Perra Startet 2.Mars.2005 Del på Facebook Startet 2.Mars.2005 Hei.. jeg lurte på om det egner seg å stå på vannski når man har en bever 11 fot med 30 hk? den skal gjøre opp til 35 knop.. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Hei.. jeg lurte på om det egner seg å stå på vannski når man har en bever 11 fot med 30 hk? den skal gjøre opp til 35 knop.. <{POST_SNAPBACK}> Ja da det går så det griner det... Hebbe hadde en 14 foter med 30 hk og jeg dro min far lett som bare det med den, litt tungt å få den opp om en starter med den som skal stå i fra vannet, men når en først er oppe så går det bra. Skal en stå på en ski er det kanskje lurt å vente med å sparke av seg den ene skia til en er oppe. (35 knop hørtes mye ut på denne båten med denne motoren, tror ikke min båt runna 30 knop, husker den gikk like fort som en GH 11 med 25 hk...) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
SveinHa Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Nå er det en del år siden jeg stod på vannski men har hatt adskillige timer etter en gummibåt med 40 og 50 hk. Du vil nok få samme problemet som jeg hadde med gummibåten, at den er for lett til litt seriøs slalomkjøring. Når jeg dro LANGT til siden dro jeg båten nesten ut av vannet. Ikke det store problemet men greit å være klar over. 30 hk bør være greit nok på en såpass lett båt men du bør ikke være så alt for tung selv. Brukbar fart til vannski er gjerne rundt 25 knop og stort mer får du vel ikke med en mann på slep. Jeg prøvde meg et par ganger på ski i 39 knop. Det var styggfort og jeg kan love deg at vannet er rimelig hardt NÅR du går på trynet...... Om du ikke tryner alt for hardt dabber du av gårde 50 meter før du blir våt.... Et par billige ski og line koster ikke så mye så det er verdt et forsøk. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Piruto Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Hva med vannski etter en Fjord 24 Weekender med AQAD40B/290DP? Sitér dette innlegget Link to post
Perra Svart 2.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 ok.... takk for informasjonen... jeg skal en tur for å se på båten til helgen skjønner dere.. så vil jeg ha en båt som jeg kan stå på vannski med Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Hva med vannski etter en Fjord 24 Weekender med AQAD40B/290DP? <{POST_SNAPBACK}> Sto på vannski etter en 24 fots Bayliner i sommer, tror den er mororisert med en Merikrusier på 260 hk. Den båten bare rykka meg rett opp av vannet uten noen form for problemer og da var det ca 20 år siden sist jeg hadde stått på disse morroplankene. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
unknownuser Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 (redigert) Dro opp en kar på wakeboard i fjor sommer etter min båt... (Bayliner 2858 m/ 340 hk BENSIN !!!) ...merket ikke at han var der en gang ! (men det var en dyr fornøyelse, bensinen forsvant fort på sånn kjøring...) mvh harBayliner Redigert 2.Mars.2005 av harBayliner (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Tror nok du må slite litt med å komme opp i plan litt avhengig av vekta på personen du skal dra opp. Farta du oppgir er vel kanskje i nærheten av sannheten. Min Terhi Microfun runder 30kn med 25Hk. Å dra opp lett person på vannski er et slit for meg, så det har vi lagt på hylla. Å slepe ring eller knee-board går greit, men jeg må være veldig påpasselig i svingene for ikke å miste hele farta. Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Buster 14 med en 25 hk går - med et nødskrik - om den som skal opp veier under 80 kilo... Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Denne skulle vel gjøre sus i serken. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
eysteind Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Tror dere det vil gå ann å stå på vannski etter en halco 26 med 200hk diesel og ca. 30 knop? Det hadde vert tøft!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Hei ! Det kommer til å gå som skudd i ost, Eysteind! Men kommer du til å marsje på 30 k tror du? mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
GeirFrode Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Tror dere det vil gå ann å stå på vannski etter en halco 26 med 200hk diesel og ca. 30 knop? Det hadde vert tøft!!!!!! <{POST_SNAPBACK}> He-he... Det kommer til å gå så det suser! Har selv kjørt vannski med en Tresfjord Ultra 300 med 200 hk. Den er større enn Halcoen. Gjorde 25 knop på max. Det var nesten som å stå på vannski etter danskebåten... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Hei ! Det kommer til å gå som skudd i ost, Eysteind! Men kommer du til å marsje på 30 k tror du? mvh Jan S <{POST_SNAPBACK}> Det var nok litt optimistisk! Toppfarten tipper nok 30 knop. Har snakket med andre halcoeieren med 41 motor, og de gjorde 30-33 knop på full pinne. Vil nok tippe eg kan holde en grei marsjfart mellom 20 og 25 knop.... Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 (redigert) Dro 3 karer på en gang med denna her for noen år siden. V8 på nesten 300 hk. Blei veldig dyrt å bruke. Desverre har denne båten brent opp. Redigert 3.Mars.2005 av Kotnes (see edit history) Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.