Jump to content

Hurt HWB 10 gear havarert, er på vei til Shetland. Trenger deler


arkmarin

Recommended Posts

For de som har peiling på dette så spiller det kanskje ikke noen rolle...jeg kan ikke så mye, men heter det Hurth HBW eller HWB? Ved søk på finn er benevnelsen HBW..

 

Er dette deler som typiske båtverksteder har inne eller er det en gammel type som er kun å oppdrive på det private markedet?

 

Verksteder i Ålesund er Remvik og Standal, Gulliksen, tja, hvem flere? Ta en telefon til dem, så kan det jo hende de kjenner til noen som kan ha.

 

Lurer faktisk på om begge er lørdagsstengt. Men om dere får napp hos noen, så kan jeg forsøke være behjelpelig med å avhente. Dog har jeg arbeidshelg.

 

Ellers så er jo både Molde og Kristiansund to maritime byer som kan ha slikt.

 

http://www.gulesider.no/firma/j-weiberg-gulliksen-as:p10000786593?search_word=gulliksen

 

http://www.gulesider.no/firma/remvik-standal-as:p10004284427?search_word=remvik+%26+standal+a%2Fs

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Lamellene ble sendt ifra KGK i Oslo med fly på formiddagen.

Kulelager fikk vi kjøpt i Ålesund. Vi fikk låne verkstedet til Weiberg & Gulliksen for demontering av gearet.

Lamellene ankom med Jetpak til Vigra på ettermiddagen. Etter et par timer på verkstedet til Lufttransport AS hvor vi fikk låne litt arbeidsbenk og en hydraulisk presse så ble gearet som nytt igjen.

Vi var på vei til Shetland et par timer senere.

Takk til Weiberg & Gulliksen , KGK Norge AS og Lufttransport AS for utmerket hjelp og service.

 

(Når gearet var på plass så glemte jeg å oppdatere tråden i farten.)

 

Hilsen Nette ( mannskap på If.. )

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...