zimsen Startet 13.Mai.2013 Del på Facebook Startet 13.Mai.2013 Under en dorgetur i går kveld så stoppet motoren 3 ganger i l løpet av en par timers tur. Den bare døde , men det hørtes fortsatt ut som pluggene tente , man hørte knitrelyd fra motoren. var bare å vri på nøkkelen så startet den igjen. men slik vil man jo ikke ha det. derfor lurer jeg på om noen har vært borti tilsvarende , eller har noen ideer om hvor man burde starte feilsøkingen.? Kan nevne at jeg dagen i forveien mistet kontrollstrålen når jeg kjørte på full fart. Oppdaget dette ved at jeg plutselig så røyk ut fra eksosen. Var bare å dirke litt i hullet med en fiskekrok så kom strålen tilbake! Motor ble ikke spesiell varm når dette skjedde....sammenheng ? (forøvrig syntes jeg at hullet til kontrollstrålen på disse motorene tetter seg veldig fort , opplevde aldri dette på Hondaen) Takker for all input folk måtte ha og komme med...... Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
mah Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Har samme symptomer på min df15. plugger/ventilklaring skal sjekkes når jeg tar båten på land. Sitér dette innlegget Link to post
zimsen Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Pluggene er helt nye...syntes det er rart at den bare stopper. er ved rundt 1000 omr det skjer.... Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
G-sabb Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Prøv å kjøre den på 5000 omdr.ti min.og prøv igjen.Har samme symtomer på min 50 hk.Når det gjelder kontrollstrålen så ta vekk selve dysa der vannet kommer ut,da hullet er for lite.?Den tetter seg på min også,har kjørt i to år uten dyse og er kvitt problemet. Sitér dette innlegget Link to post
zimsen Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Prøv å kjøre den på 5000 omdr.ti min.og prøv igjen.Har samme symtomer på min 50 hk.Når det gjelder kontrollstrålen så ta vekk selve dysa der vannet kommer ut,da hullet er for lite.?Den tetter seg på min også,har kjørt i to år uten dyse og er kvitt problemet. Skal teste det med dysa.....Ble du kvitt problemet etter at du kjørte den for nesten full pedal , eller tar det bare legere tid til den stopper igjen ? Første gangen den stoppa tenkte jeg kanskje at det bare var ei vannperle e.l i bensinen...men tre ganger syntes jeg er mye , har ikke hatt ett feilslag på den før i går da. Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
dieselfan Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 du nevner selv vannperle, har hatt mye trøbbel med vann i bensinen på min DF15, har du drenert flotørkammert ? min har en ledeslange slik at det er lett og samle opp det som kommer ut, jeg fyller det rett i et glass og lar det stå en stund, da er det lett å se om det er vann tilstede. Meget små dyser og en kronglete forgasser... ikke den beste kombinasjonen. Min motor har heller ikke vannutskiller/filter originalt, men nå har den det... anbefales. Ikke hatt problemer siden. Selvfølgelig er det mange elektriske/mekaniske feil som kan medføre at en 4T stopper på tomgang men statistisk så skyldes det vann/shit..... en annen historie er at forgasseren er noe kronglete å få av og å gjøre ren... tror tannleger har en stor erfaringsfordel mtp rensejobben... Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Hei har ikke hatt problemer med at Suzukimotoren stopper under feks.dorging men den fusker litt av og til,ellers går den veldig fint. Problemet ditt kan vere vann slik som dieselfan beskriver.Du kan jo prøve litt Alron (diesel/bensintilsetning) i tanken også å se om det kan hjelpe.Fås på de fleste bensinstasjoner eller båtutstyr butikker.Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
zimsen Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 (redigert) Nå har jo denne maskinen elektronisk bensininnsprøyting , men tror jeg skal prøve med nytt bensinfilter , ny tank og slange som jeg har liggende. Så får vi se hvordan det tar i vei.....håper i hvertfall det er en bagatell....men med min flaks Redigert 13.Mai.2013 av zimsen (see edit history) Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
mah Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 du nevner selv vannperle, har hatt mye trøbbel med vann i bensinen på min DF15, har du drenert flotørkammert ? min har en ledeslange slik at det er lett og samle opp det som kommer ut, jeg fyller det rett i et glass og lar det stå en stund, da er det lett å se om det er vann tilstede. Meget små dyser og en kronglete forgasser... ikke den beste kombinasjonen. Min motor har heller ikke vannutskiller/filter originalt, men nå har den det... anbefales. Ikke hatt problemer siden. Selvfølgelig er det mange elektriske/mekaniske feil som kan medføre at en 4T stopper på tomgang men statistisk så skyldes det vann/shit..... en annen historie er at forgasseren er noe kronglete å få av og å gjøre ren... tror tannleger har en stor erfaringsfordel mtp rensejobben... Sikkert vann på min tank og. Har du en link til det filteret? Sitér dette innlegget Link to post
zimsen Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Sikkert vann på min tank og. Har du en link til det filteret? Er vel noe slikt man bruker ? : http://www.eurofritid.no/?PageID=19981&ItemID=5120 Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
dieselfan Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 (redigert) Sikkert vann på min tank og. Har du en link til det filteret? Jeg valgte dette filteroppsettet fordi jeg ikke hadde plass til det høye, også har jeg grei tilgang til Maritim, reservefilter koster 49kr.... hæææ ? (Filter/vannutskiller som Zimsen linker til er nok bedre enn mitt, men høyere og dyrere) Jeg har tidligere også brukt grovfilter/vannutskiller som satt under dekselet på Yamaha påhengere for 10 år siden... ikke avansert, ikke dyre, kompakt nok for å få plass i de fleste påhengser og virker som bare rakker'n. Tenk hvor mange verkstedbesøk disse har spart eierne for..... Redigert 14.Mai.2013 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
zimsen Svart 14.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Er der lucas cav 296 fra.maritim du mener ? Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
dieselfan Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 ...beklager zimsen, glemte linken, neste blir vel at jeg glemmer å fylle diesel.... http://www.maritim.no/motor-styring/filter-og-impeller/vannutskiller/vannutskiller-filter-lav-modell Sitér dette innlegget Link to post
zimsen Svart 14.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 ...beklager zimsen, glemte linken, neste blir vel at jeg glemmer å fylle diesel.... http://www.maritim.no/motor-styring/filter-og-impeller/vannutskiller/vannutskiller-filter-lav-modell Ja det skulle tatt seg ut :P.....Sender deg en IM jeg.... Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.