Jump to content

Hva er "Harry" på båt?


enter4u

Recommended Posts

En som har kjøpt seg princes fra tidlig 80 tall og tror han har "ny" båt :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

syns godt du kan spare deg for den slags kommentarer!

det er ikke alle som har råd til ny båt.din "venn" er sikkert kjempe fornøyd

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Her kan det bli mykje morosamt:

 

Sjørøvarflagg, skipperlue, mann og kone i like flytegensrar (el. andre "maritime" plagg), fendrane ute under gange, slå lens over rekka (gjerne utan å vera edru), trekkspel ombord, grilldress osb.

 

Eller kva med: Gi blaffen i hekkbølga, flybridge, - eller båtar generelt som går fortare enn 15 knop... :wink:

 

Når det gjeld flagging, så er eg meir av den oppfatning at dei som er mest harry er dei som går rundt og på ulike vis kommenterer andre (som har flagget hengande), og som gjerne sjølv markerer flaggfiring med salutt, stå i rett på akterdekket osb.... :flag:

Redigert av janb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

JEG er harry!

 

Jeg har snekke med neonlys, teddyfor, wonderbaum og innvendig speil. Jeg har solbriller på hele dagen uansett vær, jeg har flagget oppe når jeg går, uavhengig hva klokka er, det hender også at fenderene henger ute... Jeg har musikken på fullt, med forsterkere tilkoblet.

 

Men jeg koser meg for hvert sekund jeg er i båten!

 

Helt riktig :wink: Og blålys i lanternemasta....som jeg har :cool:

Link to post
Share on other sites

selv om ikke du tror at din båt er ny, så kan jo du la din venn få leve i den tro at hannes båt er ny!

syns det er dårlig gjort og snakke dritt om dinn venn bak hans rygg!

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Og her er kommentarane frå mitt kvinnelege fjortis-mannskap...:

 

båteigere som tror kaien er deres og dermed tror de kan okkupere den.!

 

den typiske harry-båteiger er litt opp i årene, grått hår, skipperlue og v-halset t-sjorte med stort gullsmykke stikkende ut!

 

båt laget av regnskog er også ganske harry.... eller hva med matchende koppestativ utendørs, gjerne med en øl i;)

Link to post
Share on other sites

selv om ikke du tror at din båt er ny, så kan jo du la din venn få leve i den tro at hannes båt er ny!

syns det er dårlig gjort og snakke dritt om dinn venn bak hans rygg!

 

 

Nå har ikke jeg noen venn med en gammel princes som tror den er "ny". Men jeg synes det er harry når det kommer en kar med høy sigarføring, brøyter seg vei og tror han er god for flere mill med sin "nye" båt , bånn brøytende gass gjennom sunnet :wflag:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Nå har ikke jeg noen venn med en gammel princes som tror den er "ny". Men jeg synes det er harry når det kommer en kar med høy sigarføring, brøyter seg vei og tror han er god for flere mill med sin "nye" båt , bånn brøytende gass gjennom sunnet :wflag:

bare tuller med deg..

prøvde å få frem ett poeng fra en anne tråd,men det var visst ingen som"tog an"

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

...over 40 år og "kruser stripa" i Strømstad med en gammel Hurricane med revehale... stereo på fullt - og norsk flagg.... blir flau selv!

 

Snublet faktisk over et par skikkelige harry snekker i Tanumstrand i fjor sommer - rundt 18 år og var fra Halden. Lå værfast foran gule humpen som mange andre. De snudde hver krone og spleiset på alt - hadde en god fest hver kveld og var verdens hyggligste mennesker. De var max harry, elsket sjølivet og koste seg hvert minutt.

Link to post
Share on other sites

Får ikke lov av kjerringa å ha noe med anker, ratt, blå og hvite striper på... hun sier det er HARRY . Da mangler jeg bare en skipperlue får og toppe det hele.

 

Gammel tradisjon i barndomshavna (Betongen i Moss) å gå med skipperlue. Bruker alltid skipperlue med KNBF-symbol når jeg er ombord. I min alder føler jeg meg ikke særlig Harry. Er vel Harry jeg og da? :wink:

Nå begyner den å¨bli ganske slitt. Er på jakt etter en ny skipperlue.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Eg plar ikkje ha innlegg på slike trådar, men det er noko med Hankøbunad, blå flytegensrar med kvite striper og/eller baugpropell på kortkjølte fritidsbåtar under 50 fot...

 

Meir alvorleg, så synest eg det er harry å forureina sjøen, strandsona, brygger med meir.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Eplekjekke karer høyt hevet over den gemene hop, både direkte og indirekte, på sine flybridger. Gjerne i fin fart gjennom trange sund med solide hekkbølger, uten hensyn til mindre båter som gjerne passeres svært så nær. I sin rosa eller gule merkegenser tar de et litt overbærende blikk over solbrillene bakover på de som gjennomlever hekkbølgen. På fordekket en bikinikledd blondine eller to, lett henslengt. Hei hvor det går! :cool:

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er harry og prøve å fremstå rikere, tøffere, flinkere, enne de er.

Og personer er også mer harry i min verden når de ønsker å fremstå som om de kan og har mer erfaring enn andre og dette gjelder alle hobbyer/interresser.

Synes personer er mer interresante når de fremstår som åpne og ærlige og ikke gir utrykk for hvor rike de er, eller hvor gode og erfaringsrike de er, men som allikevel innehar noen av disse elementene.

Noen kjente personer som fremstår slik for meg og som jeg kommer på i farten er:

Odd Børretzen (Har erfart selv)

Kjell Inge Røkke

Ravi

Henning Solberg (Har erfart selv)

 

for å nevne noen, men som sagt å ikke være seg selv synes jeg er harry

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...