Jump to content

Ny radar, Garmin 3010c m/RM18, erfaringer, pris?

mateco

Recommended Posts

Så er jeg desverre kommet til den slutningen at min gamle Furuno radar desverre har "tatt kveld" :nonod:

I den forbindelse er jeg på stadig søk etter erstatning og har etterhvert funnet et radarsystem som virker svært så interssant!

Dette gjelder Garmin 3010c kartplotter med GRM 18 radarantenne som selges for £.1799.99- inkludert VAT i en nettshop UK.

Har aldri handlet fra UK før så jeg lurer på følgende:

Når jeg handler derifra, blir da VAT (17,5%) trekt ifra kjøpesummen og MVA (25%) tillagt ved fortolling i Norge?

Til dere som har greie på priser på sånt:

Er £1799.99 en bra pris for denne Radar/Kartplotter-løsningen?

Er det noe å hente på å handle dette fra US iforhold til UK? (Sikkert lengre ventetid)

Og til dere som har erfaringer med dette ustyret:

Er dere fornøyde? Er dette bra greier?

Er det mulig og overføre signaler fra Garmin nettverket til vanlig PC nettverk? (Ser for meg overføring av radarbildet til PC vha programvare, overlay på kartprogram, plott, etc.)

Finnes en bedre radarløsning i samme prisleie? (Mega spørsmål med mange meninger skulle jeg tro)

Takknemlig for alle synspunkter!! :flag:

mvh

Mateco

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Når jeg handler derifra, blir da VAT (17,5%) trekt ifra kjøpesummen og MVA (25%) tillagt ved fortolling i Norge?

Er det noe å hente på å handle dette fra US iforhold til UK? (Sikkert lengre ventetid)

Nå er det ingen automatikk i at UK VAT blir trukket fra, de gangene jeg har bestilt fra UK, så har jeg eksplistt gjort dem oppmerksom på at kongeriket Norge ikke er medlem i EU og dermed ikke skal betale EU V.A.T

Selv har jeg erfaring med å bestille fra USA, og det tar vanligvis en 3-5 dager avhengig av hvilket fraktselskap man benytter... Hvor mye raskere du får dette fra UK vet jeg ikke.... Men komplett Autopilot fra USA med drivenhet ble bestilt på en tirsdag kl. 14.00 Norsk tid via mail og ble levert på døren hos meg kl. 16.00 fredag.. Er rimelig fornøyd med denne leveringen..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

http://www.marinesuperstore.com/posit/shop...438++++++++++++

http://www.mesltd.co.uk/radar-complete-sta...1026_79_80.html

http://www.gaelforcemarine.co.uk/ProductsL...spx?cat_id=4557

Og så er det de personlige kanalene da ... men er begrenset til KODEN og Raymarine ....muligens Garmin ... kan jo spørre hvis det er av interesse...

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Ja nå har jeg virkelig tråla nett-sjappene i USA for å prøve å finne Garmin 3010c og GRM-18 radar. Tenkte jeg skulle gå for en HD utgave av GMR-18 samt en "remanufactured" 3010c multiskjerm.

Joda, jeg finner dem i bøtter og spann, men problemet synes å være at de ikke sender varene "overseas", og det til tross for at de gjerne har et "country"-valg på sine registrerings formularer. (Valget er kun USA)

Prisen "overthere" ligger på ca $900.- for 3010c displayet -Remanufactured- , mens radaren GMR-18 HD ligger på ca.$1200.-

Har sendt forespørsler i hytt å pine på de amerikanske sidene! Kanskje får jeg et positivt svar fra noen, men hvem vet?

Er det noen her inne som vet om en bra Amerikansk web-shop som kan levere de nevnte varene til gamlelandet??

mvh

Mateco

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...