Jump to content

Hva er "Harry" på båt?

enter4u

Recommended Posts

De fleste mener jeg er temmelig "Harry", og det syns jeg selv også, og er stolt over det :wink:

Sånne ting som to eksosgjennomføringer på snekka og neonlys under badeplattformen er "Harry". Hehe! Jeg kjenner folk som rister på hodet av sånne påfunn, men hvorfor skal man ha ting likt som alle andre her? Nei jeg kjører min stil uansett :cool:

Noen som har forslag til hva som er "Harry"?

På 80-tallet hadde jeg en rosa Glastron kledd innvendig med plysj (ja også den rosa) Og selvfølgelig opplyst med røde "horelys" oppi. Ser jo i ettertid at kanskje det var litt harry det også ja. Hjelper vel ikke stort at jeg dro den rundt med en (senka fora og heisa bak) Volvo 240 med 8 ekstralys, laksetrapp i bakruta og whitespokefelger m/235 dekk rund baut..... :blush:

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Norges flagg ute etter klokken 21 på sommeren er for meg det som er mest Harry på en båt som ligger for fortøyd..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det er endel bilting som går under harry kategorien som f.eks. terninger, wonderbaum og revehaler (allerede nevnt).

Kjenner forøvrig en fra Drøbak som kjørte rundt med trommesett i snekka, og jeg vurderte lenge om jeg skulle ta med meg kontrabassen, men ble fortalt at dette virket for harry, selv om jeg personlig er sterkt uenig i dette. Feil uttrykk, mener nå jeg.... ellers regnes vel en bærepose med svensk dansband-musikk også som harry.

I båtverdenen er det vage overganger mellom harry og snobbete og mellom bad-tast og finesse/luksus.

I mine øyne er velbrukte båter fra 80 tallet slett ikke harry (hvis da de i båten ikke dukker opp i antrekk ala "campingliv").

Alle trebåter slipper vel også harry-stempelet.

Båter med flight-bridge derimot havnet lett i harry-båsen. Hvis det blinker både i nypussett messing og eierens gullkjede bikker det raskt over til å bli harry. Kan ikke helt forklare forskjellen på en luksusbåt og en harrybåt, men noe av helhetsintrykket farges av om eieren i antrekk eller manerer prøver å framstå "finere" enn han er.

Det sikreste for å vise sin formue uten å få harrystempel er vel å kjøpe en targa eller tilsvarende.

Ellers er det greit å være harry....hvis man ikke panisk prøver å framstå som en snobb.

Redigert av salt (see edit history)

JEG er harry!

Jeg har snekke med neonlys, teddyfor, wonderbaum og innvendig speil. Jeg har solbriller på hele dagen uansett vær, jeg har flagget oppe når jeg går, uavhengig hva klokka er, det hender også at fenderene henger ute... Jeg har musikken på fullt, med forsterkere tilkoblet.

Men jeg koser meg for hvert sekund jeg er i båten!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...