Gliset Startet 7.Februar.2009 Del på Facebook Startet 7.Februar.2009 (redigert) Ser noen i Son får et problem når de skal legge ut båten sin i år... Det her blir det nok ramaskrik av Gjør sin egen båtplass bredere Enda en sak på dette: Usolidarisk Redigert 7.Februar.2009 av Gliset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Uten å kjenne detaljene så må jeg si at se som ikke har bred nok plass til sommeren får som fortjent. Ikke betaler de for bredden de bruker og samtidig betaler naboen for bredde han/hun ikke har. Det er vel sannsynlig at minst en her på forumet holder til i denne havnen, kunne vært greit å høre synspunkter fra dem (Hvis noen som faktisk har skrudd ut bredden uten lov i båsen sin vil kommentere så hadde jo det vært supert) TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Gunga Din Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 det kan ju vare en internavtale mellom to nabobåter...... så länge jeg har min lille båt, så kan du låne 10cm av min plass........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
SandAnker Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 (redigert) Syns han havnesjefen virker som en rettskaffen mann. I utganspunktet er det jo snylting på andre som har foregått her. Redigert 7.Februar.2009 av SandAnker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gliset Svart 7.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Ja, det kan det jo være. Internavtaler som ikke ødelegger for noen. Er nok flere sider av saken her... Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Rart at det ikke er reagert på før med tanke på at plassen på siden av den som gjøres bredere blir smalere da. At de peller vekk fortøyningsutstyr som ikke er fjernet etter en frist er også forståelig men at de ikke åpner havnen for bruk før 01 mai det er direkte sjokkerende , når 01 Mai kommer så er det jo vanilgvis bare etternølerne igjen som ikke har fått ut båten , betyr ikke det i realiteten at ingen i Son kan bruke båten i f.eks Påsken Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 ER ikke uenig i at det kan være avtaler medlemene/båteierne i mellom, evnt. enternt bytte av plasser osv. Men da bør dette meldes fra hva som gjøres, men flytting av rigger er under ingen omstendigheter akseptabelt. i tillegg blir det jo dypt uretferdig for de som står på vente liste. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 At det er mye grums rundt forbi hva gjelder båtplasser er jo ingen bombe. Vet om flere konkrete tilfeller her i byen(sandefjord) hvor en har innskuddsplasser hvor fremleie ikke er lov overhode selv når det går gjennom båtforeningen. Resultatet er at det er flere som har hatt båtplass i 20 år uten og ha hatt båt, bare fordi det er kjekt for så og leie den ut under bordet. De som står på venteliste og betaler en sum i året for det, får aldrig plass siden det ikke blir ledige plasser Forbannet irriternde spør du meg og dårlig gangsyn blandt styret. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
SandAnker Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Det er dette som er litt trist ved en del båtplasser. Men det er jo positivt at dette blir ryddet opp i ved Son da Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 I havnen der jeg har plass har de ikke vært spes. nøye når de målte opp, men uteriggerne er skrudd inn i treverket på brygga så det vil være lett å se om de er flyttet i ettertid. Son har kanskje sånn skinnesystem hvor man ikke kan se det? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Var og jobbe nede ved Son havn for noen år siden. Tror aldri jeg har sett sååå mye blærete og arrogante folk før. Her er det snakk om at man ikke gidder å reaspektere at det foregikk arbeider der nede. Men vi fikk kjeft for å ha sperret av et lite område. Da måtte dem jo gå rundt da Så jeg er ikke sjokkert over at folk der stjeler båtplass Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Et par kjørnemerker på rigg og feste gjør det enkelt og se om nabon har hvert og flytta på riggene.. Far opplevde at naboen hadde skrudd seg til 10 cm på den måten Synes tiltaket er flott og at sjefen har bein i nesa. Rett skal være rett og kameraderi og lign er svært lite solidarisk ovenfor andre som står på venteliste og lign. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
nimbuster Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Til enter4u: Kjønnsløst innlegg! Kanskje var det du som oppførte deg arrogant og blærete, og forventet respekt uansett hvor du slo opp teltet ditt. Din opplevelse har vel ikke noe med tiltaket til havnssjefen å gjøre vel? Det beste fro deg er nok å finne jobber andre steder enn i Son Båthavn for ettertiden. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Nimbuster - du har ofte til dels usmakelige innlegg, er det egentlig nødvendig? Er det ikke bedre å vente med å poste innlegg til man har noe vettugt å si?? Samme med innlegget til enter4u - hva gavner slike innlegg denne tråden? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
