Bekko Startet 13.Mai.2013 Del på Facebook Startet 13.Mai.2013 Satte båten på sjøen i går, da jeg var kjørt en 10 min tid. Fikk jeg alarm , og observerte att drevet sto på -5. Da kjørte jeg på sakte fart hjem , og da jeg fortøyde båten så jeg att det fløt olje rundt båten. Jeg observerte att trimslangene var litt sprukket før jeg sjøsatte , så jeg tenkte på å skifte før jeg satt båten ut. Men det gjorde jeg altså ikke , er det noen her inne som har skiftet disse. Jeg vil bare skifte slangene ute , da slangene innvendig er helt ok.BØE og CO mener att disse slangene er i en del, men på nettbutikken har dei to artikkel nummer. Er det noen som har skiftet disse, som vet hvordan det gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Hvis du kjøper orginaldelene følger det med en anvisning. Jeg tror det er en del jeg og. Men hvis du har elektronisk styring eller dobbelinstallasjon må du ha stb og bb slange. Jeg har bytta 3-4 stk på en dag, men da pakka jeg ut nye drev og fiksa på kampanje før det ble montert i ny båt. Men det er ingen heksekunst hvis du kommer til. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Har enkelinstallasjon, og har skiftet selv. Er litt klønete å komme til, men ikke umulig. Måtte lage en åpning i en ringnøkkel, akkurat lik diameter på slangen, samt kappe nøkkelen akkurat passe på lengden, da fikk jeg løsnet innvendig mutter, skiftet slanger og satt på igjen mutter. Lar seg bare skru noen få grader omgangen, men med litt tålmodighet og god tro på å lykkes går det Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 En kompis byttet i år. I tillegg måtte han bytte begge styresylindrene. Styreslanger måtte byttes året før (2007-8 mod). Det er én slange hele veien til trimpumpa (x2). Klønete og komme til på innsiden for å få løsnet mutteren til gjennomføringen. Ny gjennomføring sittermferdig på de nye slangene. Enda en av VP's genistreker og gjøre ting vanskelig tilgjengelig i tilleg til dårlige slanger som morkner bort. SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
TDV Svart 18.Mai.2013 Del på Facebook Svart 18.Mai.2013 Hei eg har byttet på mitt dph drev. slangene er vell i en bit frå trimpumpa til sylinderene. eg brukte slanger frå eit Volvo DPX eller DPS meiner eg. sidan det var bestillingstid på DPH slanger. virker som fjell den dag i dag:) Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Bekko Svart 11.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 Eg skal begynne på jobben, du som skiftet slanger .Husker du nøkkelvidden på mutter. Sitér dette innlegget Link to post
Engelbert Svart 14.Juni.2013 Del på Facebook Svart 14.Juni.2013 27 mm Sitér dette innlegget Link to post
Bekko Svart 21.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2013 Mutteren er ikke 27mm mye mindre, kanskje 19mm. Kan det stemme. Sitér dette innlegget Link to post
Engelbert Svart 22.Juni.2013 Del på Facebook Svart 22.Juni.2013 Mutteren er ikke 27mm mye mindre, kanskje 19mm. Kan det stemme. Mutteren utvendig er på 19mm. Denne skal brukes som mothold når man skal løsne mutteren på 27mm innvendig.Denne kan være litt vanskelig å komme til. Sitér dette innlegget Link to post
Bekko Svart 25.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 I dag fikk eg skiftet slanger ,det var mye styr , begynte kl 10.30 var ferdig kl 18.30. Det gikk fint å få løsnet mutteren , men det var vanskelig å få løsnet skrogjenomføringen. Måtte prøve å slå den fra innsiden, men det var vanskeilg å treffe. Men det gikk uten å demontere drev, og gjøre noe med motoren. Så nå er eg glad, det er bare å spørre hvis dere skal gjøre samme jobb. Sitér dette innlegget Link to post
dabe Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Takk for i det minste tips om at det går an ;-) Må turbo eller annet demonteres for å komme til på baksiden? Slangene mine er helt morkne og en ser korden, som er rusten. Fikk byttet til styringen på reklamasjon i fjor, men nå er den tiden forbi Ufattelig dårlig slanger Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Synes å huske at tilt-slangene ble byttet på kampanje. Sitér dette innlegget Link to post
Bekko Svart 27.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2014 Nei du må ikke demontere verken turbo eller noe annet, Men du må file en 27mm nøkkel for å skru løs på innsiden. Det er veldig trangt , men det skal gå. Sitér dette innlegget Link to post
yam250 Svart 6.Juni.2015 Del på Facebook Svart 6.Juni.2015 Jeg må løsne motorene å dra de 20 cm fram for å komme til. Vurderer å ta de nye sangene inn en annen plass, oppunder badeplattformen vil være enkelt for min del. Tenk om Volvo kunne laget en gjennomføring med en slange på utsiden og en på innsiden. Da hadde dette vært 1 times jobb. For min del ser jeg for meg 3-4 dagers jobb siden jeg har to motorer Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjef Svart 6.Juni.2015 Del på Facebook Svart 6.Juni.2015 DPH drevet må av.Demonter eksoskrøk og belg.Åndefilter er også lurt/lett og ta bort.Slangene koster ca.1600.- pr. stk.Du trenger en ombygd 27 ring nøkkel,og en 19 nøkkel åpen..Du bør ha en "kråkefot" til de små koblingene/niplene på styrbord pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Engelbert Svart 6.Juni.2015 Del på Facebook Svart 6.Juni.2015 Sikkert litt forskjell fra båt til båt - men jeg byttet slanger på den ene motoren uten å ta av drev. (Jeg anbefaler likevel å gjøre det - det er enklere med drevet av) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.