båtmannen Startet 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 14.Oktober.2007 Har bestemt meg for å montere trimplan på min selco 18 i løpet av vinteren. Jeg trenger de egentlig bare for å rette opp båten sideveis med folk ombord og ved kjøring i sidevind, slik av båten ikke ligger på siden og slår men får utnyttet sin fine v-bunn. Trenger egentlig ikke løft i båten, og powertrimen på alfadrevet gir tilfredstillende trim av baug. Er ikke så godt kjent med alle mulighetene/produktene. Noen anbefalinger? Type, hydraulisk/elekstrisk, tabs, merke, forhandlere osv. Hva er fordeler/ulemper med elektrisk kontra hydraulisk? Hvordan er det med de nye tabs, er det kanskje for større båter? Pris kontra vanlige flaps? Er takknemmelig for innspill. Husk at jeg har en liten båt Sitér dette innlegget Link to post
båtmannen Svart 15.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Vurderer å kjøpe Bennet M80 sport tabs De ser liten og kompakt ut, og bennet virker å være markedsleder på hydrauliske trimplan Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Hei! Jeg hadde Lenco elektriske trimplan på den forrige båten (Hansvik 18HT). Enkel montasje og absolutt ingen problemer i løpet av de 3 årene jeg hadde disse på båten, før den ble solgt. Jeg har ingen grunn til annet enn å anbefale denne typen trimplan. Her er mer om valg av trimplan. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 har også lenco, og er veldig fornøyd med dei. Sitér dette innlegget Link to post
båtmannen Svart 15.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Høres ganske lettvindt ut med elektriske ja. Slipper jo hydraulikkslangene inni båten da. Er det tilfeller at hydrauliske trimplan siger? Høres litt rart ut.. Men i då tilfelle ikke bra at de siger ut i nedre posisjon menst båten ligger i ro, da vil det jo gro på sylinderen.. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 17.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2007 Kan du ikke bruke SmartTabs da? så slipper du ledninger i det hele tatt... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
classic fiberglass Svart 17.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2007 (redigert) Har montert Bennet M 80 Sport tabs på min 18 fots ´64 Skibsplast er meget fornøyd, har kjøpt Smart tabs til jentenes 9 fots loppe. Det blir spennende og se hvordan de vil fungere Redigert 17.Oktober.2007 av classic fiberglass (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.