Jump to content

Fler enn meg som har selco?

Selco18

Recommended Posts

Har en perle av en Selco selsport jeg :seeya: Nyrestaurert og sjøsatt for første gang denne sommeren. Kjøpte et vrak, greit resultat vel? :cheers:

02062006277.jpgpuss001.jpgtil_sjoesetting.jpghavna.jpg

se også her LINK

Redigert av TorKri (see edit history)

Båt 1: Finnmaster 7600

Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979

Navionics hd Europa, på Samsung 10".

Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Fart? Fin båt!!!!! :cheers:

Gjort noe med skum i bunn? Ligger den dupt bak med den motoren?

Klarer vel 38 knop i finvær. den er ganske tung bak ja,men hart flyttet bensintanker frem.

Skummmet i bunn av båten har jeg ikke gjort noe med.Båten er blytung.Pluss at motoren veier 190 kg.

Men jeg monterte selvjusterende trimflaps til rett over 1000 lappen.Skal si det gjorde susen.

Nå planer den stort sett hele tiden.Jeg skyver ikke hele fjorden under meg og jeg ser franover og ikke oppover ved lav fart.

Er absolutt og anbefale til tunge selcoer (18).

Klarer vel 38 knop i finvær. den er ganske tung bak ja,men hart flyttet bensintanker frem.

Skummmet i bunn av båten har jeg ikke gjort noe med.Båten er blytung.Pluss at motoren veier 190 kg.

Men jeg monterte selvjusterende trimflaps til rett over 1000 lappen.Skal si det gjorde susen.

Nå planer den stort sett hele tiden.Jeg skyver ikke hele fjorden under meg og jeg ser franover og ikke oppover ved lav fart.

Er absolutt og anbefale til tunge selcoer (18).

38 knop???? Åhhhhh noen som kan slenge igjen en slik motor hos meg?????Båten min er tørr som knusk i skummet og glatt som ei barnerumpe under...

Redigert av Selco18 (see edit history)
Ja det gikk unna gitt,ser ut som du har en gammel evinrude bak der.

Gleder meg til å evt se båten din med nytt førehus :cool:

Spent på om jeg får det til.... Mye jobb med å lage støpeform osv. tilpassing av vinduer etc.

Koster sikkert litt og men det er billigere enn å kjøpe båt som er slik jeg vil ha den. 200 laks har ikke jeg.... :nonod::headbang:

Er en 83 evinrude der ja. Om det ikke akkurat gikk unne kom jeg da meg frem.

Hei! Moro å se at det ikke bare er jeg som har Selco under oppussing. Idag har jeg bare et par spørsmål, men det kommer nok flere....

1:Er det noen som vet forskjellen på Selboy og Select? Jeg tror jeg har Selboy, men begge er jo 13 fot og dekk/vindskjerm så jeg lever i tvilens vakuum....

2: Noen som har et godt forslag til hvorledes jeg får sjekket om skum og dørkplate er morkent/vanntrukket. Jeg lever i håpet om den er tørr, men.... To mann løfter lett båten, så det er vel håp da?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...