Jump to content

Nyhet: kåring av Årets prosjekt.


Ingar

Recommended Posts

Kåringen av Årets båtentusiast' er nettopp avsluttet og jeg benytter anledningen til å fortelle at vi også vil opprette en kåring av 'Årets prosjekt'.

Dette blir en årlig foreteelse, men for ikke å kollidere med 'Entusiast' vil den bli lagt til rundt St.Hans.

Vinneren blir avgjort ved nominasjon/valg og det vil bli en premie i form av utstyr som passer til prosjektet.

 

For å markere starten har vi gitt et kamera til Walter_S, som gjennom mange år har bidratt med glimrede illustrerte prosjektbeskrivelser.

Nå sist om 'Bygge kombisjark ut av en gammel 23' plastsnekke'.

Jeg sier 'vi', men det er egentlig dere medlemmer som har gjort det mulig gjennom ulike aktiviteter som har gitt penger på BP kontoen.

I fremtiden satser vi på at en leverandør vil sponse premien.

 

Gratulerer til Walter_S og takk til alle dere andre som har beriket forumet med flotte prosjekttråder. :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei Ingar!

Dette var så absolutt et flott tiltak! Gratulerer og vel fortjent til deg, Walter!

Tror jeg har mange med meg når jeg sier at prosjekt-trådene er de morsomste

og mest lærerike trådene her inne. I særdeleshet når de er illustrert med instruktive

og flotte bilder slik som Walter gjør det. Jeg håper det nå blir enda blir flere som deler sine

små og store prosjekter med oss!

mvh

JanS :flag: :flag:

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Hyggelig Walther! Dette har du virkelig fortjent. Dine bilder har gitt inspirasjon til meg for å ta mer bilder når jeg er i strandkanten og utpå med Astor. Du er en utrolig dyktig fotograf og jeg håper at premien du får bidrar til enda flere bilder fra området rundt der du bor, og fra dine prosjekter.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Walther, en vel fortjent og hyggelig anerkjennelse fra alle oss som med stor lyst leser dine detaljerte og rikt illustrerte beskrivelser.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

For det første: Gratulerer.

For det andre: Det blir nå en utfordring til mange av de som har prosjekter her på BP om å dokumentere disse. Jeg har de siste årene sett svært mange gode prosjekter - men det er trolig viktig å opprettholde dem over noe tid, uten at jeg har noe "berettiget" grunnlag for å skrive dette.

Link to post
Share on other sites

Gratulere Walter.

 

Og så ett spørsmål til Ingar: Hvordan vil du vi skal postere prosjektene våre?

Skal vi bruke bloggen, eller skal vi bruke åpent forum med overskrift prosjekt?

hva når prosjektet går over laaaaaaaang tid og det blir lagt inn kommentarer fra andre og du vil fortsette, vil ikke da serien bli veldig rotete? Eller??

 

For morro skyld kan jeg legge ut en link til ett fotoalbum der jeg lagde nye puter i salongen i en Saga 24 som jeg hadde i sin tid. Desverre er det ikke bilder av det ferdige resultatet da fotografen gikk tom for strøm, men morro så langt kanskje.

klikk her

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Walter S.

Fantastisk flott tråd, ikke bare mange og ypperlige bilder men også veldig interresant og lærerik beskrivelse av alle dine små og store vurderinger og tanker om hvordan gripe saken ann, hvorfor du valgte slik og ikke sånn, spesielt siden du hele tiden søker kvalitet både i utførelse og valg av løsning. Veldig lærerikt!

Måtte tråden din leve lenge og vel (unner deg og bli ferdig også, men bare på betingelse av at du starter en ny tråd.... :wink: )

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

hva når prosjektet går over laaaaaaaang tid og det blir lagt inn kommentarer fra andre og du vil fortsette, vil ikke da serien bli veldig rotete? Eller??
Har vært diskusjon rundt dette her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=46796

Om man bruker blogg eller Åpent forum blir opp til den enkelte.

