Kotnes Startet 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2013 (redigert) Har et problem med min D6 diesel som er at den vil ikke starte når den er varm. Når motoren er kald starter den med en gang men kjører en tur og får driftstemp på motor er den umulig å starte igjen. Må vente til den blir kald. Har nok strøm på startbatteri. Virker som det er et dieselproblem. Da jeg prøvde å pumpe på luftinga til dieselen så den ble hard og ga motoren ekstra strøm så starteren gikk enda raskere fikk jeg den igang men slik skal det jo ikke være. Noen som har noen ideer om dette eller har vært borti problemet før. Motor er fra 2006 og har gått 750 timer. Redigert 6.Mai.2013 av Kotnes (see edit history) Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
haugi Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Har ikke peiling på sånne problem, men for meg kan det høres som om det er en temperaturføler som ikke er helt som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Hmmm, den var litt lei. Dieselmotorer som ikke starter har enten lekkasje i lavtrykkssiden i dieselsystemet eller feil på en sensor. Hvis det hjelper å pumpe på primepumpen på finfilteret tyder det på at det kommer inn luft. Enten i en slange eller et utett filter. Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Hvis det kommer luft i systemet ville den jo ikke starte når den var kald heller vil jeg tro. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Bitteliten Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Jeg hadde en D4 som ikke starta da den var varm overhode. Måtte bytte ECU Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Hva er en ECU ? Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
DieselDahl Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Electronic control unit. Hjernen på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 OK. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Kotnes Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Ifølge to forskjellige volvoverksteder var det bare og montere en tilbakeslagsventil på sugesiden på dieseltilførsel så skulle det være i orden. De hadde gjort det på flere motorer. Er visstnok standard på nyere motorer. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.