Jump to content

GPS/GSM alarmløsning ombord


shaukaas

Recommended Posts

Jeg tillater meg å starte en ny tråd under emnet "båtalarm" - til tross for flere tråder om emnet fra før.

Er først og fremst på jakt etter andre sine erfaringer, tanker og ideer rundt emnet.

 

Da markedet for båtalarmer er relativt dårlig sammenlignet med mye annet, håper jeg ved hjelp av denne tråden å finne et produkt som kan gi meg både pose & sekk! :smash:

 

Har seilbåt og er mest redd for innbrudd/hærverk - sjansen for at noen stjeler selve båten anser jeg som relativt liten... :confused:

- Jeg ønsker ideelt sett et alarmselskap som "rykker ut" ved alarm, akkurat som her i heimen. :boxing:

- Jeg er ofte bortreist ifm jobb, og "drømmer" om å ha "full overvåkning" av alt som skjer ombord - helst med mulighet for å sjekke status via nettet. :cool:

(Mulig jeg setter opp en liten serversak på en utrangert labtop ombord - med ICE tilkobling....) (GPS, Digital IO-interface/relékort samt webcam...)

Foreløpig sitter jeg igjen med 2 "out of the box" alternativer, samt 2 "tracking" alternativer:

 

1. Alarmen fra Clas Ohlson, som roaldbj har tatt nøye for seg i denne tråden, er meget aktuell - men jeg ønsker gjerne å ha mulighet for GPS sporing - og evt. "romavlytning" ved alarm.

 

2. Jeg var også innom Maritim i Stavanger i går, for å se på alarmen fra "Redknows" - men her virker hverken nettsiden www.redknows.com, eller nettsiden til produsent/utvikler - www.axtech.se.

 

3. Båten ligger i en havn med Seatracking, men pga. kvalitetsnivå på nettsider/kundesupport er jeg meget, meget skeptisk til disse.

Min erfaring begrenser seg til svært ustabile nettsider, kameraer som "detter ut" og beskjed om at: "alle konsulenter er bortreist på ferie, så vi får ikke ordnet kameraet før etter ferien...." :nono: :crazy:

 

4. En siste mulighet er jo Guard Systems, som virker mye mer proffesionelle - men de tilbyr kun sporingsenheter, men ingen alarmer såvidt jeg kan se :headbang:

 

 

Forhåpentligvis er det noen av dere kunnskapsrike båtfolk på forumet her, som har noe på hjertet - tjuvpakket kan vi vel aldri sikre oss 100% mot, men jeg skal ihvertfall ikke bidra til at hverdagen deres blir noe enklere... :discuss:

Link to post
Share on other sites

C-pod'en så jo meget interessant ut - helt til jeg så prisen :eek: :eek: :eek:

Nettsider og produktpresentasjon, samt teknisk data - så imidlertid meget overbevisende ut!

 

ca 6500,- for grunnpakken - så kommer alarmorganer utenom.. Snakker alarm til nesten 10 båtpenger her!!

Finnes det et tilsvarende system til en rimeligere penge? :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Nå er sidene til Redknows oppe igjen :cheers: - håper disse er mer stabile i fremtiden...

 

Pris/kvalitet er greit - men jeg tror pakken til Redknows gir mest "Bang for the bucks". :rolleyes:

Det blir nok bestilling av denne i løpet av helgen, ikke uten noen svært dårlige erfaringer fra andre baatplassen medlemmer dukker opp?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...