terjemar Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Til nimbuster: Åhhhhh. Jeg blir så sliten! Vi vet jo alle sammen at enkelte bruker båter som penisforlengere, og det er som oftest de som oppfører seg værst. Dette vet vi jo alle sammen. Men, sjøen er jo som kjent til for alle. Ha en fortsatt fin dag! Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 uansett hvor du slo opp teltet ditt. Ser ut for at nimbuster og enter4u begge vet mer om dette enn de fleste andre av oss. Sitér dette innlegget Link to post
terjemar Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Dessuten - og mere "to the point", så er det etter det jeg har hørt en fordel med en havnesjef som setter ned foten og markerer seg i Son. Fint at temaer som dette kommer opp, og nettopp hindrer, eller i hvertfall setter søkelyset på, kameraderi i forhold til båtplasser. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Nå har det vært fritt for sure oppgulp og negative innlegg i lang tid her inne, mye trivligere når folk/medlemmer prøver å hjelpe hverandre og er posetive. Det hører hjemme i båtlivets ånd. Jeg holdt meg lenge borte, følte meg ikke hjemme og var lite lysten på å skrive innlegg, på grunn av kranglefanter som var/er ute etter å få igang saftige og usaklige diskusjoner. Jeg er ikke av den hårsåre typen, men jeg oppfordrer likevel enkelte til å tenke seg om to ganger før de skriver. Sannsynligvis dumt av meg å skrive dette, da det beste antagelig er å tie dem ihjel. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 (redigert) Den nye havnesjefen gjør bare jobben sin han...all ære til ham for det. Det motsatte kan sies om den forrige, dessverre. Det var sannelig på tide at det ble endring på dette, slik at alle båteiere vet hva de har å forholde seg til. Forøvrig hyggelig at Kingsea kommer inn fra sidelinjen her, men jeg tror ikke at Kingsea skal rope for høyt om smakfulle innlegg. Var nå det jeg skrev så himmelsk usmakelig da? Det må vel da være fritt frem å reagere på en eller annen måte på enkelte innlegg, Kingsea? Enkelte tar seg tilrette overalt, sånn er det bare. Men at det skal utløse nærmest en generalisering om hvor blærete og arrogante båteierne i Son er, da syns jeg med rette en kan reagere. DET innlegget syns JEG var usmakelig. Og så var det Kingsea igjen, som angriper meg pga et for ham et usmakelig innlegg fra min side. Jeg arresterer enter4u og du arresterer meg, og jeg arresterer deg. Redigert 7.Februar.2009 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Jeg er helt enig med deg Finn Erik. Sitér dette innlegget Link to post
Roald Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 I havnen hvor vi har båten er det glidere langs flytebryggene, for feste av utrigger. Etter at alt var målt opp og montert, tok de en sprayboks og merket plasseringen av utriggeren med en liten malingsflekk. Enkelt, effektivt og små muligheter for å gjøre forandringer uten at det er lett synlig for alle. Sitér dette innlegget Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
mart69 Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 måtte for noen år siden ta båten opp midt i sommersesongen p.g.a motor problemer. Tok ca 3 uker å ordne. Når jeg kom tilbake til havnen min, og skulle inn i min bås fikk jeg sjokk. Eieren av nabobåsen hadde fått seg ny båt, og flyttet utliggeren mellom våre plasser. Jeg hadde knapt fått plass til en kano Heldigvis ordnet styret raskt opp. Men jeg ble overrasket over hvor frekk enkelte kan være. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Son ja, i neste uke skal jeg være et par netter på Choicehotel Quality Resort & Spa Son... Er det i nærheten av de omstridte båtplassene? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
nimbuster Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Omstridte er de vel ikke? Omtalte men ikke omstridte... Ja, begge områdene ligger jo i Son, og Son er jo et lite sted. Det er gangavstand mellom områdene,, men jeg tror ikke det er så mye å se på på denne tiden av året. Det meste er hvitt. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Syns han havnesjefen virker som en rettskaffen mann..... Den nye sjefen er ex-politimann, jobbet med bl.a. Lommemannsaken. Her er litt av ambisjonsnivået skissert: http://www1.vestby.kommune.no/k2000/k2pub....t&frame=yes. Håper at jeg til våren får plass i havna jeg har brukt i nær 20 år. Man vet jo aldri hva som skjer med nye koster. Fra den "gamle" havnesjefen har jeg skriftlig at jeg er tildelt ny plass. Fra den "nye" har jeg skriftlig at jeg står på venteliste. Jeg vet ikke riktig hvilke forpliktelser kommunen har i forhold til allerede inngåtte skriftligte avtaler....skal bli spennende å se. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.