Jump to content

Eie en Bavaria eller akseptere avgift på diesel?


Sofaseileren

Eie en Bavaria eller akseptere avgift på diesel  

156 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Jeg tror at jeg skal stemme SV ved de kommende valgene - fortsetter de som nå kommer det snart statsstøtte for seilbåter. Jeg er ganske klar jeg
Mine innsidekilder forteller at statsstøtte til seilbåter planlegges av flere enn SV. Selv om alle regjeringspartier går inn for dette, strides de om hvilke kriterier de skal ta utgangspunkt i. SV vil ha subsidiering av anskaffelse av små seilbåter, på under 22 fot laget av resirkulert materiale, og utstyrt med biologisk nedbrytbare seil. Det gis imidlertid støtte til telt i tillegg, om den ferierende familien er på flere enn 6 personer.

AP har nedfellt en rekke funksjonskriterier hvor vekt, motorstørrelse i forhold til reelt seglareal (det beregnes et faktor, basert på antatt seiletid med redusert seilføring. Et utvalg skal utrede dette...), produksjonsprinsipper, beregnet livslengde og krav til opprettelse av panteautomater vil bli noen av parameterne for grunnlag for støtteordninger. Det er reist kritikk om at dette er ressursjkrevende for småbåtverft å forholde seg til, men Bavaria har sagt de på neste års modellprogram vil komme med en 32-foter spesielt produsert for det norske markedet utfra denne formelen. På spørsmål om seglegenskaper nekter verftet å uttale seg, men svarer med at kjølen er forsvarlig festet.

SP ønsker å gi støtte til seilbåter i alle størrelser, forutsatt at de er bygget av seintvokst norsk furu, og produsert i visse utvalgte innlandsbygder med stor fraflytting. Jeg tror derfor at billedvalget ditt var ikke er representativt, bitteliten :wink:

Link to post
Share on other sites

AP har nedfellt en rekke funksjonskriterier hvor vekt, motorstørrelse i forhold til reelt seglareal (det beregnes et faktor, basert på antatt seiletid med redusert seilføring. Et utvalg skal utrede dette...), produksjonsprinsipper, beregnet livslengde og krav til opprettelse av panteautomater vil bli noen av parameterne for grunnlag for støtteordninger. Det er reist kritikk om at dette er ressursjkrevende for småbåtverft å forholde seg til, men Bavaria har sagt de på neste års modellprogram vil komme med en 32-foter spesielt produsert for det norske markedet utfra denne formelen. På spørsmål om seglegenskaper nekter verftet å uttale seg, men svarer med at kjølen er forsvarlig festet.

 

:lol: :lol: :lol:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Det som er morsomt når man eier en Bavaria er å lese og ikke minst høre på alle de "negative" kommentarene om Bavaria som de med alt for dyre gamle svenske båter greier å lire av seg i et desperatt forsøk på å rettferdiggjøre sitt eget båtvalg.. Da koser jeg meg virkelig mens jeg forsøker å se på dem med forståelse, og jeg får atter engang bekreftet at båtvalget mitt er riktig..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Her snur og vender du på ting sydvesten. Hensikten vår med å anskaffe overprisede svenske søttiogåttitallsseilbåter er jo nettop at det legitimerer til å kaste råtten tang på, komme med erekrenkende uttalelser og pisse bioligist renset øl i vanninntaket på Bavariaeiere.

Om det ikke var for Bavaria, måtte vi jo nøye oss med å bare seile rundt i disse trange, men akk så sjøsikre baljene våre, og da er jo halve gleden med båtlivet borte? :flag:

Redigert av Sofaseileren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tror at jeg skal stemme SV ved de kommende valgene - fortsetter de som nå kommer det snart statsstøtte for seilbåter. Jeg er ganske klar jeg

 

 

Ja, hvorfor ikke? Det deles jo ut statsstøtte til boliger som bytter ut gamle vedovner eller installerer varmepumper! ALT for å redusere CO2-utslipppene....

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Det var da et voldsomt sprang på svarmulighetene denne gangen.

 

Etter en ferietur nedover bestkusten her jeg gjort meg endel refleksjoner. En av dem er at om noen år og utviklingen fortsetter,vil det være en stor nedtur for en båtentusiast å sitte å se alle de enstypede tyske seilbåtene langs kysten. Øyen trenger noe variert å se på. Når det gjelder Bavariane så skjønner jeg at pris er vikig. Men øyet blir etter hvert lei av disse tyskerne.

Og skjønner jeg utviklingen rett, så kommer det fler av samme type. I bøtter og spann. :headbang:

 

Jeg stemte i trass på hytte på fjellet. Noe jeg absolutt IKKE vil ha. Men hadde jeg noe valg? :wink:

 

God ferie....


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det bør absolutt robes varsko når disse problemstillingene er utslagsgivende for å drive folk til fjells mot sin vilje.

I dette tilfelle høyst alarmerende. Her har vi et eksempel på at Bavariabåtene i værste fall kan være med på å gjøre hurumsiden islagt om vinteren?

Link to post
Share on other sites

Når jeg leser de trådene som finnes i forumet rundt bavaria , så tror jeg lakk og lær og litt pisk er tingen for oss totalt ukyndige som seiler disse sjøudyktige billige plastboksene som passer best i havn, men igjen vi har ihverfall plass i båten til og utfolde oss med disse aktivitetene :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg stemte ikke på noe. Det ligger under min verdighet ovenfor Arvid Laurin og hans kunskaper om hva en båt skal være. Bortset fra at jeg har forandret på nesten 90% av konstruksjonen til en :flag_sw:. Astor behøver ikke å frykte for at Bavaria (rett stavet) skal bli det eneste på denne kysten. Gi et signal så seiler jeg forbi på god avstand fra hurtiggående farkoster.

Hytte på fjellet har jeg ikke forstått - på tross av mine år. Reise etter snøen, nei tak.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Hadde sjølivet ennå vært så deilig at vi ble kvitt alle disse skap hyttefolkene som kun venter på en mulighet til å konvertere, håper ennå flere kjøper Bavaria så kan det igjen bli båtfolk på sjøen uten fordommer mot andre merker...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...