Jump to content

Opppussing av skøyte M/S Straumnes


hengefjes

Recommended Posts

Heisann!

 

Er jevnlig inne på nettsiden å følger framgangen på Straumnes. Hvordan går det med tidsplanen, rekker dere å bli ferdig til arktisk konvoi har avgang?

 

Selv er jeg aktiv i fartøylaget Straumingen. Vi har også dugnad hver mandag, men er ikke så flinke til å oppdatere hjemmesiden. Ikke har vi så store prosjekter på gang heller da. Vi regner med å kaste loss for Brest 26. juni, så vi starter litt etter konvoien.

 

Mvh Emil (sistemaskinist)

Redigert av emilskj (see edit history)

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Hmm... har prøvd i to dager å komme inn på siden til Gratangen kystlag, men får bare beskjed om at siden ikke kan vises...

Det var da merkelig, men det kan vel hende at serveren har vært nede. Kunne du gitt meg beskjed om dette fortsetter? Funker fint her...

Er det noe aktivitet der borte i helgene forresten? eller er det bare midt i uka dere holder på?

Det blir nok noen helger også etterhvert, disse vil bli annonsert i kalenderen på nettsidene. Jeg holder nå på så snart jeg har tid og overskudd...

 

Hvordan går det med tidsplanen, rekker dere å bli ferdig til arktisk konvoi har avgang?

Det blir nok ingen Brest-tur med Straumnes i år, dessverre. Båten som sto på slippen før Straumnes tok lengre tid enn forventet, og Straumnes var nok også i verre forfatning enn vi hadde trodd. I dag ble forstevnen tatt ut, og arbeid av nytt stevn igangsatt. Dette var et av de uforutsette punktene...

 

Arktisk konvoi? Fortell mer :smiley:

Det er meningen at det skal gå en konvoi av båter fra Lødingen i Nord-Norge til Bergen, så til Brest festivalen i Frankrike, litt mere info finner du her.

Link to post
Share on other sites

Da kom jeg og inn på siden.. :flag:

 

Kjempeside med masse å se på.. :)

 

Blir nok å følge med både på oppussingsloggen og kalenderen, kunne godt tenkt meg å stikke innom en gang, men nå er jo mandagene litt vanskelig når man trossalt må jobbe.. :nonod:

 

Lykke til videre

Vengsøyfjord

Redigert av Vengsøyfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
Svart (redigert)

Det har skjedd en hel del med Straumnes. Her er et bilde fra da båten var satt inn og fjerning av ymse deler var igangsatt.

bilde_023.jpg

 

Slik ser det ut nå:

DSC00751.jpg

 

En slags fotologg fra arbeidet finner dere her: http://picasaweb.google.no/gunnar.holmstad...umnesdugnad2008

Redigert av hengefjes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...