trekko Startet 9.Mai.2013 Del på Facebook Startet 9.Mai.2013 Savner tilt til min gamle motor, men er usikker på om den ska vare der. En kamrat som har en nyere har den. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Nå har admin hjelp til litt med rubrikken ser jeg....Er usikker på om den ska ha tilt, bruker en stropp nå og henger opp motor i.Men om det finnes deler at bygge om med så er det greit.. Kommentar fra moderator: Moderator tolket at den opprinnelige tittelen "Tilt på 82 Evinrude 25?" kombinert innholdet i innlegget dithen at du lurte på hva du trengte for å få tilt på din motor også, men ser jo nå at jeg misforstod.Hadde tittelen vært "Skal det være tilt på 1982 Evinrude 25?" så hadde det ikke vært til å misforstå. Som en generell kommentar til endel medlemmer, baatplassen er et forum for båt, ikke kryptoanalyse... Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Hva er dette? http://www.ebay.com/itm/OMC-391270-0391270-Tilt-Pin-Assembly-Evinrude-Johnson-25-HP-1981-1984-/321010654987?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item4abdb9df0b&vxp=mtr Jeg har ikke den på min motor. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 11.Mai.2013 Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Det er tiltepinnen. Det er denne du justerer vinkelen på motoren i forhold til akterspeilet når motoren står i kjøreposisjon. På motorfestet er det 4-6 hull der du trer denne pinnen inn fra siden. For å sette motoren i opptiltet posisjon er det ei skinne med et spor og en tapp som du hekter i sporet på skinna. Har bilde av en 15hk Evinrude jeg kan legge inn hvis du vil. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Ok, da er det kun en annen type pinne en den jeg har nå. Ja, hvis du har tid til det så er det fint =) Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Legger opp litt bilder her på min motor. Har sett på alle bilder på ebay på evinrude swivel men ikke funnet noe likt som jeg har. Årsmodellen er ikke 1982, men 1983 har jeg å funnet ut. Men her er bilder av min motor hvis noen har en ide om sånt gammelt skrot.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 11.Mai.2013 Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Her er bilde fra min 15hk Evinrude,ikke sikkert det er helt likt som på din men. På første bilde ser du den skinnen med en "bolt" i som holder motoren oppe når du vipper den helt opp. Du ser også tiltepinnen med det låseklipset i svartplast På andre bilde ser du den svarte plastknotten i enden av skinnen som er til gruntvannstilling. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Ok, takk! Ser ut på den støypa delen (festebrakett) som at jeg ikke har eller ska ha tilt. Ser ikke ut som om det er forberett for det. Så tungvint.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 11.Mai.2013 Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Hmmm,det skal nok være en form for lås i opptiltet stilling på den. Men ikke sikkert det er likt som på min,tror det er en 1980 modell + -. På noen motorer er det bare en enkel liten brakett med en 90 grader som du vrir rundt. Denne er festet rett foran den fettklatten på det siste bildet dit. Men du kan jo bruke en trekloss mellom stammen og motorfestet når du skal ha motoren opptiltet fra vannet. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Ja, hvis jeg ikke klurer ut noe så er det ikke noen dum ide. Den flyter ju hvis jeg mister den når jeg kåler med at få den på plass bak der, hehe. Men se på den her bilden, Mener den stemmer bra med min motor og der er det ikke noen sperre som jeg finner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.