Ocean Queen Startet 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2013 (redigert) I dag går turen til Nederland ,for henting av ocean queen. Her er en smakebit på akterenden .https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50618/mine_bilder.jpg Redigert 7.Mai.2013 av Ocean Queen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Rainbow Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Lekker rumpe det der! Bare la forbudt lappen henge der, er jo tross alt ikke alle som forstår det der med å ta av seg på beina når de er om bord i andre sine båter.. Gleder meg til flere bilder.. Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Flott båt. Gratulerer. Håper det kommer mange bilder underveis. Kan vi følge dere og på AIS? God tur hjem. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ocean Queen Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 (redigert) Jeg er litt klønete enda, men jeg må jo prøve å få dette til https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50618/dsc_0002.jpg Redigert 7.Mai.2013 av Ocean Queen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 (redigert) Legger ut bildene direkte for deg.. Flott båt er det, og lykke til på hjemturen Redigert 7.Mai.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Ocean Queen Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50618/dsc_0008.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50618/dsc_0002.jpg Takk til Sydvesten Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Dette gleder vi oss til! Legger du ut mAIS? Håper turen blir skikkelig minnerik! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
glalaks Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Flott båt! Bra planlagt med en ny hentetråd nå rett etter sap fortøyde den forrige:) Et tips ang bilder. Når du skriver innlegg er det en bilde/image knapp. Trykk der og lim inn linken til bildet så får du bilde opp i innlegget:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Ocean Queen Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Ikke bare båtbensin, men dr Nielsen burde man i hvertfall få på blåresept. Var der nede for tre uker siden. Da skulle vi kjøpe dr Nielsen. Kostet kr 79,- pr flaske. Vi tok to flasker og da vi kom til kassen fikk vi 10% rabatt fordi vi kjøpte to! Det er jo nesten blåreseptpris!!! Tusen takk for tips vedrørende bilder. Den skal vi bruke. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 God tur OQ :-) Skal bli spennende og følge med dere. Fikk dere til iPad appene som vi pratet om? Når båten kommer hjem, tipper jeg den er så blankpolert at måkene går i spagaten om de prøver seg, lol ;-) (vi ler enda av den kommentaren din) God tur hjemover :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Mariell Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Ny Trawler hente tråd fra Holland. gleder meg allerede. Hvor mange dager regner dere med å bruke til klargjøring? Var det slik at dere planla å ta turen hjemmover som en rolig ferie tur? Eller er det 20 timers økter ala Sap dere har i tankene? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
aebi Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Gratulerer! Nå må du informere her; modell, str, motor og utstyr? OG samme løypa som SAP? Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Sorry O.O. Du har fortalt dette i tråden til SAP : Båten vi skal hente til uken står hos Kempers Watersport i nederland. Type Ocean Alexsander 426 classicco sedan. bygget i 1998. Motorer er cat 3208a på 210 hk. Levert til kunde i tyskland juni 1999. Kjøper var da 74 år gammel. En sporty gubbe; kan man si ! Den har aldri vært i sjøen: kun på kanalene i Nederland og Tyskland. Eieren døde for vel 3 år siden,å sist år ble båten lagt ut for salg hos Kampers Watersport.nl. Hun hadde da stått lagret inne i 3år. Motorer var kun gått 325 timer. Hun er nesten som ny. Det tok lang tid fra bud ble gitt ,og til vi fikk svar. Dette pga at alt gikk igjenom dødsboets advokat. Det var en pirrende ventetid !!! Det var mye som måtte gjøres med båten for å få den til å fungere i skandinavia. Blant annet: bytte 4plater el komfyr til 4plater gass.+++ .Alt er nå topp, så det er kun å puse over henne med vask,voks og motorservice. Vi har fått utrolig god servce av Kampers. De har to flotte havner med gåavstand til alt hva man kan ønske seg i idylliske Kudelstaart og Alsmeer. Vi skulle sist bli i 7 dager, men det ble 10 dager. Det er så utrolig flott der ! Det er mange godbiter der nede,og nederlendere kan behandle båter. Så det er vår anbefaling; ta turen dit å kjøp båt ! Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Ser ut som en herlig båt, gleder meg til og følge med !! Sitér dette innlegget Link to post
sjöfugelen Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Det er mange godbiter der nede,og nederlendere kan behandle båter. Så det er vår anbefaling; ta turen dit å kjøp båt ! Enig med deg. Veldig god service og hyggelige folk. Kjöpte båt selv der i 2011. (Bruinisse) Gjorde handelen i februar, og lå gratis ved kai med ström og vann til jeg hentet båten i juni. Seilturen hjem var enkel og grei. Eneste utfordringen var kryssing av innseilingen til Rotterdam. Måtte holde kontakt med trafikkcentralen der på VHF hele tiden mens jeg krysset. Det ble noen manövrer stb/bb for unnastyring store tankskip. På avstand ser det ut som dem ligger stille, men så plutselig kommer dem i 12-14 kts. God tur hjem Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Hvordan er båten instrumentert? Radar? Og har den thrustere foran og bak? Får vi mer informasjon om ruten dere vil gå? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LALUNA II Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 stille på denne tråden ..Hva skjer ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Har dere kommet dere avgårde nå, Ocean Queen? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 20.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2013 Veldig stille her ...er det så at pluselig er de hjemme Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Balder ll Svart 20.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2013 Har sendt mail og sms, ikke noe svar ! Morten Sitér dette innlegget Link to post
Ocean Queen Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Hei der ute. Vi er fremdeles i Holland, men i morgen starter vi turen hjemover. Det er og har vært mye regn og vind, men vi reiser allikevel. Nettilgangen har ikke kommet før nå. Vi gleder oss til å utforske kanalene i første omgang. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Hvis dere har smarttelefon eller nettbrett hadde det vært fint med "mAIS" innstallert slik at vi kan følge eisen nordover. Hva heter trawleren? Lykke til og god tur! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
LALUNA II Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Noe nytt her 10 dager uten et pip ....... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Fremdeles ingen info her ....... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.