grawis Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Jeg kjøpte meg Henry Lloyd-klær før novemberseilas fra Oslo til Bergen i fjor. Temperaturene lå stort sett mellom 0 og 5 grader, til dels et ufyselig vær, og klærne gjorde jobben, god og tørr hele tida. Sjøl kjøpte jeg dem på salg for halv pris, og jeg har sett flere forhandlere ha tilbud på dette merket, nå, sist hos Seilmaker Iversen i Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
La Bolina Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 Kjøpte Imhoff-sett på tilbud i fjor høst. Ifølge værmeldingen ser det ut til at det skal få kjørt seg i kveld og i pinsen. Ellers virket det som om SailRacing er det hotte merket i fjor. Christian 8-) Hvordan fungerte imhoff-settet? Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 Hvordan fungerte imhoff-settet?Takket være den gode sommeren, har ikke settet fått kjørt seg så mye, men de gangene det har vært regnvær, har det fungert svært bra. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Enzo Svart 19.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 Gammal tråd. Har fått brukt dette GILLsettet (OS1 jakke med OS2 bukse) litt siden jeg kjøpte det, er vel seilt et partre tusen mil med det i alt fra knallsol og vindstille til over 30ms og piskende regn. Jeg synes kragen til tider er litt i største laget når det er lite vind og sol, føler jeg ikke får luft mens når han der oppe løsner litt på snøret og slipper løs reng og vind da er kragen perfekt, jeg klarer å få det veldig vanntett. Buksen er lett og lettbøyelig og samtidig holder den meg tørr selv om jeg setter meg i vann og da gjør den jobben. Så gjenstår det bare å se om jeg mener det samme om 10000mil. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 Har og dårlig erfaring med HH og Lalizas tøy, kunn tett en svert begrenset stund, og da er det ikke noe hjelp i at det var billig. Kaldt å sitte blaut på havet! Har noen prøvd andre av SAIL-TUV's merker, f. eks. Imhoff? Har hatt Imhoff jakke og bukse siden juniornordisk på Tromøya i 2009. Det er godt brukt, men holder godt tett for meg enda. Ble impulskjøpt da det gamle tøyet mitt ikke holdt mål, og fikk ilddåp. Har siden vært på sjøspeiderleir og diverse andre (seil)turer, og som har blitt brukt av jollepappa på tidlige og sene regattaer i følgebåt. Om SailTuv er i nærheten neste gang jeg skal kjøpe tøy, er det ikke umulig at det blir tøy derfra neste gang også. // faj Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Lucky Strike Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 (redigert) Har og dårlig erfaring med HH og Lalizas tøy, kunn tett en svert begrenset stund, og da er det ikke noe hjelp i at det var billig. Kaldt å sitte blaut på havet! Har noen prøvd andre av SAIL-TUV's merker, f. eks. Imhoff? Kjøpte Imhoff for noen år siden. Den beste utgaven. Ikke helt fornøyd. Nå er det ofte litt vanskelig å vurdere vanntetthet, siden man ofte kler seg godt i dårlig vær, og ender opp med å svette en del i kryss og med vinsjarbeid. Hvor mye av fukten er egen svette og hva er fuktgjennomtrenging? Uansett synes jeg Imhoff-utstyret blir veldig vått og tungt etter en tid. Er det noen som har seiltøy hvor vannet preller skikkelig av, og hvor vekten ikke er betydelig økt etter en regndag? Ser ut som jeg i alle fall må prøve å få re-impregnert... Redigert 19.September.2013 av Lucky Strike (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Gammel tråd. Var ute og gikk tur på bena ned til båten i dag. Knallvær, nullføre med tungt sludd fra nord. Hadde på meg en vanlig 'vanntett jakke', og en topp superbukse fra Westcoast Swedish Sailingwear. Vannet rant tvers gjennom buksa, gjorde dongeribuksa under søkkvåt slik at vannet rant ned i skoene. Bare som en advarsel om man skulle komme til å velge et kvalitetsprodukt fra Westcoast. Dette settet er for så vidt noe vi fikk noe rimeligere i og med at de første settene vi kjøpte blåste regnet tvers gjennom. Disse nye settene skulle være en oppgradering. Ser fancy ut, men lekker like mye. Offshore bruker vi regnsett i noe plastgreier som sikkert ikke koster mer enn en hundring. Som utmerker seg med å være tett for vann utenfra. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Seilte Svalbard-Jan Mayen-Island for ett par år siden. Det beste tøyet får du fra noen som selger yrkesbekledning. Du er topp kledd for under tusenlappen, hvis en ser bort fra skotøy. Her må du ha noe som puster. Ellers, selvfølgelig ull underst, og sydvest på hodet. Det andre er bare keiserens nye klær. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Grattis! Det var en veldig bra pris, men så var det utenlandsk butikk. G-Sport hadde latterlige priser på Musto i nettbutikken en liten periode i fjor ... følg med, det kan skje igjen ... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 (redigert) Det var etterhvert latterlige priser på g-Max butikkene også. Det var 70% i uke nummer to av salget. 50% i uke 1. Tror det var i august. Handlet 2 hele musto mpx dresser og en ekstra hpx-bukse til husstanden samt 4-5 dresser til andre medlemmer her på forumet. -hyllene var fulle her i byen. Så det kan lønne seg å vente, bruke det man har, og kjøpe på salg. Jeg hadde faktisk ikke tatt meg rå til å handle på fullpris. Redigert 3.Mars.2014 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 50% på musto gmax Skien nå. Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
bjornas Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Ville bare si kudos til Eureka for tilbud om hjelp til Bp-venner. Folk som ham (?) gjør Bp trivelig! Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Christel III Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Noen som har prøvd Helly Hansen Race Offshore Jacket med tilhørende bukse? Ser ut som dette blir den nye skallbekledningen til Redningsselskapet. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Ida Marie III Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Du kommer til å kle den Simon... Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Alt kler den smukke, Kaj :-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.