å gjøre det best mulig, lære og bli bedre. Jeg velger å tro at dette kan kombineres med at vi skal ha det hyggelig ombord. Interesse er det viktigste, men om noen har tidligere regattaerfaring og særlig spinnakererfaring foraktes heller ikke det. Alder spiller mindre rolle, er selv like gammel som båten er fot lang. Om du stiller i islender eller nyeste Musto dressen er også det samme.

De som kan være med det meste av sesongen og gjerne hjelpe med en halv dags puss vil bli prioritert.

 

Håper å høre fra deg/dere!

 

mvh.

 

Barsk II / Bård

Mob. 90096010

Mail. 90096010@mobilpost.com

:flag::sailing:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
Hva med i dag? Sørlig frisk bris....

Høh!! Sørlig frisk bris, du.... Kl. 14 var det stiv kuling 15 på Gullholmen i hvertfall. Det blåser jo små gærninger med horn i panna jo. :cryin:

 

Ellers kunne det ha vært moro å fått være med på en frisk seilas en gang.

 

Hilsen en innbarka motorbåtmann. :wink:

Link to post
Share on other sites

Tydeligvis noen forskjeller her gitt. :smiley:

Står at det har sluttet å regne på Moss havn også. Men her hos med regner det som bare det. :lol:

Dette er fra met.no:

Observasjoner i dag søndag 6. mai kl. 13 (14 sommertid).

Torungen: SV frisk bris 8 8 grader

Lyngør: S frisk bris 8 9 grader

Jomfruland: SV liten kuling 11 9 grader

Svenner: SV liten kuling 13

Færder: S liten kuling 13 9 grader

Jeløy-Gullholmen: S stiv kuling 15

Strømtangen: S liten kuling 11 9 grader

 

De observasjonene som gjøres på Gullholmen pleier ikke å være for høye ihvertfall. Det kan jeg skrive under på, da jeg bor like i nærheten. Og i dag blåser det skikkelig utpå. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Da er Anonym igang med Mannskapsbørsen (ligger under Medlemssider) og jeg avlimer dette emnet.

 

 

Du tar nok feil.

Men det er også primært en seilergreie, motorbåter har jo et noe annet krav til mannskap enn det vi seilere har.

Under en regatta bør man ha et greit mannskap, relativt mange, og med god peiling, desverre er det sånn at det kan være vanskelig å bruke venner og sånt som mannskap, enten har de egen båt, eller har ikke tilstrekkelig interesse.

 

Derfor er en mannskapsbørs helt topp! KNS har en fra før, men denne vil bli bedre, håper jeg!

 

Hvordan ble det med mannskapsbørsen leter for å finne en tråd da jeg trenger 3 seilere eller noen som har lyst på en liten tur i fra Spania til Norge Torrevieja -Stord. :wink:

Link to post
Share on other sites

Hei Xerb! Når skal det seiles?

 

Hei Kosmix og andre som kunne vert intressert i en seiltur Torrevieja-Stord turen er tenkt startet ca den 13/5-07.

Båten er en: Tecimar 60`Stay sail Schooner GRP ,Den har tidligere seilt Whitbread og andre store regattaer jorden rundt.

Bygd i St.Naziere Frankrike i 1970-72 som charter båt.

 

Sæbjørn Sæbjørnsen

saebjosa@online.no

Tlf: 52874200 Her må det spørres etter meg da jeg er i havet frem til Torsdag :sailing::flag: .

Mob etter 10/5-07: 97621450

Redigert av Xerb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
:flag: Mannskaps søkes til Lady Siv (tidl. Xerb) en 60 fots skonnert fra 1972, som har en spennende historie bak seg. Lady Siv er endelig på vei fra Torrevieja til sitt nye hjem på Stord. Nå er vi kommet til Lisboa. Båten har vist imponerende gode seil-egenskaper. Likevel har feil vinder, mye sjø og lang behandlingstid i forskjellige offentlige instanser( :headbang: ) gjort at vi har brukt mye dyrebar tid allerede. Noe av mannskapet er nødt til å dra hjem til sine forpliktelser ganske snart. Så har du lyst og anledning, så meld interesse snarest! Bruk gjerne tlfnr 40461972. Nå er værmeldingene gode så dette kan bli kjekt! :sailing: Redigert av Xerb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det høres jo spennende ut. Hva krever du av erfaring for en slik tur da? Jeg har så godt som ingen seilerfaring, men har nettop kjøpt meg en seilbåt og er ute etter å lære. Når seiler dere og hvor lang tid vil det ta sånn ca? Jeg har siste eksamen på fredag den 8. juni og har da 10 uker fri å bruke opp. Det hadde jo vært fint å starte ferien med en slik tur. Jeg er 28 år gammel og har bakgrunn innen automasjon/elektro og er ferdig med første året på ingeniør nå.