Fordelen med Åpent forum er at det da sannsynligvis vil bli lest av flere enn om man benytter blogg.

Fordelen med blogg er at man får kommentarene samlet utenfor selve prosjektinnleggene og man kan også tillate gjester å kommentere.

Det er ingen tidsbegrensning på redigering, man er sin egen moderator.

 

Evnt. kan man bruke en kombinert løsning, ha selve prosjektet i bloggen og bruke ÅF til diskusjon og kommentarer. Opprette en egen tråd for dette. Her kan man annonsere at bloggen er oppdatert. (I tillegg kan spes. interesserte sette varsling på bloggen på samme måte som for innlegg på forumet)

Link to post
Share on other sites

Halloen, folkens!

 

Vel overstått Jul og Nyttårsfeiringen er vi også ferdig med. Ingar med baatplassen.no har gjort ekstra stas på denne tråden med en opplysning om kåring av Årets prosjekt - og jeg har allerede knipset over 2000 opptak med det nye kamera som vi (vi - det er båten og jeg...) ble foræret.

 

Både sjarken, sjarknissen og jeg er ekstase over denne flotte og storartede presangen!

bp_nissefar3.jpg

:seeya:

 

Igjen, hjertelig takk for oppmerksomheten, alle gratulasjoner her, og oppmuntringer og vennlige ord i selve ombyggings-tråden og det flotte baatplassen-kamera jeg fikk foræret av dere alle sammen!

:flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Flott tiltak, og en verdig vinner
Walter_S er en utrolig værdig "vinner"

 

Gratulerer så mye, Walter-S. ..........-men med hva?

Har du vunnet den første 'Årets prosjekt'? eller har du fått en markering i forbindelse med annonseringen av opprettelsen av prisen?

 

Er du første prisvinner, er det i særdeleshet fortjent! :yesnod:

Har du fått en oppmerksomhet for alt det andre du har gjort, og er med som alle andre i kampen om den nye prisen, er det også fortjent. :yesnod:

 

MEN da er det vel ingen andre som tørr å stille opp. Jeg kan vanskelig tenke meg at noen er i stand til å "hoppe etter Wirkola" samme år......

Kanskje vi skal opprette en "Årets nest beste prosjekt"??? :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Kameraet er en oppmerksomhet til Walter for alt han har bidratt med opp igjennom årene , og samtidig en markering av at vi starter med denne nye prosjektkonkurransen.

Men hadde den vært avholdt ifjor skal man ikke se bort ifra at kameraet hadde havnet på samme sted likevel.. :smiley:

Link to post
Share on other sites

hmm? altså, ett prosjekt som kan ta mer enn ett år kan ikke legges ut før det gjenstår så lite at det blir med på årets?

Mange prosjekttører vil kanskje også legge sitt prosjekt ut for å få litt "hjelp" men vil de miste konkuransen fordi det tok to år og ikke ble ferdig før i august?

Link to post
Share on other sites

Reglene er ikke helt avklart , men jeg regner med at valget blir mellom prosjekter som er pågående, eller avsluttet etter forrige valg.

Om det skal være mulig å vinne flere ganger med et prosjekt som går over flere år har vi ikke bestemt enda.

Det første valget vil omfatte alle prosjektertråder/prosjektblogger vi har/har hatt.

Link to post
Share on other sites

Dere kommer helt sikkert frem til en grei løsning, og mange vil sikkert si sin mening, men husk for all del at ett stort prosjekt kan inneholde mange små som kan være både lærerik og interesang for mange. Mange vil også starte sinprosjekttråd for å få innspill og hjelp/ gode råd. Er litt bange for at, viss tråden blir lagt i åpent forum, da vil den "forsvinne2 i mengden før du kanskje har fått svar på noe du satt fast i. Muligheten er selvfølgelig å løfte den selv da. Synes kanskje det hadde vært lurt å bestemt at en sånn tråd skal starte med: Prosjekt.... ett eller annet. dette fordi om du da søker på ordet prosjekt så har du fått opp alle. Ellers en fin og interesang tanke.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...