Jump to content

St.hans flyttes til nærmeste helg

M/Y Ellen Marie

Recommended Posts

Er det en dag i året jeg godt kan tenke meg å la båten ligge i havn, så er det nettopp denne dagen. Maken til mye galmannskjøring på sjøen, og hensynsløs festing skal men lete lenge etter :smash: 

<{POST_SNAPBACK}>

Tiltredes! St. Hans er vi aldri på vannet pga ovennevnte grunner. Det skjærer meg i hjertet å se all idiotkjøringa av mer eller mindre berusete mennesker på denne dagen. Siste gang vi var på vannet var da min gamle grå moder ville utpå i 11 tiden på kvelden for 15 år siden. Flere ganger var jeg sikker

på at vi ville kollidere. En perfekt dag for å sitte på verandaen med bikkja og grillen og Ørnhild og nyte

nabolagets fred og ro. Ser heller ingen grunn til å dytte St.Hans fylla opp i trynet på avkommet heller.

De oppdager det fort nok av seg selv antar jeg.

For min egen del snakker jeg ikke om en ny andledning til å ta en fyllefest. Det som er realiteten er at familier med småbarn må avslutte kvelden rimelig tidlig.

Alle som har dratt ungene opp halv syv om morgene vet at dette ikke er lett hverken for barna, samvittigheten til foreldre eller tålmodigheten for den saks skyld. Lettere blir det ikke etter en (for barna) litt sein kveld som st. hans gjerne blir.

Så for oss med barn i barnehage eller fritidsordning hadde det vært kjempekos å kunne sitte litt utover kvelden uten å måtte kvie seg til neste morgen.

tj

Redigert av tj (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...