Jump to content

Syrefaste rør

bliss X

Recommended Posts

jeg har hørt deg fortelle om din lokale skraphandel Poseidon, og er evig misunnelig..

Ettersom jeg forstår finnes det der metaller, rør, kabler og masse annet "snacks" for en som alltid "har noe pågang".

Desverre vet jeg ikke om noe sånt her i omegn.

Suzuki

No boat needed..

jeg har hørt deg fortelle om din lokale skraphandel Poseidon, og er evig misunnelig..

Ettersom jeg forstår finnes det der metaller, rør, kabler og masse annet "snacks" for en som alltid "har noe pågang".

Suzuki

Spørs hva du mener med Oslo og omegn :lol:

Det ligger en  på Holm ved Sande i Vestfold, en på Løvøya i Borre , en på Sem tror jeg det er som ting og tang er sortert.

Suzuki

Hos Teigen i Drammen betaler jeg normalt en 50-lapp for det jeg kan holde i ei hand. Utover det betaler jeg en latterlig kilospris i forhold til nytt. Det varierer selvfølgelig en del hva du kan finne i skraphaugene. Kanskje litt langt for deg å reise til Drammen, men jeg er sikker på du kan finne tilsvarende skraptomter i Oslo området.

men nå er det visst slutt på å handle hos teigen... :cryin:dem vil ikke ha noen gående på tomta...sikkerhetsprob/maskiner... :sad:og så tjente dem visst ikke nok på slikt "småsalg".... :headbang:så nå er det "matrialtørke" hos meg...men det var visst noen i vestfold hørte jeg :smiley:og takk for det! :lol:

• 3 måneder senere...

Den var morsom :lol:

Hele bakgrunnen vet vi ennå ikke, men siden den sansynlige historien er ganske 'intensiv' kan jeg jo fortelle noe til de litt mer interesserte:

Da vi prøvekonverterte Yabb til Invision i november viste det seg at en rekke gamle tråder ikke ble med over. Tror det var de 24 eldste trådene. Merkeligvis var det en tråd i midten bland dem som tilsynelatende lot seg konvertere likevel: Syrefaste rør.

Et første forsøk var å få trådene opp til forsiden igjen - noen vil nok huske det, ja. Men det hjalp ikke.

Vi oppdaget at de hadde noe mer felles: tidspunktet når tråden ble startet inneholdt ordet 'klokken' og starttidspunktet i YaBB blir lagret som tekst. Hmmm, det kunne jo være at den amerikansk gjennomsyrete programvaren hadde ikke peiling hva 'klokken' er for noe... Jeg fjernet det manuelt fra de trådene, Lasse prøvekonverterte og - vips - alt lot seg konvertere.

En takk forøvrig til SveinHa (tror jeg det var; finner ikke tråden i farten) som foreslo å korte ned på tidspunktvisning. Ellers hadde vi ikke sett den lille forskjellen :flag:

Men nå kommer det altså for dagen at konverteringen bare gikk tilsynelatende bra - den kuttet ut den eldste del av tråden og gikk berserk med tidspunktet: det ble satt til det tidspunktet da Unix sin tidsregning ble påbegynt 1.1.1970 (med noen unøyaktigheter som jeg ikke kan forklare)

Redigert av Andreas (see edit history)
  • 2 år senere...

:flag:

Er ute etter syrefaste rør på ca Ø 22 mm men så skulle jeg hatt ett tynnere som passer inni dette noen som vet hva som passer innihverandre av rør i denne diam ø 22 er utv.

Hei , dersom du har et Ø 22 mm rør med 2 mm veggtykkelse, får du 18 mm lysåpning. Du kan da benytte Ø 18 mm. Håper jeg forsto deg riktig. Begge rørdimensjonene er vanlig standard i hydraulikkbransjen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...