Jump to content

Hente båt i Nederland. Ocean Queen.

Ocean Queen

Recommended Posts

Legger ut bildene direkte for deg..

bilde

bilde

Flott båt er det, og lykke til på hjemturen

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Flott båt! Bra planlagt med en ny hentetråd nå rett etter sap fortøyde den forrige:)

Et tips ang bilder. Når du skriver innlegg er det en bilde/image knapp. Trykk der og lim inn linken til bildet så får du bilde opp i innlegget:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Ikke bare båtbensin, men dr Nielsen burde man i hvertfall få på blåresept.

Var der nede for tre uker siden. Da skulle vi kjøpe dr Nielsen. Kostet kr 79,- pr flaske.

Vi tok to flasker og da vi kom til kassen fikk vi 10% rabatt fordi vi kjøpte to!

Det er jo nesten blåreseptpris!!! :thumbsup:

Tusen takk for tips vedrørende bilder. Den skal vi bruke. :cheers:

Ny Trawler hente tråd fra Holland. gleder meg allerede.

Hvor mange dager regner dere med å bruke til klargjøring?

Var det slik at dere planla å ta turen hjemmover som en rolig ferie tur?

Eller er det 20 timers økter ala Sap dere har i tankene?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Sorry O.O. Du har fortalt dette i tråden til SAP :

Båten vi skal hente til uken står hos Kempers Watersport i nederland. Type Ocean Alexsander 426 classicco sedan. bygget i 1998. Motorer er cat 3208a på 210 hk. Levert til kunde i tyskland juni 1999. Kjøper var da 74 år gammel. En sporty gubbe; kan man si ! Den har aldri vært i sjøen: kun på kanalene i Nederland og Tyskland. Eieren døde for vel 3 år siden,å sist år ble båten lagt ut for salg hos Kampers Watersport.nl. Hun hadde da stått lagret inne i 3år. Motorer var kun gått 325 timer. Hun er nesten som ny. Det tok lang tid fra bud ble gitt ,og til vi fikk svar. Dette pga at alt gikk igjenom dødsboets advokat. Det var en pirrende ventetid !!! Det var mye som måtte gjøres med båten for å få den til å fungere i skandinavia. Blant annet: bytte 4plater el komfyr til 4plater gass.+++ .Alt er nå topp, så det er kun å puse over henne med vask,voks og motorservice. Vi har fått utrolig god servce av Kampers. De har to flotte havner med gåavstand til alt hva man kan ønske seg i idylliske Kudelstaart og Alsmeer. Vi skulle sist bli i 7 dager, men det ble 10 dager. Det er så utrolig flott der ! Det er mange godbiter der nede,og nederlendere kan behandle båter. Så det er vår anbefaling; ta turen dit å kjøp båt !

Det er mange godbiter der nede,og nederlendere kan behandle båter. Så det er vår anbefaling; ta turen dit å kjøp båt !

Enig med deg. Veldig god service og hyggelige folk.

Kjöpte båt selv der i 2011. (Bruinisse)

Gjorde handelen i februar, og lå gratis ved kai med ström og vann til jeg hentet båten i juni.

Seilturen hjem var enkel og grei. Eneste utfordringen var kryssing av innseilingen til Rotterdam. Måtte holde kontakt med trafikkcentralen der på VHF hele tiden mens jeg krysset. Det ble noen manövrer stb/bb for unnastyring store tankskip. På avstand ser det ut som dem ligger stille, men så plutselig kommer dem i 12-14 kts.

God tur hjem :flag:

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...