Redigert av kentandresen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Kent Andresen! Du trenger ikke seilerfaring, men kan godt være sjøvant. Det hadde vært fint om du kunne ringe meg, så vi fikk snakkes direkte på tlf. Skulle gjerne hatt deg ned til Nord Spania allerede idag, men kan sikkert vente til etter eksamen. Gi en lyd på tlf. er du snill! Har begrenset med mulighet for å logge på her for tiden.

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Kan se at det er flere som har svart på mitt rop etter mer mannskap (og det haster), men klarer ikke å få fram alle meldingene. Vær grei å ta kontakt pr tlf 40461972 dersom du er interessert i å være med å seile fra Nord Spania og hjem til Stord. :sailing:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

(Bruker malen...)

Båten: Seilbåt, 26 fot, X-79

Skipper: Mann på 34 bosatt i Horten, liten regattaerfaring -båten ligger f.t. i Åsgårdstrand.

Når (1): Colorline-regatta (Sandefjord Strømstad) 11. august

Når (2): Hollenderen 1. september

Hvor: Vi blir enige om hvor

Hvem vil vi ha med: Seilinteresserte av begge kjønn. Liker å bli våt :-)

Oppgave 1: Fokk/genua/ballast på ripa

Oppgave 2: Lensetakler/ballast på ripa

Oppgave 3: Taktiker.

Pris: Mannskapet dekker personlige utgifter i forbindelse med det hele (mat/drikke/reise/opphold etc.). Skipper betaler startavgift og evt. havneleie. Skipper tar ansvaret for evt. skader som oppstår, og kan derfor overgå taktiker. Hvis vi velger å dele evt. utgifter som følge av skade på seil eller båt kan vi seile hardere ;-)

 

NB! Colorline-regatta: Må ha mannskap i orden innen formiddagen, tirsdag 7 august.

 

Posten vil bli oppdatert etterhvert som det skjer noe........

Redigert av Kosmix (see edit history)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Mannskap søkes til eventyrlig seilas!

39 fots havseiler søker erfaren mannskap (en til to pers.) for en seilas (10-14 dager) til Asorene. Avreise fra Stord/Bømlo 17. eller 18. juli 08. Turen går via Shetland og videre til Asorene. Båten er godt utstyrt for havseilas, og har alt nødvendig sikkerhetsutstyr ombord. For mer informasjon kontakt 452 66 330

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Hei,

 

Mener på at det var en mannskapsbørs her en gang.

Er det denne tråden som jeg her har funnet?

 

Kunne godt tenkt meg og vært med som "lærlingmannskap" i området Yttre Oslofjord, Østfold.

Erfaringen min er egen båt i en sommer. (Ellers sjøvant...)

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Frøken Fryd trenger flere mannskaper.

 

Vi starter sesongen med North Sails treningssamling på Holmsbu, 2-3 Mai. Her mangler vi 2-3 personer. Vi er en gjeng på 6-7 karer i aldern fra 32- 52. Ambisjonsnivået er vel egentlig å plassere oss jevnt i topp 5 sjiktet i de regattaene vi seiler med fullt mannskap. Vi deler selve regattakostnadene, og så står jeg for driften av båten.

 

Hjemmehavn er Soon.

 

Ideellt sett har du drevet med regattaseiling tidligere. Det viktigste er konkurranselyst og evne til å fokusere på oppgavene, over tid. Den som er interessert lærer seg fort oppgavene. Konkurranseinstinkt er noe du har, eller ikke har. Regattaseiling er en teamøvelse, og det sosiale aspektet er selvsagt viktig. Vi legger stor vekt på trivselsfaktoren.

 

Interesserte kan henvende seg til: tool@snillegutter.no

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...