havardius Startet 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2013 Vurderer å kjøpe en Bostrøm 31 MKII (1979-mod) med Yanmar 12 HK. Motoren har et problem ved at den ikke alltid slår inn når jeg prøver å starte den. Det bare klikker. Motoren starter alltid imidlertid etter et par-tre forsøk? Den nåværende eieren har hatt dette problemet i flere år, men motoren starter alltid, sier han. Hva kan årsaken til dette være? Hva bør jeg gjøre? Kan jeg gamble på at dette fungerer også for meg? Hva koster det å bytte startmotor? Emnet er stengt da det ikke følger reglene for utforming av titler. Alle må gjøre seg kjent med Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Du kan starte med å levere starteren inn til et bilelektrisk verksted og be om et pristilbud på reparasjon. I mellomtiden kan du gå over og rengjøre alle kabelforbindelser inkl. jordforbindelsen. Om du ikke anser deg kompetent til dette kan du sikkert få leie en mann fra samme verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Er du sikker på at det er starteren som er problemet? Har hatt liknende problemer på min Yanmar ett par ganger og der har det vert dårlig kontakt i startknappen ( se bilde )som har vert problemet. Løsningen har vert å åpne opp startknappen, spraye inn Okside Cleaner ( fra Biltema f.eks. ), la det tørke noen minutter og så har starten fungert fint etterpå. Greit å starte med det enkleste og billigste først .........? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.