Brumle Startet 4.Oktober.2002 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2002 Noen som vet forskjellen på en MD 2 B og en MD 11 C Etter det jeg kan se er disse svært like Sitér dette innlegget Link to post
kjma Svart 4.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2002 Den store forskjellen er at MD11C har løse sylinderforinger og er da billigere å overhale Sitér dette innlegget Link to post
LarsB Svart 3.November.2002 Link til dette innlegget Svart 3.November.2002 MD3B ble erstattet av MD17C i 1975, MD17c ble erstattet av MD17D (3000 serie) i 1980 Sluttprodusert ca 1985 Sitér dette innlegget Link to post
LarsB Svart 3.November.2002 Link til dette innlegget Svart 3.November.2002 He,, kansje et snodig svar når du spurte om MD2 / MD11, men saken er den samme der ! MD2 ble erstattet av MD2B (fra 16 til 24 hk) og i 1975 til MD11C osv.... beklager Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 3.November.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2002 Har hørt at denne blokka egentlig kommer fra en bensin motor, er dette riktig Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 22.Februar.2003 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2003 Fikk en tlf fra en kompis med et spørsmål som ikke jeg kunne svare på kansje en av dere kan?. Han har en pinnebåt med en Volvo Penta 28 HK med seildrev. Mener å huske at den er 28 HK men er ikke sikker på det. Øverst på motor, kan han fortelle at det står en umbrakolignende skrue (stor i størrelsen) og her svetter det litt olje fra (rundt) Hva er denne skrua til?? Gode tetteforslag?? Motoren er etter det jeg vet en 85/6 model. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.Februar.2003 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2003 Jeg kan ikke svare deg på det, men utfra det du beskriver er vel dette en MD 2003? Ville tippe at det enkleste var å ringe til et VP verksted å spørre. Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 23.Februar.2003 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2003 Enig med Lasse i at dette er en VP 2003 motor. Skruen som beskrives er rett og slett hovedskruen som holder toppdekselet på plass. På undersiden av dette er det vel egentlig ikke noe oljetrykk, men litt plask/sprut forekommer når motoren går. Litt lekkasje rundt denne skruen er et vanlig fenomen som vel mest er av irriterende art. På min en tidligere MD17 motor hadde jeg lignende lekkasje fra alle 3 umbrakoskruene (her er det 3 separate deksler). Problemet løste jeg ved å påføre litt flytende pakningsstoff (den type som også kan benyttes til f.eks. toppakninger) rundt gjenger og skruehode. Er fortsatt tett etter 5 år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.