arvid dagsland Startet 6.Mai.2013 Del på Facebook Startet 6.Mai.2013 Har en mercury 115hk optimax som går fint på tomgang og opp til 10 knop. Jeg gir gass og ingeting skjer videre.NOEN IDEER NB plugger,bensinfilter og wieroverføring ok Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Hvor gammel er den ? Har du Smart Craft instrumenter/display? Noen akustiske alarmer ? Har en 90 hk Optimax selv - og det er jo samme motor. Hadde noe lignende for en del år siden - det var en styrekrets for en av pluggene. Har forstått det slik fra verkstedet at om det er noe galt med desse motorene så vil de automatisk redusere maks turtall til litt mer enn tomgang - Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Ca 2500o/min maks? På min 80Efi får jeg ikke mer enn 2500 når motor står i fri, samme hvor mye gass jeg gir. Kan ikke bare være en bryter som skal føle fri/gir som ikke virker da? Får du samme maks turtall i fri også? TA Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Kan være en coil, ikke ukjent problem på optimax. Den fusker ved ca 3200 o/min? Sitér dette innlegget Link to post
jkn Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Sjekk hvilket turtall du får når du ruser motoren. Dersom dette er likt med det du får når du kjører er det muligens nøytralbryteren som er defekt. Da tror motoren den er i nøytral og vil ikke over-ruses. Verksted finner dette ut på en liten stund med PC diagnose. Alternativ er Coil. Sitér dette innlegget Link to post
arvid dagsland Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 har bestilt diagnose,får se hva denne sier Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.