BingoBonzo Startet 10.Mai.2013 Del på Facebook Startet 10.Mai.2013 Vurderer å ta med oss sykler på båtturen og lagre disse i motorrommet mens vi er i båten. (Et par barnesykler, terrengsykkel for admiralen og en gammel racer for skipperen) Vurderer å skru inn noen øyer for feste i "bunnstokkene" hvor motoren er festen for å holde de på plass. Er dette greit og er det noe spesielt vi bør tenke på? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Fantino Svart 11.Mai.2013 Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Har vurdert det samme, men har en følelse av at de vil ruste temmelig raskt da motoren drar inn temmelig mange m3 med luft som er full av sjøsprøyt. Ville testet litt med en sykkel som ikke er favorittsykkelen først. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Mai.2013 Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Vi har hatt sykler liggende i motorrom de siste årene. De har ikke hatt vondt av det, jeg har de separert med noen lettvegger men det er samme luften i begge avdelingene. Det ble for irriterende å ha de på dekk så vi kjøpte noen sammenleggbare billigsykler. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Har vurdert det samme, men har en følelse av at de vil ruste temmelig raskt da motoren drar inn temmelig mange m3 med luft som er full av sjøsprøyt. Ville testet litt med en sykkel som ikke er favorittsykkelen først. Takker for svar! Bare en tanke; ville ikke alt annet (rustbart) som fantes i motorrommet ruste ganske kraftig hvis det var slik at trekkes inn mye luft med sjøsprøyt? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
eiju Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Har hatt sykler i motorrommet i åresvis. Ingen rust på hverken på BT billigsykler eller Montague Crosstown, som er virkelig å anbefale. Fullsize dekk, nesten som en fullverdig hybridsykkel. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 (redigert) Jeg havde to foldecykler fra billig-forhandleren i motorrummet på min Forbina i tre sæsoner. Ingen rust på dem, selv om kvaliteten er kinesiske Greenfield-cykler. Derimod havde jeg dem på en tur på fordækket. Det kunne ses med det samme. En Targa, jeg så i Marstrand havde to cykler fastspændt på indersiden af motorlugerne. Det var smart! I Forbinaen var motoren i en kasse, så der var plads udenom, i min nuværende er der ingen afskærmning til remmene, så jeg vil ikke have løse genstande i motorrummet. Selv om der kunne være plads nok. Redigert 13.Mai.2013 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Jeg sykler halve året i saltlake her på solkysten, og det er ikke rusten som sådan som tar knekken på den. Det er slitasjen på drivverket som gjør, begrenset hvor lenge det lønner seg å skifte kjede/tannhjul. Å lagre sykkel i motorrom må være uproblematisk, vask og vedlikehold har de alltid godt av. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Har fullsizesykler fra BT stående strappet mot rekka framme på andre sessongen. Ingen rust enda, men da sprayer jeg felger og andre ubeskyttede deler med Tectyl Transparent før sessongstart. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
overoe Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Hadde med en landeveissykkel på 4 ukers tur i fjor sommer og det var ikke anntydning til rust på den. Som det er nevnt i tråden her så er det andre ting som er større trussel for sykkelens levealder. Så kjør på. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Jeg har også god plass til noen sykler i motorrommet, men da må motoren ut... Skjønner at mange har store båter med mye plass, mens noen andre av oss er glad for å få pakket vekk et par ekstra sko. Det er det fascinerende med båtlivet. Det er så nyansert. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 19.Mai.2013 Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 Må vel bare gi meg ende over Miljøet i motorrommet varierer nok mye avengig av veien lufta tar fra luftinntakene og til motor. Det jeg tenkte på er at jeg har lagt merke til at saltet legger seg på ulike steder i motorrommet på mange båter (inkl. de jeg har hatt) og skaper korrosjon på f.eks. ubeskyttede elektriske koplinger og lignende. Selv sørger jeg for at ubeskyttet metall er sprayet med WD40 eller lignende, og det hjelper rimelig bra. Om jeg stryker fingeren på undersida av motorlukene og tester så smaker det temmelig salt, men det skyldes nok at motoren også hos meg står i en "kasse" slik at all forbrenningsluft må over kanten på kassen. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 22.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2013 Takker for tilbakemeldinger, skal da se om jeg tar med meg noen sykler som "prøvekaniner" i år! Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.