BingoBonzo Startet 14.Mai.2013 Del på Facebook Startet 14.Mai.2013 Har syntes at vannpumpen til vask/dusj har bråket vel mye og spesielt siden den er plassert relativt ugunstig i forhold til soverom. Da det å flytte vannpumpen er å balansere på min kompetansegrense valgte jeg et første skritt som involverte patentbånd. Selv om pumpen var skrudd fast til skottet med gummiføtter så var det mye støy og vibrasjoner ved bruk. Jeg festet patentbånd i orginalhullene og festet så pumpen til båndene med vanlige strips. Det hjalp betraktelig! Nå er det kun "vanlig pumpelyd", all vibrasjon og romling i skottet er borte! Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
m/s draugen Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Har samme problem.Takk for tipset :) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Har same problem. Trur det er verst i båtar med innerliner. Skal prøve trikset. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Christina 3 Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Bilde ? :-) Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 14.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 (redigert) Bilde ? :-) Beklager, tenkte ikke på det i farten. Har imidlertid laget en hjemmespikket (og meget enkel) 2D skisse som forhåpentligvis kan gi et hint Redigert 14.Mai.2013 av BingoBonzo (see edit history) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
m/s draugen Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Prøvde denne patenten i kveld,nedslående resultat for min del.Samme støyen som før. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 15.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Prøvde denne patenten i kveld,nedslående resultat for min del.Samme støyen som før. Synd at det ikke fungerte for din del, mitt neste steg i kampen mot pumpestøy vil være å se på alternative pumper. Vil det være mulig til å støyisolere pumpa? Lage en en liten kasse med noe støyisolerende inni? Eller vil dette kunne føre til at pumpa går varm? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Eg trur mykje av slik lyd forplanter seg i slangene. Er de stive blir det verre. Kanskje 10 cm mykere slange på begge sider...sjølv om eg ikkje liker fleire skjøter en nødvendig då. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
BingoBonzo Svart 24.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2013 Hva tror vi om å pakke pumpen inn i støymatter (slike som man får kjøpt på Biltema og tilsvarende)? Vil dette kunne dempe støyen? Fare for at det blir for varmt? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.Mai.2013 Del på Facebook Svart 24.Mai.2013 Jeg vil tippe du fortsatt vil få støy igjennom slanger som er sagt her i tråden og festemekanismen. Hvis du derimot hadde lagt pumpa oppå en støymatte så den er nærmest i friluft(det er mye luftbobler i støymattene) vil lyden bli helt annerledes fordi vibrasjonene forplanter seg ikke videre. Jeg ville lagt en slik bit i mellom pumpa og veggen enn patentbånd. Kanske vanskeligere å feste den men det vil hjelpe mye vil jeg tro. Min trykkvannspumpe var nærmest lydløs når jeg holdt den i lufta og startet den opp manuelt. Etter jeg skrudde den fast så bråker den. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 24.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2013 Det var jo et godt tips, kan presse ned en matte mellom pumpe og vegg slik at eventuelle vibrasjoner som går via strips+patentbånd blir mer dempet. Tenker jeg stikker innom Biltema for noen matter og fester de strategisk rundt pumpen med gaffa og ser hvordan det fungerer. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.Mai.2013 Del på Facebook Svart 24.Mai.2013 (redigert) Jeg ville heller prøvd å skjært til matte med størrelsen som pumpa og lagt matten imellom pumpe og vegg slik at anleggsflaten blir stor. Du fester med en strips som er festet til noen øyekroker på hver sin side av pumpa. Vanskelig å forklare men du slipper den stive biten med patentbånd og har heller en strips som presser pumpa forsiktig innover i støymatte(20mm bør passe greit) Redigert 24.Mai.2013 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.