Sayana Startet 14.Mai.2013 Del på Facebook Startet 14.Mai.2013 Fikk tidligere i vår tilsendt inmeldingsskjema i lag med VHF lisensen, å tenkte da å melde meg inn som medlem, men det har jeg ikke lyktes med. Først prøvde jeg elektronisk, det var ikke mulig å få sendt. Så sendte jeg en mail, ikke svar. Så sendte jeg SMS der jeg fikk automatisk svar at dem skulle ringe når dem fikk tid. Det er 1 1/2 mnd siden. Så sendte jeg inn den delen som kom i lag med VHF papirene pr.post å da vet ikke jeg flere metoder for å bli medlem. Stille personlig kanskje? Er heile greia bare humbug. Er det noen som er medlem hær på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Har prøvd det samme selv. Mail, SMS, telefon m.m. Absolutt ingen respons... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
quantumduck Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Er det sjoassistanse.no / atlantica.no? tlfnr 120 er bemanna døgnet rundt påstår de på nettsidene ... sier vel sitt hvis det ikke er mulig å oppnå kontakt med dem, sats heller på Redningsselskapet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Ja, det får bli Redningsselskapet ett år til da.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 (redigert) Joda Sjøassistanse består gratis fjor. Jeg har hatt kontakt. Hei,Det ble bestemt at det ikke skulle sendes ut noen faktura for 2012.Derfor hørte du ikke noe mer i fra oss i fjor.I år vil vi sende ut årets giro på vårparten. ( medlemskap for 2013.)Med vennlig hilsenxxxxxxxxxxxxxx- Sjøassistanse_ PS. det fulgte med skjema sammen med VHF lisensen, for de som betaler den. Har du spørsmål rundt produktet kontakt: Atlanticas kundeservice på telefon 800 65 117 eller e-mail info@atlantica.no Redigert 15.Mai.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SRA Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Fikk tidligere i vår tilsendt inmeldingsskjema i lag med VHF lisensen, å tenkte da å melde meg inn som medlem, men det har jeg ikke lyktes med. Først prøvde jeg elektronisk, det var ikke mulig å få sendt. Så sendte jeg en mail, ikke svar. Så sendte jeg SMS der jeg fikk automatisk svar at dem skulle ringe når dem fikk tid. Det er 1 1/2 mnd siden. Så sendte jeg inn den delen som kom i lag med VHF papirene pr.post å da vet ikke jeg flere metoder for å bli medlem. Stille personlig kanskje? Er heile greia bare humbug. Er det noen som er medlem hær på forumet. Har prøvd det samme selv. Mail, SMS, telefon m.m. Absolutt ingen respons... Får håpe det er enklere å få assistanse... Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 15.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Går det like lang tid for å få hjelp som det går for å få svar på å få innmelding er jeg redd det er forseint. Pr dags dato 1 1/2 mnd. Dette er bare tull , skjønner ikke hvorfor dem sender ut innmeldingsskjema. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 (redigert) Telefonnummer 120 går vel fortsatt til kystradioen? Det er i allefall oppgitt telefonnummer på websidene til Telenor Maritim Radio - http://www.maritimradio.no/index.php?page_id=33 Jeg fikk ikke registreringsskjemaet til å fungere engang. Send-inn-knappen gjør ingen verdens ting. Jeg er med totalmedlem i NSSR, men allikevel - det er jo greit å kunne bruke lokale bergnings/sleperessurser i stedet for å måtte vente på nærmeste redningsskøyte dersom man har mindre problemer. Se forresten http://www.redningsselskapet.no/Om+oss/Presse/Pressemeldinger/Pressemelding?newsid=848187 - nå er det kystradioen som bemanner telefontjenesten til NSSR. Som sedvanlig har jeg tastet noen linjer på båtwiki'en ;-) http://www.baatwiki.no/wiki/sjøassistanse Redigert 17.Mai.2013 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Benji Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Telefonnummer 120 går vel fortsatt til kystradioen? Det er i allefall oppgitt telefonnummer på websidene til Telenor Maritim Radio - http://www.maritimradio.no/index.php?page_id=33 120 er telefonnr som setter deg i kontakt med nærmeste kystradiostasjon, har ingen ting med sjøassistanse å gjøre. Men som de skriver på sine sider, om man ringer 120 så for man kontakt med kystradioen, og de kan jo - som for alle andre - formidle hjelp. