Jump to content

Tilsniking av båtplasser i Son

Gliset

Recommended Posts

Uten å kjenne detaljene så må jeg si at se som ikke har bred nok plass til sommeren får som fortjent.

Ikke betaler de for bredden de bruker og samtidig betaler naboen for bredde han/hun ikke har.

Det er vel sannsynlig at minst en her på forumet holder til i denne havnen, kunne vært greit å høre synspunkter fra dem

(Hvis noen som faktisk har skrudd ut bredden uten lov i båsen sin vil kommentere så hadde jo det vært supert)

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Rart at det ikke er reagert på før med tanke på at plassen på siden av den som gjøres bredere blir smalere da. At de peller vekk fortøyningsutstyr som ikke er fjernet etter en frist er også forståelig men at de ikke åpner havnen for bruk før 01 mai det er direkte sjokkerende , når 01 Mai kommer så er det jo vanilgvis bare etternølerne igjen som ikke har fått ut båten , betyr ikke det i realiteten at ingen i Son kan bruke båten i f.eks Påsken

At det er mye grums rundt forbi hva gjelder båtplasser er jo ingen bombe. Vet om flere konkrete tilfeller her i byen(sandefjord) hvor en har innskuddsplasser hvor fremleie ikke er lov overhode selv når det går gjennom båtforeningen. Resultatet er at det er flere som har hatt båtplass i 20 år uten og ha hatt båt, bare fordi det er kjekt for så og leie den ut under bordet. De som står på venteliste og betaler en sum i året for det, får aldrig plass siden det ikke blir ledige plasser :crazy: Forbannet irriternde spør du meg og dårlig gangsyn blandt styret.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Var og jobbe nede ved Son havn for noen år siden. Tror aldri jeg har sett sååå mye blærete og arrogante folk før. Her er det snakk om at man ikke gidder å reaspektere at det foregikk arbeider der nede. Men vi fikk kjeft for å ha sperret av et lite område. Da måtte dem jo gå rundt da :lol: Så jeg er ikke sjokkert over at folk der stjeler båtplass :nonod:

Et par kjørnemerker på rigg og feste gjør det enkelt og se om nabon har hvert og flytta på riggene.. Far opplevde at naboen hadde skrudd seg til 10 cm på den måten :smiley:

Synes tiltaket er flott og at sjefen har bein i nesa. Rett skal være rett og kameraderi og lign er svært lite solidarisk ovenfor andre som står på venteliste og lign.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Til enter4u:

Kjønnsløst innlegg!

Kanskje var det du som oppførte deg arrogant og blærete, og forventet respekt uansett hvor du slo opp teltet ditt.

Din opplevelse har vel ikke noe med tiltaket til havnssjefen å gjøre vel? Det beste fro deg er nok å finne jobber andre steder enn i Son Båthavn for ettertiden.

Nimbuster - du har ofte til dels usmakelige innlegg, er det egentlig nødvendig? Er det ikke bedre å vente med å poste innlegg til man har noe vettugt å si?? Samme med innlegget til enter4u - hva gavner slike innlegg denne tråden?

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Nå har det vært fritt for sure oppgulp og negative innlegg i lang tid her inne, mye trivligere når folk/medlemmer prøver å hjelpe hverandre og er posetive. Det hører hjemme i båtlivets ånd. Jeg holdt meg lenge borte, følte meg ikke hjemme og var lite lysten på å skrive innlegg, på grunn av kranglefanter som var/er ute etter å få igang saftige og usaklige diskusjoner. Jeg er ikke av den hårsåre typen, men jeg oppfordrer likevel enkelte til å tenke seg om to ganger før de skriver.

Sannsynligvis dumt av meg å skrive dette, da det beste antagelig er å tie dem ihjel.

Den nye havnesjefen gjør bare jobben sin han...all ære til ham for det. Det motsatte kan sies om den forrige, dessverre. Det var sannelig på tide at det ble endring på dette, slik at alle båteiere vet hva de har å forholde seg til.

Forøvrig hyggelig at Kingsea kommer inn fra sidelinjen her, men jeg tror ikke at Kingsea skal rope for høyt om smakfulle innlegg. Var nå det jeg skrev så himmelsk usmakelig da? Det må vel da være fritt frem å reagere på en eller annen måte på enkelte innlegg, Kingsea?

Enkelte tar seg tilrette overalt, sånn er det bare. Men at det skal utløse nærmest en generalisering om hvor blærete og arrogante båteierne i Son er, da syns jeg med rette en kan reagere. DET innlegget syns JEG var usmakelig.

Og så var det Kingsea igjen, som angriper meg pga et for ham et usmakelig innlegg fra min side. Jeg arresterer enter4u og du arresterer meg, og jeg arresterer deg. :smiley:

Redigert av nimbuster (see edit history)

måtte for noen år siden ta båten opp midt i sommersesongen p.g.a motor problemer. Tok ca 3 uker å ordne. Når jeg kom tilbake til havnen min, og skulle inn i min bås fikk jeg sjokk. Eieren av nabobåsen hadde fått seg ny båt, og flyttet utliggeren mellom våre plasser. Jeg hadde knapt fått plass til en kano :eek: Heldigvis ordnet styret raskt opp. Men jeg ble overrasket over hvor frekk enkelte kan være.

Syns han havnesjefen virker som en rettskaffen mann.....

Den nye sjefen er ex-politimann, jobbet med bl.a. Lommemannsaken.

Her er litt av ambisjonsnivået skissert: http://www1.vestby.kommune.no/k2000/k2pub....t&frame=yes.

Håper at jeg til våren får plass i havna jeg har brukt i nær 20 år. Man vet jo aldri hva som skjer med nye koster.

Fra den "gamle" havnesjefen har jeg skriftlig at jeg er tildelt ny plass.

Fra den "nye" har jeg skriftlig at jeg står på venteliste.

Jeg vet ikke riktig hvilke forpliktelser kommunen har i forhold til allerede inngåtte skriftligte avtaler....skal bli spennende å se.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...