Jump to content

Interesse for BP treff i Ryfylke?


Seilaren

Hvilken helg passer best?  

33 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

:flag:

Har lenge ønsket meg en tur innover Ryfylkefjordene.

Blir dette noe av, er det store muligheter for at vi stiller.

Er med på å arrangere Sagatreff helgen 30.mai-1.juni, så på BP treff har jeg mest lyst til å være deltager :seeya:

 

Et bra tiltak dette "seilaren" og "sleipner93"

 

Frode og Annbjørg

Stord

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg oppfattet skage rett så var det ironisk ment..? :wink:

 

Et treff trenger ikke å være så ekstremt orgainsert. Bare en plas vi møtes en helg.

Jeg kan ta med en optimistjolle fra seilforeningen og noen rebusspørsmål fra speideren... så er det fort god gang fiskestang... :fishing:

 

Men vi trenger litt flere deltagere.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ja. Tenkte på det stedet jeg også. Hva koster det og ligge der en helg? Liker ikke å bruke penger... :lol:

Er vi der så er det like langt for alle, om en bor i sørfylket eller nordfylket. Har du tilbud om innendørs overnatting hvis noen uten båt vil komme? Hvis ikke han vi jo like godt ankre opp i "den blå lagune"..

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ja. Tenkte på det stedet jeg også. Hva koster det og ligge der en helg? Liker ikke å bruke penger... :lol:

Er vi der så er det like langt for alle, om en bor i sørfylket eller nordfylket. Har du tilbud om innendørs overnatting hvis noen uten båt vil komme? Hvis ikke han vi jo like godt ankre opp i "den blå lagune"..

Helgøysund koster ingen ting - med mindre du rusler i land med en landstrømkabel. Skrabbavika er en nydelig plass, men en noe lengre tur fra Stavanger-distriktet. Uthavn er fint ved godt vær, noe som er vanskelig å spå. Man bør kanskje ha to alternativer da, alt etter vindretning. Notaholmen er et alternativ i samme området. Men jeg tror det kan bli færre ved uthavn-treff da noen gjerne har "ankerskrekk"?

 

Hvis man velger uthavn, så bør det være et sted hvor det er plass å ligge noenlunde samlet, og at det finnes et naturlig og stort nok område på land for å samles til en hyggestund. Passer det seg slik at jeg kan komme, så tar jeg med litt sitronbrus til Seilaren som lovet i en tidligere tråd :wink:

Redigert av Akult (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva koster det og ligge der en helg? Liker ikke å bruke penger... :lol:

 

Helt gratis! Dvs du betaler for strømmen om du trenger dette, ellers ingenting! Man satser på at brukerene legger igjen penger i butikken og restauranten.

 

Høres ikke dumt ut med et treff, men for øyeblikket ligger båten på land uten motor. Så vi får se når det nærmer seg. Vi prøvde vel dette for et par år siden også, husker at jeg og skage møttes der en av datoene. Det er ikke så lett å finne en dato som passer for mange samtidig, alltid mye som kommer i veien. Men det er absolutt verdt et forsøk! :yesnod:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Passer det seg slik at jeg kan komme, så tar jeg med litt sitronbrus til Seilaren som lovet i en tidligere tråd :wink:

Gleder meg allerede :wink:

 

De uthavnene som alltid er lune (med brygge så vi slipper ankeret) og med god plass på land pleier det jo og være ganske fulle. Tenker da på Rossøysynd, Lindøy ol..

 

Er det ikke noen gjestehavner på Finnøy mellom Judaberg og Reilstad?

 

Eller er det noen som har hytte med veldig stor brygge og gjestfrihet..? :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ja det er gjestehavnen på Reilstad det.

 

Fint sted, men kanskje litt grunt for de dypeste seilerne? Jeg var der i 2006, men husker ikke alle detaljene. Det jeg husker best var ålegress i vanninntaket.

 

Når det gjelder å finne kaiplass til båtene, så tror jeg ikke Helgøysund er noe problem de nevnte datoene. Eriksholmen er også veldig bra. Det ender vel gjerne opp med å ikke bli så veldig mange.

Link to post
Share on other sites

På tross av en viss delaktighet i fjorårets spede forsøk på treff så synes jeg fortsatt dette høres kjekt ut. Tror som andre at dess greiere havneforhold dess flere deltakere

 

(Nå bør ikke dette tolkes slik at Helgøysund har dårlige forhold ut fra den ikke helt overveldende oppslutningen rundt fjorårets "treff" :smiley: . Strengt tatt kan det kanskje ikke kalles "treff" når det var kun en deltaker?)

 

Det er vel bare Finnøy Fjordsenter man finner mellom Judaberg og Reilstad. Dette stedet stengte dessverre driften i fjor...
Vil det si at flytebrygger og hele sulamitten er borte vekk? I motsatt fall ville sikkert dette være en kjempeplass.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...