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Roger jo Svart 29.Mai.2013 Del på Facebook Svart 29.Mai.2013 (redigert) Fikk faktura. i dag kr. 220. Sjøassistansen er en tilleggsdekning til kaskoforsikringen og omfatter følgende: Kostnad for slep til nærmeste verksted, dekkes med maksimalt kr. 7 500,- Hjemtransport av deg og din besetning beløpsgrense kr. 5 000,- Refusjon av egenadel på hovedforsikring beløpsgrense kr. 3 000,- Dekning av mistet tenningsnøkkel til båten beløpsgrense kr. 2 000,- Transport av drivstoff og reservedeler ut til båten erstattes med maksimalt kr. 1500,- For assistanse; Bruk kanal 16 på VHF eller ring 120. Redigert 29.Mai.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Benji Svart 29.Mai.2013 Del på Facebook Svart 29.Mai.2013 For assistanse; Bruk kanal 16 på VHF eller ring 120. Dette er tlfnr, og VHF kanal som gjelder for oss alle sammen, de er ikke på noen måte spesielle for sjøassistanse. 120, og ch 16 setter deg i forbindelse med nærmeste kystradiostasjon. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Roger jo Svart 29.Mai.2013 Del på Facebook Svart 29.Mai.2013 Dette er tlfnr, og VHF kanal som gjelder for oss alle sammen, de er ikke på noen måte spesielle for sjøassistanse. 120, og ch 16 setter deg i forbindelse med nærmeste kystradiostasjon. Ser at jeg kunne skrevet " som alle andre som trenger hjelp". Beklager. Men er en ikke i direkte " Nød " så er det vel greit å bruke en arbeids-kanal hvis en vet hvor en er og har en kanalplan. jeg liker denne. https://dl.dropboxusercontent.com/u/31131531/VHFkartan%202013.pdf og her http://www.maritimradio.no/index.php?page_id=1913 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Benji Svart 29.Mai.2013 Del på Facebook Svart 29.Mai.2013 Selvsagt, bruk fortrinsvis en arbeidskanal når man tar kontakt med nærmeste kystradio. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
tobixen Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 120 er telefonnr som setter deg i kontakt med nærmeste kystradiostasjon, har ingen ting med sjøassistanse å gjøre. Men som de skriver på sine sider, om man ringer 120 så for man kontakt med kystradioen, og de kan jo - som for alle andre - formidle hjelp. Så Atlantica har tatt helt over tjenesten "Sjøassistanse", men det eksisterer ikke noe eksplisitt samarbeid mellom Atlantica og kystradioen? Det fremkommer intet sted i informasjonen fra Atlantica at 120 går til kystradioen eller at det er et generelt nummer - man kan fort få inntrykk av at dette er offisielt kontaktpunkt for tjenesten "Sjøassistanse". En av hovedårsakene til at jeg har ønsket å betale for "Sjøassistanse" er en "warm and fuzzy feeling" på at jeg da bekymringsløst kunne kontakte kystradioen, og de ville ta både administrativt og økonomisk ansvar for slepetjenesten. Om det fungerte slik vet jeg ikke, da jeg aldri har fått behov for å teste ut tjenesten - men med Atlantica antar jeg at jeg først må krangle med den som sleper for å få en faktura, og deretter krangle med Atlantica om å få fakturaen dekt. Det økonomiske aspektet er strengt tatt ikke det viktigste for min del. Dersom jeg først er i alvorlig nød har jeg råd til å betale 7500 kroner fra egen lomme. Dersom jeg betaler for en forsikring er det viktig for meg å unngå "administrativt overhead", unngå krangling og ikke minst unngå usikkerhet. Jeg ønsker å ha noen å snakke med - "hva dekker forsikringen egentlig, og hvordan skal jeg forholde meg til denne situasjonen?". For å sette det på spissen, man kontakter kystradioen, kystradioen koordinerer slep, den som sleper sender en faktura på 75.000 kroner, og Atlantica dekker bare 7.500 - slike situasjoner er jeg ikke interessert i å havne opp i :-) http://www.atlantica.no/batforsikring/tilleggsforsikringer/Atlantica-Assistans/ - "Sjøassistanse har telefonnummer 120 og du kan ringe døgnet rundt" Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Tom Rør Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 Jeg har fått to brev fra Sjøassistanse, hvorvdetv står a tjeg er forsikret hos dem, men jeg kan ikke huske at jeg har tegnet noen forsikring. Ringte dem, men kom til en svarer som snakket engelsk. Merkelige greier Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 Dette er vel enkelt egentlig? Atlantica - som vel er et forsikringsselskap - har tatt over navnet Sjøassistanse og bruker dette som navn på en forsikring som dekker iht. vilkår i innlegg #10. Så henviser de til tlf. til kystradio 120 og kanal 16, og formulerer seg med hensikt slik at en del kunder oppfatter dette som måten å kontakte Sjøassistanse på. Det går selvsagt fint fordi en faktisk _får_ hjelp på 120/kanal 16, uten at Sjøassistanse løfter en finger. Dønn useriøst spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 Enkelt og