Jump to content

82 Evinrude 25 mangler tilt, hvilke deler trenger jeg?

trekko

Recommended Posts

Nå har admin hjelp til litt med rubrikken ser jeg....
Er usikker på om den ska ha tilt, bruker en stropp nå og henger opp motor i.

Men om det finnes deler at bygge om med så er det greit..

Kommentar fra moderator: Moderator tolket at den opprinnelige tittelen "Tilt på 82 Evinrude 25?" kombinert innholdet i innlegget dithen at du lurte på hva du trengte for å få tilt på din motor også, men ser jo nå at jeg misforstod.

Hadde tittelen vært "Skal det være tilt på 1982 Evinrude 25?" så hadde det ikke vært til å misforstå.

Som en generell kommentar til endel medlemmer, baatplassen er et forum for båt, ikke kryptoanalyse... :wink:

Det er tiltepinnen. Det er denne du justerer vinkelen på motoren i forhold til akterspeilet når motoren står i kjøreposisjon.

På motorfestet er det 4-6 hull der du trer denne pinnen inn fra siden.

For å sette motoren i opptiltet posisjon er det ei skinne med et spor og en tapp som du hekter i sporet på skinna.

Har bilde av en 15hk Evinrude jeg kan legge inn hvis du vil.

Her er bilde fra min 15hk Evinrude,ikke sikkert det er helt likt som på din men.

På første bilde ser du den skinnen med en "bolt" i som holder motoren oppe når du vipper den helt opp.

Du ser også tiltepinnen med det låseklipset i svartplast

På andre bilde ser du den svarte plastknotten i enden av skinnen som er til gruntvannstilling.

bilde

bilde

Hmmm,det skal nok være en form for lås i opptiltet stilling på den.

Men ikke sikkert det er likt som på min,tror det er en 1980 modell + -.

På noen motorer er det bare en enkel liten brakett med en 90 grader som du vrir rundt.

Denne er festet rett foran den fettklatten på det siste bildet dit.

Men du kan jo bruke en trekloss mellom stammen og motorfestet når du skal ha motoren opptiltet fra vannet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...