Jump to content

Hvilken olje på Yanmar 4LH 50197 230 HK?

All In

Recommended Posts

Ja huff... :thumbsdown:

Ser heldigvis ut som en "anbefaling" uten noen offisielle referanser til spec.

Jeg mener og huske samme siden for et par år tilbake. Da var det bare API og ACEA krav, og de var lave etter det jeg husker.

Mener det er imot EU lovgiving å binde folk opp mot kun originale produkter og verksteder.

Bilbransjen prøvde seg her tidligere med garantier (bortfall) som brekkjern ved å tvinge folk til merkeverksteder, men det ble fort klubbet ned av de høye herrer i EU/ EØS.

All In: Se i boka di. Der står det API xx/xx og/ eller ACEA xx/xx

Send meg gjerne en IM eller slaå på tråden om det er noe :smiley:

Mvh. SAP

Ser det er litt prisdiskusjon her så det blir litt off topic, men det er et faktum at det er en voldsom avanse på motorolje. Storforbrukere som skipsrederier etc.betaler gjerne i størrelsesorden 13-18 kr/l for typisk marine smøreolje av Mobil 1, Castrol etc. kvalitet i bulk (1000l containere).

Det er småforbrukerne som handler over disk som tynes til det absolutt maksimale med en literspris på 4-6 gangen av dette. Selvsagt skal konsuminnkjøp lønne seg men her snakker vi enorme påslag.

Så ingen bør være flau over å prute en 20-30% på den summen man får presentert på en 20 liters handling selv over disk. Det er faktisk gode marginer til å gi slike avslag.:-) Jeg presser heller pris på en kvalitetsolje fra merkeleverandør enn å kjøpe den billigste på markedet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...