enkelt? Jeg får brev om at jeg har en forsikringsavtale, som jeg ikke har tegnet, og det er litt rart :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kappa Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 Jeg fikk tilbud om å videreføre mitt medlemskap i Sjøassistanse for 2014. Tilbudet kom sammen med faktura på vanlig måte i april. Faktura for VHF lisens ble imidlertid sendt til en adresse, som jeg fraflyttet i 2003. (Jeg har faktisk ikke betalt for lisensen ennå ettersom jeg først nå har mottatt faktura til korrekt adresse). Mon om Telenor har slettet og solgt adresseregisteret for VHF til Atlantica uten først å ha tatt backup? :-) På forsommeren kalte jeg opp kystradioen og for å få bekreftelse på status for VHF lisensen og medlemskapet i Sjøassistanse. Etter endel nøling, fikk jeg muntlig beskjed om at alt var i den skjønneste orden. Det var det jo ikke ettersom VHF lisensen da var ubetalt. Mulig konklusjon: Operatørene på Kystradioen arbeider uten tilgang til IT systemer som viser status for hverken VHF lisenser eller Sjøassistanse. Skulle uhellet være ute, tror jeg man får svært lite administrativ støtte fra Telenor. Sitér dette innlegget Link to post
zainka Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 Atlantica, er nå ett forsikringsselskap under Tryg forsikring, og de fører "produktet" sjøassistanse som en egen forsikring du kan kjøpe. Hvilken tilknyttning de har til telenor maritime det vet jeg ikke, muligens de forsøker å markedsføre seg sammen på ett vis, men en merkelig måte å gjøre det på. Foreslår dere tar kontak med daglig leder i Atlantica direkte, Jan Helge Grimseid. Du finner kontakt info. her http://www.atlantica.no/sv/Om-oss/Vi-som-jobbar-i-Atlantica/ledelsen/ . Jeg kunne selvsakt hivd ut telefon nummeret hans direkte men antar da at moderator hadde fått fnatt. Om ikke dette fungerer så kontakt Tryg. Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
Benji Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 (redigert) Mulig konklusjon: Operatørene på Kystradioen arbeider uten tilgang til IT systemer som viser status for hverken VHF lisenser eller Sjøassistanse. Skulle uhellet være ute, tror jeg man får svært lite administrativ støtte fra Telenor. Kan bekrefte/avkrefte den konklusjonen. Vi på Kystradioen har til en vær tid oppdaterte lister - data - på hvem som har og ikke har godkjente lisenser, dog med en viss treghet i systemet noen ganger. Når det gjelder Atlantica og Sjøassistanse har vi ingen ting med de å gjøre, og således ikke deres opplysninger liggendes. Administrativ støtte. Vi skaffer hjelp, det administrative må vær og en klare selv etterpå Redigert 16.August.2014 av Benji (see edit history) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Guzzi Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Har lyst på å blåse liv i denne igjen. Er det noen som har hørt noe fra Sjøassistanse i år? Egentlig skulle medlemskapet vært fornyet nå. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 http://www.sjoassistanse.no/ Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
tobixen Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Hm. Det var Atlantica som tok over Sjøassistanse-tilbudet, men nå er Atlantica lagt dødt. Er det Tryg som står bak Sjøassistanse nå? Kan man stole på dette tilbudet? Er det noen som faktisk har fått noen utbetalinger fra Sjøassistanse i nyere tid, eller (enda bedre) fått assistanse og sluppet å bekymre seg om regningen? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Det er fint lite med informasjon på www.sjoassistanse.no. Avtaleteksten fremstiller det slik at selskapet heter "Sjøassistanse". "Sjøassistanse" er ikke noe registrert enhet i brreg.no. Domenet sjoassistanse.no eies av Tryg forsikring. Det finnes ingen kontaktinformasjon på sidene, utenom telefonnummer 120, som jo går til Telenor Maritim Radio. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Tjorven III Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Etter epost til sjøassistanse i april fikk jeg dette svaret: Vi venter på avklaring om sjøassistanse skal avvikles eller driftes videre i regi av Tryg Forsikring. Dette vil skje veldig snart. Dersom det fortsetter blir det sendt ut ny faktura for neste år. Dersom det skal avvikles må vi først vite fra hvilken dato før vi kan si noe om hvordan det da blir gjort. Dette er en mnd siden og fortsatt har jeg ikke mottatt noe info. Ser ut som om det blir RS i år gitt Tjorven Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.